עמוד הבית » מהמשטרה לבמות הבידור – הכירו את עופרה בן-דוד

מהמשטרה לבמות הבידור – הכירו את עופרה בן-דוד

צילום באדיות עפרה בן דוד
כבר משחר ילדותה שיחקה ושרה בפני בני-המשפחה, בבית הספר ובחוגי-תיאטרון.אחרי קריירה כקצינה במשטרת ישראל פרשה ובחרה לחזור לחלום ילדותה.

לעופרה חשוב לציין, כי את ראיון הפרישה ערך לה "קצין – וג'נטלמן" יחיד ומיוחד, שלפני היותו קצין היה בן-אדם. המפקד שהיה מגיע בבוקר ניגש למשרדים ושואל בחביבות כל שוטר (גם בדרגה הזוטרה ביותר) לשלומו. חשוב היה לו שהשוטרים והמפקדים יגיעו למשימתם עם חיוך ושביעות – רצון. היה זה תת-ניצב אפרים ברכה, זכרו לברכה.

עופרה מספרת –

במשטרה שימשתי גם כזמרת  בטקסים משמעותיים, הופעתי בפני נשיא -המדינה, ראשי ממשלות (רבין, פרס) החל מטקסי יום השואה ועד טקסי יום היום-הזיכרון ויום-העצמאות.

גאוותי נתונה לאירוע מרגש ומשמעותי בחיי, בהיותי  במשלחת "עדים במדים". המשלחת מנתה כ-300 אנשי משטרה במדים,  וניצול השואה חיים קוז'ניצקי, שהגיע עימנו מירושלים. ואני ניצבתי במחנה מיידניק על הר – האפר בפולין, שרתי אקפלה את "שיר -המעלות".  לא נותרה עין יבשה בקהל. הייתה זו עבורי נקודת מפנה. הבנתי שהיעוד שלי הוא לעמוד על במות ולרגש אנשים.

התעוזה והאומץ, הגיעו מהתגובות של הקהל, בכל מקום שאני מופיעה אני זוכה למחמאות רבות וזה מרגש אותי עד מאוד.

הפחדים שבדרך? היו לאחר שפרשתי מהמשטרה ולא ידעתי כיצד אוציא לפועל

את כישורי בתחום: שירה, משחק, כתיבה, הרצאות בפני קהל, סטנדאפ…

ואז פגשתי איש יקר ביותר יהודה וקסמן ז"ל, (אביו של נחשון ז"ל) שהקים בשכונת רמות את "תיאטרון שבט יהודה" והציע לי להצטרף לתיאטרון ולשחק בבית – הכרם וב-"חאן – הירושלמי" בתפקיד ראשי נורה בית–הבובות של איבסן.

מאז שיחקתי תפקידים ראשיים בהצגות שונות כמו "חברות הכי טובות" של ענת גוב, בית -ספר לנשים – מולייר, ואף "ינטל"  של בשביס זינגר.

העצה הטובה שאני עדיין מקבלת ,וכמו שיהודה ז"ל אמר לי תמיד "לך יש זכות גדולה כי את משמחת אנשים, הן בהרצאות שלך, והן בשירה ומשחק. תמשכי !

צילום באדיבות עופרה בן דוד

ההנאה הגדולה היא ללא ספק ,כאשר אני מגיעה  להרצות בפני הקהל,  ואנשים ניגשים אלי בתחילת ההרצאה  ואומרים לי: "ברגע שראינו את שמך כאחת השחקניות במופע תפסנו מונית ובאנו". זה מרגש אותי מאוד.

סוד ההצלחה? להיות חביבה, ולהביט לכולם בגובה העיניים, לרתק, לרגש ואת זה אני עושה בכל הרצאה.

רגע השיא: הרצתי בפני "מחלימות מסרטן" והנשים אמרו לי : אחרי הטיפולים הקשים מנשוא, את היחידה שגרמת לנו לחייך ,ולצחוק.

שיא נוסף: אחרי ההרצאה הקהל ניגש אלי ואומר: "כזה לא היה לנו.

"העצה הכי טובה הייתה של יהודה וקסמן לפני מותו: "את צריכה לעמוד ולהופיע בבמות גדולות, יש לך מירב  כישרונות".

קיבלתי תפקיד מכובד ב"פסטיבל מספרי סיפורים " בגבעתיים עם יוסי אלפי, רכזת ומנחה בפסטיבל. הופעתי עם אליהוא בן -און "שבת -תרבות" ועוד ועוד.

החזון שלי? להמשיך עם ההרצאות ברחבי הארץ לשמח עוד אנשים.

הייתי רוצה שאנשים ידעו שאני מביאה משהו אחר,  ובהרצאות:  הרצאה, סטנדאפ, גם שירה, חיקויים,  הרבה ריגוש ושירים וסיפורים מפרי עטי.

טיפ  למתחילים: לא לפחד, להעז.

עופרה בן-דוד מרצה בסוכנות 'נשים מרצות אונליין' – www.womenspeakers.online