עמוד הבית » לחיות בתוך כת הרב הנסתר – חלק א'

לחיות בתוך כת הרב הנסתר – חלק א'

צילום: pexels
הוא נכנס ועל ראשו שטריימל מרשים. גופו עטוף ברעקל שחור ארוך ומהודר המדגיש את גובהו,מתחת לכל המעטה השחור הרציני והכבד מסתתרות פנים של גבר צעיר נאה ועצוב.

במשך כל הפגישה שלנו הוא הקפיד שדלת משרדי תישאר פתוחה ומבטו ננעץ בנקודה בקיר כך שוחח איתי למעלה משעה מבלי שפעם אחת הצלחתי להתבונן בעיניו. אבל את הכאב והתסכול אפשר היה לזהות מהרגע הראשון גם מבלי להישיר מבט. הוא תיאר איך עזב שישה ילדים קטנטנים ואישה באחת השכונות הכי דתיות בירושלים, ׳למעט הסידור שלי לא לקחתי איתי כלום. נישקתי ילד ילד בדמעות ויצאתי מדירתנו הקטנה והצנועה. שנים שאנחנו כבעלי תשובה השתייכנו לקהילה הזו, קהילה סוחפת אשר יודעת לתת מענה בדיוק לצורכי האדם:

צילום: pexels

ביטחון, הסברים לשאלות הקשות שהחיים מציבים והרבה יחד

כל כך יחד, עד ששנים אחרי, הקהילה הזו הוגדרה ככת, זו קהילה של בעלי תשובה קיצונית בדעותיה, ולא פחות בפעולותיה. קהילה המונהגת על ידי רב שהפך לכוכב וסביבו חבורה של מקורבים המוציאים לפועל את משנתו המפוקפקת, שלימים גם התבררה כמטורפת מסוכנת ופלילית. זו היתה תחנת מעבר של כל מי שרצה לחזור בתשובה מכל עדה וסוג הרב אסף סביבו אנשים ובאמצעותם התיימר להפוך ל׳סיירת מטכ״ל׳ של השם.

צילום: pexels

בהתחלה זה נראה מבטיח, נכון, חיובי, אבל לאט לאט זיהיתי את הסלמה המסוכנת שהתרחשה בקהילה׳ תיאר בשקט ודיוק. ׳לאט לאט הטירוף הקטלני של הרב התגלה, הרב ואשתו שמו לעצמם מטרה להפוך את כל בעלי התשובה לחרדים וכך לתקן את העולם. לשם התחלה המטרה הקרובה והממוקדת היא כמובן קודם לתקן את ירושלים. זה נעשה באמצעות עונשים קשים למי שלא עומד בתקנות של הקהילה. תקנות והלכות שהלכו והקצינו עוד ועוד.

אפילו בילדים הם פגעו, ילד שקצת סטה מהדרך הופרד מהוריו, הרב היה מתעלל בזוגות הנישואין בקהילה דוחה להם את המקווה, מכניס הלכות טהרה חדשות, עודד את הפרישות, הוא הקים משמרות צניעות שלא היו מביישות את משמרות המהפיכה של אירן והיה פשוט מפוצץ אנשים במכות!

הרב עצמו עשה מה שרצה

כי הוא מעל הכל, מעל כולנו, הכי קרוב לדרגת השם, מאוד לא נגיש, מוקף באנשיו, חוקק חוקים וחורץ גורלות. היו שמועות על שימוש בנשים כשפחות שלו ואפילו על התעללות מינית בילדים. אני ראיתי והזדעזעתי׳ הוא המשיך תאר וקולו נסדק,׳זה עמד בסתירה לכל המהות והאמונה שלי. אשתי לא רק שלא הסכימה איתי, להיפך, ככל שאני התרחקתי מהקהילה ועברתי לישיבה אחרת, אשתי התקרבה יותר ויותר לרב ואשתו וחבר מרעיו והם רק עודדו את זה, גם במחיר של הפרדה בין בני זוג נשואים, במחיר של בית שמתפרק, אין פרות קדושות – הכל לגיטימי !!!

צילום: pexels

הם עטפו אותה בתמיכה רוחנית וכספית, היא תוגמלה ממש בכסף שנכנס לחשבון הבנק על כל פעולה שעשתה על פי הוראותיהם. הם דאגו לה לעזרה בבית ועם הילדים, הכל רק לשלוט בה ולעודד אותה להיפרד ממני – הכופר הבוגד!

 

הוספת תגובה

הוספת תגובה