עמוד הבית » מהו פדיקור רפואי ומי צריך אותו?

מהו פדיקור רפואי ומי צריך אותו?

צילום FREEPIK

פדיקור הוא טיפול קוסמטי ובריאותי המתמקד בכפות הרגליים. המקבילה שלו היא טיפול מניקור שעושים לכף היד, ופעמים רבות אנשים מגיעים לטיפול משולב הכולל פדיקור ומניקור. למרות שהתחום הזה מקושר יותר לנשים, באסוציאציה הציבורית, גם גברים בהחלט מגיעים לקבלת טיפול של פדיקור בכלל, ופדיקור רפואי בפרט.

הפדיקור הרפואי שונה מפדיקור קוסמטי בכך שהוא מתמקד לא רק בבעיות ובמקרים בעלי הקשר אסתטי, אלא מטפל גם בתופעות בכף הרגל שהן רפואיות בטבען, כמו טיפול בציפורן חודרנית, למשל. ציפורן חודרנית היא תופעה שיכולה להסב כאב רב, ועל ידי טיפול נכון של פדיקור רפואי, ניתן לטפל בה ולגרום לכך שלא תחזור.

בנוסף לכך, פדיקור רפואי מטפל במגוון רחב נוסף של תופעות בכף הרגל, שהטיפול בהן מצריך לעתים שימוש במשחות, שמנים ועזרים נוספים. כל מי שמבצעת או מבצע פדיקור רפואי צריך להכיר היטב את העולם הזה, ונדרשים מקצועיות ומיומנות כדי לבצע פדיקור מסוג זה באופן הטוב ביותר.

למי מיועד פדיקור רפואי?

פדיקור רפואי נועד לגברים ולנשים בני כל הגילאים, אשר סובלים בכף רגלם מתופעות שונות כמו ציפורן חודרנית, פטריה, עור יבש בכפות הרגליים ועוד. כל טיפול מתחיל בדרך כלל בהשריה של כף הרגל במים חמים, ולאחר מכן מתבצע אבחון מדויק של מצב כף הרגל והציפורניים. בהתאם למה שמתגלה באבחון, מי שמבצע את הפדיקור יכול להתחיל בטיפול, שכולל גזירת הציפורניים, גירוד העור היבש ושימוש בתכשירים קוסמטיים ורפואיים שונים, על פי הנדרש.

טיפולים שכיחים אצל פדיקוריסט רפואי

מרבית האנשים המגיעים לטיפול של פדיקור רפואי סובלים מעור יבש בכפות הרגליים, מפטריות בציפורניים או בכף הרגל וכן מציפורן חודרנית. כל סוג של מקרה שכזה יצריך טיפול באמצעים שונים, על פי האבחון של המטפל או המטפלת.

בנוסף לכך, כף הרגל היא מקום רגיש אצל אנשים רבים הסובלים מסכרת פעילה, שיכולה להשפיע מאוד על מצב הבריאות של כף הרגל, ולהצריך טיפולים קבועים ושגרתיים של פדיקור רפואי.

מעבר לקבלת סיוע במקרים שהוזכרו, חוויית הפדיקור הרפואי היא בדרך כלל נעימה, מכיוון שמרבית האנשים חווים את המגע בכפות רגליהם כדבר נעים וחיובי. למעשה, ענף שלם בתחום הרפואה המשלימה, הרפלקסולוגיה, מוקדש לטיפול במגע בכפות הרגליים. יחד עם זאת, הפדיקור הרפואי איננו דומה לטיפול רפלקסולוגי, ויש לו מטרות שונות ממנו ואמצעי טיפול שונים.

כמה עולים שירותי פדיקור רפואי?

שירותי פדיקור רפואי עולים בדרך כלל בין 150 ל-350 שקלים עבור טיפול של עד שעה. יש לא מעט גורמים שיכולים להשפיע על מחיר הטיפול, כולל החומרים שבהם נעשה שימוש במהלכו, סוג הבעיה הרפואית שהטיפול מתבצע עבורה וכן המיקום של הקליניקה בה נערך הטיפול. בארץ יש עלייה במחירים של שירותים רבים ככל שמתקרבים לאזור המרכז ולתל אביב, והדבר אינו שונה גם בתחום זה. טיפול דומה בתל אביב ובעיר אחרת בפריפריה, כמו באר שבע בדרום או נהריה בצפון, יכול לעלות סכומים שונים, רק מסיבה זו.

בנוסף לכך, ככל שהמטפל או המטפלת משתמשים בחומרים יקרים יותר לטיפול בכף הרגל, לדבר תהיה השפעה על עלות הביקור כולו. טיפולים שמתבצעים בקלות רבה יותר באופן יחסי, כמו טיפול בציפורן חודרנית, יעלו פחות בדרך כלל מאשר טיפול בבעיה כרונית ומאתגרת יותר כמו הופעה של פטריה בציפורניים.

בסופו של דבר, אם אתם נזקקים או נזקקות לשירותים של פדיקור רפואי, חשוב לדעת למה לצפות וחשוב לבצע את הטיפול בקליניקה אמינה עם צוות מנוסה, שיוכל להביא מזור לכל בעיה בכף הרגל שלכם או שלכן.

הוספת תגובה

הוספת תגובה