עמוד הבית » לבחור בושם איכותי ומתאים לימי החורף הקרים

לבחור בושם איכותי ומתאים לימי החורף הקרים

צילום: Freepik
הבושם בימנו הוא למעשה פריט חובה לכל אישה, כזה שמחבר בין הניחוח הטבעי לניחוחות שנולדו בהתאמה לתרבות, לאקלים ולסביבה ונועדו להתמזג בשגרת החיים שלנו באופן טבעי ונעים. ההתזה המוכרת של בושם אקראי לחלל האוויר בחנות בה נבקר, לא בהכרח תשקף את הניחוח המדויק של הבושם שכן הוא צפוי להשתנות מעט כאשר הוא מותז על העור, כמו גם בהתאם לתנאי הסביבה ומזג האוויר.

החורף הישראלי הקצר לרוב אך הדומיננטי במאפייניו הסגריריים, הוליד את הצורך באיתור ניחוחות מתאימים לעונה הקרה ועם השנים ניתן למצוא יותר ויותר דגמים של בשמים יוקרתיים לאישה המותאמים בייחודיות לאקלים החורפי, בין היתר גם של חברות ומותגי בוטיק מובילים. בין אם את חובבים בשמי נישה איכותיים או שצורכת יותר בשמים רגילים, כדאי תמיד לשים לב היטב להתאמה של הבושם לעור, לניחוחות הגוף הטבעיים וכמובן לעונת השנה. בדיוק לשם כך, ריכזנו עבורך כאן כמה דגשים מרכזיים חשובים שיסייעו לך לבחור בושם מתאים לימי החורף הגשומים והקרירים:

  1. ריכוז התמציות הפעילות – בחורף אנחנו מקפידות על פרטי לבוש ארוכים ומחממים והעור שלנו פחות חשוף, על כן חשוב לבחור בבושם בעל תכונות וניחוחות אווריריים שאינו נותר "חנוק" אולם גם אינו מתפוגג במהירות. בושם מתאים שכזה יכלול אחוז גבוה יותר של חומר פעיל ויתבסס לרוב על תמציות צמחים בעלי תכונות של ספיגה מיטבית בעור.
  2. עמידות – אחת המטרות המיוחלות של שימוש בכל בושם היא כמובן שמירה על ניחוח נעים לאורך זמן. אורח חיים קדחתני הכולל בילוי מחוץ לבית במשך רוב שעות היממה דורש גם התאמה של מוצרי הבישום והטיפוח, כאשר חשוב לבחור בבושם שנותר עמיד לאורך מרבית היום ואינו דורש חידוש כל זמן קצר. באופן כללי, בשמים עמידים יותר בחורף הם בשמים המבוססים על שמנים טבעיים.
  3. לחות – למרות שבושם אינו נחשב למוצר איפור, המגע שלו עם עור יבש עשוי להביא להתפוגגות מהירה ואף לתחושת עקצוץ לא נעימה. מאחר ובחורף העור שלנו נוטה ליובש טבעי בשל הטמפרטורות הנמוכות, מומלץ לבחור בבשמים מבוססי שמנים טבעיים, ויטמין E ורכיבי לחות נוספים.
  4. ניחוח – ניחוחות נקשרים בתרבות ובאווירה וכשם שקיימים בשמים יוקרתיים המותאמים לערב ולאירועים אל מול בשמים בניחוחות יום יומיים, כך נוכל למצוא גם בשמים המשקפים אווירה ומותאמים לעונת השנה. בשמי החורף הם לרוב בשמים בניחוחות המשדרים חמימות טבעית ומעוררים את החושים בהתאם לצרכי הגוף והנפש בעונה הקרה. בשמי החורף יכללו לרוב ניחוחות פירותיים מפתים, חיבור לטבע מקומי ולטעמים חורפיים וייחודיים. בין תמציות הניחוחות המתאימות יותר לחורף נציין בעיקר תמציות הדרים, ניחוחות תפוזיים ולימוניים, תמציות עץ אורן, עץ אקליפטוס ועץ אלון המעניקים עומק וניחוח כפרי וחמים, וכן תמציות קינמון, ווניל ו-פצ'ולי שמעשירים את הבושם בניחוח ביתי ומפתה.

5. וכמובן, שימוש נכון – שימוש נכון בבושם ישפיע על הניחוח והעמידות שלו. באופן כללי, מומלץ להתיז מן הבושם כמות קטנה באזורים בהם קיימות בלוטות המפרישות ניחוח: בלוטות הדופק, הצוואר ועל גבי פרק היד. לצורך העניין, בושם הדורש התזה "אגרסיבית" ושימוש בכמות גדולה יותר אינו מכיל ריכוז מספק של תמציות ריח ויעניק ריח חריף עם השימוש בו וכמובן התנדפות מהירה