עמוד הבית » מה היתרונות של משחק בלגו

מה היתרונות של משחק בלגו

צילום: Freepik
חוויית המשחק בעלת תרומה משמעותית להתפתחות הילד הן במישור הקוגניטיבי והן במישור המוטורי והורים רבים מחפשים משחקים שהילדים יאהבו ויפיקו מהם ערך מוסף. משחקי הרכבה חביבים על משפחות רבות כאשר הם מזמנים משחק עצמאי ומשחק קבוצתי משותף לפי העדפה ומגיעים במגוון מסחרר של מודלים לפי רמות קושי ותחומי עניין.

קוביות לגו פופולאריות להפליא ולא מפסיקות להפתיע ולרגש בדגמים חדשים וערכות מעוצבות בהשראת עולמות תוכן משתנים לפי גיבורי על, דמויות מהטלוויזיה ומהסרטים, יצירות אמנות ועוד. למשחק בלגו תועלות רבות שאולי טרם הכרתם מגיל הרך ועד בגרות.
לפניכם סקירה קצרה של אפקטים חיוביים של המשחק הקלאסי שכדאי להכיר:

לחשוב מחוץ לקופסא או לעקוב אחר ההוראות פעילות ההרכבה כה יצירתית שהיא מאפשרת לעוסקים בה לבחור איך לבנות ולהרכיב. האם לעבוד עם הוראות להרכבתו של מודל להשגת התוצאה הרצויה ותוך כדי לחזק את כישורי הקריאה, ההבנה, הריכוז או אולי לשחק באופן פרי סטייל ולברוא עולם כיד הדמיון הטוב מתוך הקוביות הצבעוניות והססגוניות אשר בערכה.
אפשר גם תמיד להרכיב ולפרק ולהרכיב מחדש ובאופנים שונים כך שהאבנים משמשות לאינספור פעילויות.
המעקב אחר הוראות במידה וזוהי הדרך שנבחרה מחייב לעבוד על פי הנחיות, לתכנן את התהליך מספר צעדים קדימה, לחשוב על אסטרטגיה ולהוציא אותה אל הפועל.

שכלול הכישורים המוטוריים
אין ספק שעבודת הבנייה מסייעת לשיפור השליטה והמיומנויות המוטוריות במיוחד מוטוריקה עדינה. הלמידה של איך להפעיל את האצבעות ואת הקואורדינאציה המוטורית, לחזק את שרירי הידיים והאצבעות וכן עבודה על תיאום הקשר בין עין ליד.
בנוסף, הפעילות הזו של הרכבה שנעשית יותר ויותר מאתגרת ככל שהזמן עובר ועוברים להרכבה עם חלקים יותר קטנים יכולה לתרום גם לאיזון בין צדי הגוף שלומדים לתפקד זה עם זה בו זמנית כאשר מרכיבים עם שתי הידיים וכן תורם להטמעה וחיזוק של מיומנויות הנדסיות מסוגים שונים.

שיפור הריכוז והקשב
בנייה עם קוביות לגו במיוחד כאשר הערכות משוכללות ומרובות חלקים מחייבת קשב עמוק וריכוז גבוה וכאשר נהנים מפעילות הבנייה וההרכבה קל יותר גם להתמסר לשלווה שמסייעת בשיפור הריכוז והמיקוד.
ילדים ומבוגרים יכולים להרוויח הרבה מפיתוח ושיפור יכולת המיקוד והריכוז במהלך תהליכי הבנייה באבנים הללו. בנוסף, הערכות המורכבות יותר שלא נבנות בבת אחת ברוב המקרים מחייבות התמדה וסבלנות ומרגילות ומלמדות להשגתן.  שיש דברים שווה לחכות להם עד שהתוצר יהיה מוכן.

תהליכי למידה השזורים בתהליכי משחק
אין ספק שתוך כדי חוויית המשחק המהנה אפשר גם להשיג חוויית למידה יעילה. כך למשל, למידה מתמטית כל מספרים וכמויות כאשר מונים את האבנים ומבינים כמה חלקים צריך לכל מודל או הבחנה בין צבעים בגיל צעיר.
בניית עולם תוכן של בתים, חוות, עולמות שונים מאפשרים לילדים גם לתרגל סיטואציות יומיומיות ואם המשחק משותף גם ליהנות מזמן איכות עם חברים. לגו הוא כלי חינוכי לא פחות מכך שהוא משחק שמסב הנאה רבה. הוא גם יכול להועיל מבחינת סימטריה, חיבור חיסור והפקת רעיונות רבים, התמודדות יצירתית עם פתרון בעיות כאשר המשתמשים חוקרים את דרכי הפעולה עם הקוביות.

מלווה מהגיל הרך ועד בגרות
היופי במשחק בלגו הוא שאפשר ליהנות ממנו כבר בגיל צעיר עם אבני דופלו שיותר גדולות ועד גיל בוגר בו כבר מחפשים אתגר משמעותי כמו בתכנון של פריטים מורכבים דוגמת כלי רכב שאפשר להניע, כך שמדובר במשחק לטווח גילאים רחב שמאפשר להורים לשחק עם ילדיהם. הערכות גם מתחדשות וכל עת נוספים עוד ועוד מודלים שהופכים את החוויה למהנה כל פעם מחדש.

הוספת תגובה

הוספת תגובה