עמוד הבית » מה שלושת האלמנטים שבלעדיהם לא נוכל ליצור ולמצוא זוגיות בריאה ?

מה שלושת האלמנטים שבלעדיהם לא נוכל ליצור ולמצוא זוגיות בריאה ?

צילום:pexels
למה קשה לנו למצוא זוגיות? מדוע 70 אחוז ממערכות היחסים בפרק ב' מסתיימות? מה עלינו לטפח כדי שמערכת יחסים תתפתח ותצמח?

הייתה ביניהם תשוקה מטורפת, אפילו חברות נבנתה במהלך המפגשים המיניים. נראה מבטיח, אבל צד אחד לא היה מוכן להתחייב לקשר זוגי. פחד ממחויבות עד שהיא החליטה להמשיך הלאה. נשמע מוכר? בתקופת הדייטים שלי הכרתי גבר קסום ורציני שהיה מוכן ובשל לזוגיות. רצה להתחייב לקשר זוגי. יכולתי למצוא בו חברות טובה אבל לא נמשכתי אליו. היה שלב שכעסתי על עצמי שלא הצלחתי להמשך אליו כי ידעתי שאני מפספסת גבר איכותי. שנינו הבנו שהקשר לא יעבוד. הרגיש דחוי ואני פשוט לא יכולתי מעבר לחברות. נשמע מוכר?

משיכה, מחויבות ואינטימיות: שלושה יסודות שעליהן מושתתת כל זוגיות בריאה. כשמערכת יחסים מתחילה על בסיס תשוקה זה לזו, התאהבות ומשיכה, אנו צריכים לבדוק ולטפח את בסיס המחויבות זה לזו והאינטימיות. זוגיות שמתחילה ממקום של חברות עמוקה: חברות בעבודה, או קשר של שנים שהחברות קיבלה בו מקום מכובד- אם לא תתפתח תשוקה בקשר, הוא לא יצלח.

צילום:pexels

מה זו חברות? בניית אינטימיות זוגית שמושתתת על: אכפתיות, דאגה לאחר, חיבה, אמון, היכולת לסמוך על הצד השני, כבוד הדדי, הרצון לעשות לו/לה טוב.
תשוקה- אופיינית יותר לשלבים ראשונים בקשר, לשלב ההתאהבות, שעדין אין בו בניית חברות. אנו אוהבים את הצד השני בעקבות מה שהוא גורם לנו להרגיש. ההשתקפות שלנו בענייו. כשהחברות והתשוקה מתמזגים- התשוקה תגיע לשיאים. משום שנגיע למיטה עם תחושת בטחון שהוא מכיר את גופנו ויודע את העבודה כדי שניהנה. הידיעה שהוא לא יפגע בנו ורוצה בטובתנו. זה פותח את צוהר ההתמסרות וההעזה לחדש ולאבד שליטה במיטה.

צילום: pexels

כדי שחברות טובה לא תתפוס את מקום התשוקה, עלינו להרעיף גם במחמאות סקסיות. לתת כינויים מעצימים זה לזו. הכרתי זוג שהוא קרא לה "אמא" וביקש שתקרא לו "אבא". אפשר להבין מדוע זה שיבש לה בה את התשוקה כלפיו…צריך להיזהר לא לתת ליחסים אופי של הורה-ילד או מטפל ומטופל.

נכון, זוגיות היא עניין מורכב כי מושתתת על כימיה, ערכים, חושים, רגש, עבודה פנימית שלנו לא לסחוב מצוקות עבר לקשרים חדשים, אבל אם ננתח בצורה הגיונית אתגרים רגשיים- יהיה קל יותר להבין את האתגר, לפשט אותו ואפילו למצוא מוצא.
המשך חג שמח ואהבת אמת

מאת: רונית נוביק, מנטורית ויוצרת רב-תחומית