עמוד הבית » למה פליימורה היא מילה מפחידה?

למה פליימורה היא מילה מפחידה?

צילום: pixabay
כשהיא עלתה לבמה לשתף בסיפורה, קולות הקהל הסקרן הוחלפו בשקט כזה שיכולתי לשמוע תזוזה של שקית שנעה ברוח המזגן. אחר השקט פרצה הסערה שהתבטאה בתגובות כעוסות וחוסר נחת.
זה קרה השבוע באירוע שגם לי היה בו חלק על הבמה. המרצה והמנטורית מ' מוכרת בתחומה, שיתפה בסגנון חייה הפליימורי וזוגיות מאפשרת, בראשם סיפור חיים אישי שהוביל אותה ואת בעלה למקום הזה. מניחה שלחלקכם זה לא ישמע זר: זוג שחי 30 שנה יחד, יותר, פחות שנים, ילדים מתבגרים או שחווים את הקן המתרוקן, נוצר חלל בזוגיות שלא מצליח להתמלא.
התשוקה כבר לא קיימת במערכת הזוגית ובמקומה נולד הצורך לחוות את החיים המינים בצורה אחרת. לפתוח בשנית את תחושת האדרנלין הצף ואת הזרמים בגוף שמעניקה התשוקה. ואז מגיעה השיחה המגששת של לפתוח את מערכת היחסים לזוגיות מאפשרת. שיחה זהירה שבודקת דופק. בדרך כלל יש צד אחד שרוצה וצד שני שמתנגד. בעודה מ' משתפת בכריזמה שקטה ובקול רגוע ומלא בטחון בסיפורה האישי, הקהל שותה בסקרנות את מילותיה ומציף בשאלות רבות ובעיקר לתגובות מתריסות ממנו (הקהל). תגובות אפילו על סף אלימות מילולית.
צילום: pexels
מכירים את הסיפור על אפלטון והמערה? על האיש הנועז שהעז להאיר לאנשים הכלואים במערה את הרעיון שיש עולם נוסף בחוץ ומציע להם להציץ החוצה וללכת בעקבות האור? אותו מנהיג שיצא בנועזות מהקופסא, מהמערה, הצליח לראות את האור ושב למערה רק כדי להציע לאנשים אופציה אחרת. לומר להם היי יש דרך נוספת לחיות. אבל, אנשים חוששים משינוי. מתמכרים לרוב להרגל. הנביא סוקל באבנים ומת. רוב האנשים נאורים ככל שיהיו מסתבר שחוששים לעשות שינויים ולצאת מהאזור השמור.
לפי הסטטיסטיקה כ 90 אחוז מהאנשים הנשואים בוגדים זה בזו. אחוז מטורף. ועדין הם מעדיפים להשאיר את הבגידות בצל, במקום האסור והשמור. העיקר לשמר את מה שיש כי שינוי יכול להפוך את הקערה על פיה.
חשוב לי לציין, שאני לא מביעה כאן דעה אישית או שיפוט. מעולם לא הייתי נשואה מספיק שנים בכדי להיות במקום הדילמה. בחיי האישיים מעדיפה את מבנה הזוגיות הקלאסית. אישית לא בנויה לפליימורה ולא לסטוצים. זקוקה לגבר אחד במיטתי. אבל מכבדת ומעריכה כל אופציה שגורמת לאנשים שמחה במקום הזוגי שלהם.
צילום: pexels
אם אני מאמינה שפליימורה או זוגיות מאפשרת אכן תורמת למערכת זוגית ולא מסכנת אותה?
פעם חשבתי שזה שלב אחד לפני פרידה. שזוג שחי בצורה זו מסכן את המערכת שלו ופתוח להתאהבות באדם נוסף שזה יכול לקרות לכל אחד מאתנו בכל שלב בחיים. מאידך, מכירה לא מעט זוגות שחיים בזוגיות מאפשרת ואני נדהמת לגלות עד כמה הם עדין מאוהבים זה בזו, מלאי תשוקה וחיוניות.
צילום: pexels
בעולם של היום שהכל במילא פרוץ, האי מגדריות הופכת לאופנה החדשה, אנשים לא ממהרים להתחתן אם בכלל, המסגרת המשפחתית משנה כיוון ומשפחות חד הוריות צצות כפטריות. בתקופה שכזו הדור שלנו שגדל על תבנית שמרנית- נצמד למוכר כקרן צבי. והפחד לאבד שליטה גורם לאנשים לכעוס על כל מי שמערער בו את המקום השמור הזה.
וכפי שאנו משתדלים לחיות בשלום עם אנשים בדיעות פוליטיות שונות, דתיים וחילונים יחד, סטרייטים ולא סטרייטים יחד, כך נכבד כל אחד בדרכו תוך הסתכלות והתבוננות על חיינו לעומק. שינוי הוא נפלא כל עוד נובע מאמת פנימית ושאינו פוגע באדם היקר לנו והאנשים שאנו אוהבים.
שבוע טוב לכולם,
רונית נוביק מנטורית ויוצרת רב תחומית

הוספת תגובה

הוספת תגובה