עמוד הבית » מה אתם צריכים לדעת על טעינת רכב חשמלי?

מה אתם צריכים לדעת על טעינת רכב חשמלי?

צילום pixabay
אחד מהגורמים המרתיעים אנשים מלרכוש כלי־רכב חשמליים זה כל נושא טעינת הסוללה. אנו כל כך רגילים לכך שצריך לתדלק מכוניות, שכל דבר אחר נראה לנו מסובך ומסורבל. למען האמת, טעינת הרכב החשמלי היא נושא פשוט הרבה יותר ממה שחושבים ואין כל סיבה להימנע מרכישה של הרכב החשמלי המצוין בשל כך. הנה כל מה שאתם צריכים לדעת על טעינת מכוניות חשמליות.

עמדות טעינה

כלי רכב חשמליים דורשים הטענה של הסוללות המספקות את הכוח להנעת הרכב. הדרך לטעון את הסוללות הללו היא באמצעות חיבור הרכב לעמדת טעינה. עמדות טעינה לרכב חשמלי ניתנות להתקנה בבית או שניתן לחבר את הרכב לטעינה בעמדות ציבוריות. מהירות הטעינה היא שונה מעמדה לעמדה ויש לקחת זאת בחשבון.

מהו זמן ההטענה הדרוש לרכב חשמלי?

כאמור, לא כל טעינה מספקת כוח לסוללה באותה מהירות. ישנם מספר סוגים של עמדות טעינה, כאשר כל אחת מהן תביא לטעינה מלאה של סוללת הרכב בזמן אחר. אם יש לכם רכב חשמלי המאפשר חיבור לשקע חשמלי שיש בכל בית, תוכלו להתחבר אליו לטעינה כשאינכם מתכננים לצאת לדרך בזמן הקרוב. טעינה בעמדה מסוג זה אורכת זמן רב בשל הזרם החשמלי הנמוך יחסית. משמעות הדבר שטעינה מלאה של הסוללה יכולה לקחת אפילו יממה שלמה אם מדובר ברכב בעל מנוע חשמלי בלבד. במכוניות המשלבות מנוע בערה ומנוע חשמלי נטען, הטעינה תהיה קצרה יותר משום שהסוללה קטנה יותר. עדיין מומלץ לטעון את הרכב בשעות הלילה, שכן טעינה של רכב מסוג זה תארך כשש שעות.

ישנן עמדות טעינה ביתיות וציבוריות חזקות יותר המספקות זרם של 16 אמפר AC. מאחר ואספקת הזרם גדולה יותר, זמן טעינת הסוללה במלואה מתקצר בחצי לעומת הטעינה בשקע ביתי רגיל. ניתן להתקין את עמדות הטעינה הללו בחניית הבית ולחבר אליהן את הרכב בכל זמן שבו לא נעשה בו שימוש. כמו כן, ניתן למצוא עמדות הטענה מסוג זה גם בחניונים ציבוריים למשל.

עמדות טעינה מהירות יותר פועלות על זרם של 32 אמפר AC. עמדות אלה פועלות בדיוק כמו עמדות הטעינה של 16 אמפר, אך כמובן שזמן ההטענה הופך קצר יותר. עם עמדות אלה סוללה של כלי רכב חשמליים לגמרי תיטען במלואה בתוך כשבע שעות, וסוללה ברכב היברידי תדרוש שעתיים הטענה בלבד. עמדה זו חייבת להיות מחוברת לרשת חשמל שביכולתה לספק זרם חשמלי גבוה. ניתן להתקין עמדות מסוג זה בבית, אך אין זה מומלץ אלא אם כן אתם נוהגים לנסוע ברכב לעיתים תכופות ורכבכם בעל מנוע חשמלי בלבד.

עמדות הטעינה המהירות ביותר פועלות על זרם ישר (DC), בניגוד לעמדות הקודמות שאותן הזכרנו. בשל כך, מתאפשרת טעינת הסוללה המהירה ביותר. בעמדות אלה ניתן לטעון רכב בעלי מנוע חשמלי בלבד, זאת לעומת העמדות האחרות המאפשרות גם טעינה של רכב היבריד המשלב פלאג־אין לטעינת סוללה ומנוע בערה גם כן. באמצעות עמדת טעינה מהירה תוכלו לטעון את סוללת הרכב עד שמונים אחוזים בתוך פחות משעה. עמדות אלה אינן ניתנות להתקנה בבתים וניתן למצוא אותן אך ורק במקומות ציבוריים. יחד עם זאת בשל עלותן הגבוהה פריסתן עדיין איננה נרחבת.

אינכם חייבים לעמוד לצד הרכב בכל עת

במהלך טעינת הרכב בעמדת הטענה אין כל צורך לעמוד לצד הרכב ולהשגיח על המתרחש. כלי הרכב החשמליים תוכננו בצורה כזו שאינה מאפשרת את פתיחתם או את ניתוק הכבל במהלך הטעינה. לכן, לא צריך להיות בליבכם כל חשש מפריצה של הרכב.

 

הוספת תגובה

הוספת תגובה