עמוד הבית » "לרקוד ולהתאהב" – סרט של מישל לרוק

"לרקוד ולהתאהב" – סרט של מישל לרוק

צילום: באדיבות רד קייפ בעם
אדם זקן - מה יש לו בחייו? הוא קם בבוקר, ובוקר בו לא קם. הוא מדשדש אל המטבח ושם המים הפושרים יזכירו לו שבגילו ... שבגילו ..." אדם זקן, דוד אבידן

זיקנה היא לא סקסית. כך לפחות נהוג לחשוב. דוד אבידן לא היה אדם זקן כשכתב את השורות האלמותיות הללו, וכנראה שזקן עבורו היה אדם בן שישים.

אבל בניגוד לאיש הזקן של לפני חמישים שנה, היום כבר אין ממש זקנים. הזקנים לובשים ג'ינס, עושים סמים, מנגנים בגיטרה, עושים אהבה, מנהלים רומאנים, בוגדים, יוצאים למסעות, ובעיקר רוקדים. ה"זקן" של היום הוא הבליין, הפרפר, הפרוע, והאדם החופשי האמיתי של מדינות העולם המפותח, החי את להט הנעורים גם כשהגוף בוגד בו, ומתעקש לחיות את החיים עד כלות. ואכן, הסרט היפהפה והאופטימי של לרוק המרשימה, מבקש לזעזע אותנו בכמה עובדות יסוד של ילדי פרחים הממאנים להזדקן.

צילום: באדיבות רד קייפ בעם

לרוק, קומיקאית צרפתיה בשנות השישים לחייה, שגם משחקת את התפקיד הראשי, מספרת בסרט שהוא עיבוד מחודש לקומדיה הרומנטית FINDING YOUR FEET מ 2017 בבריטניה, את סיפורם של ילידי שנות החמישים והשישים בצרפת, המוצאים עצמם לפתע בפנסיה. היא עשתה זאת לפני שנים אחדות בסרט "תנו לפרוש בשקט" ומצבו החדש של האיש הישן, מעסיק וטורד את מנוחתה.

צילום: באדיבות רד קייפ בעם

אם בעבר דברו על משבר גיל הארבעים שנדחה למשבר גיל החמישים, אזי שבעים הוא החמישים החדש ואכן זהו סרט עצוב שמח על אנשים שיוצאים למסע החיים של אחרי החיים. כל פרט בסרט הוא סמל מובהק להתפוררות הגוף, להתפרקות ערכי החברה התוססת של צעירי המחאות משנות השישים, עם הרבה קריצות ללהט הנעורים הסוציאליסטי ואף הקומוניסטי, הנתקל במשיכות הכתפיים של צרפת בעידן הפוסט קורונה. התפרקות המסגרות הבורגניות, הכלכליות, החברתיות, והכל מקבל ביטוי בקבוצת אנשים לא צעירים שמתעקשים להמשיך ולרקוד, וממש לא אכפת להם מה יגידו, איך הם נראים, ואם ילעגו להם או יעריכו אותם.

התוצאה היא סרט חכם ושובה לב. לכו לראות.

באדיבות: רד קיופ בעם

מאת: אורון שוורץ הוא עורך-דין, שותף מייסד במשרד שוורץ-נרקיס ושות', כותב ומגיש הפודקאסט "משפט חוזר" בתאגיד השידור "כאן", ארכיאולוג וטייס בתחום התעופה הקלה.