עמוד הבית » כשלסמוך על בן הזוג- זו לא תפיסה נאיבית אלא דרך חיים

כשלסמוך על בן הזוג- זו לא תפיסה נאיבית אלא דרך חיים

צילום:pexels
"איך את מסכימה שילך לבד למסיבה?" שואלת אותי נטע, כשסיפרתי לה שבן זוגי יוצא אחה"צ למסיבת מוסיקה אלקטרונית, ואני בחרתי להישאר בכייף בבית. "את לא פוחדת שאישה אחרת תתחיל איתו? תתלבש עליו?"

 שואלת נטע בחוסר רוגע.
-אני לא דואגת, משיבה לה בנחת. אני סומכת עליו!
נטע פוקחת עיניים וחוזרת אחרי: "סומכת עליו"?
-אכן, אני עונה לה.

כמו שהוא סומך עלי כשאני יוצאת מהבית. היכרויות זה בכל מקום… ואם לא הייתי יכולה לסמוך עליו- לא הייתי איתו. ולא מפריע לך שהוא מבלה בלעדייך? כאילו ניהנה גם כשאת לא איתו? את לא מרגישה כעס כשהוא הולך לבדו? כאילו מעדיף מסיבה במקום להיות יחד? שואלת נטע
– הוא לא בורח ממני, עונה לה, הוא אוהב לרקוד במסיבות הללו ואני מעדיפה סוג אחר של בילוי. זה לא על חשבון הזמן שלנו. יש לנו זמנים לדייטים שלנו יחד. זה בסדר שיש לנו גם בילויים שונים וזה נפלא שאנו יכולים לאפשר אותם זה לזה. האמת שהוא היה שמח אם הייתי מצטרפת אליו. אבל הוא גם יודע ליהנות כשאני לא איתו כי הוא זקוק לזה. והאמת נטע, שלפעמים האגו שלי פורץ, הילדה הקטנה שבתוכי מרגישה טיפה נטושה. אבל אני מבינה מיד שזה לא שלי, זה המוח השורד שאני לא זקוקה לו. וכמו ברוב מערכות יחסים בוגרות- אם לא הייתי מאפשרת לו את החופש- הוא לא היה נשאר בקשר הזה. לא היינו מצליחים ליצור זוגיות.

צילום:pexels

זוגיות בריאה לא מבטלת את הצרכים שלנו, כל עוד היא לא פוגעת בערכי הזוגיות שאנו מניחים "על השולחן" כשנכנסים לקשר זוגי. זוגיות מרצה (ריצוי) סופה להתפוצץ. אנו רוצות גברים לצדנו שעומדים ויודעים מה עושה להם טוב. וככל שנאפשר להם את המימוש העצמי- הם יהיו מאושרים ונינוחים בקשר. הקשר לא יהווה עליהם איום.

צילום: pexels

בשיחות עם גברים ונשים שמחפשים קשר זוגי פרק ב, הפחד הגדול ביותר שמקשה על כניסה לקשר- הוא החשש לאבד את שיגרת החיים הקבועה, הנעימה, הבטוחה. "איפה יש לי מקום להכניס בחיי גבר? היום שלי כל כך עמוס בעבודה, נכדים ותחביבים"  אומרת לי לפחות פעם בשבוע חברה טובה. כן, גם אני עסוקה, אני אמנית פעילה וגם פעילה מאד חברתית.

צילום:pexels

ובכל זאת האמנתי שהגבר שיהיה איתי יכבד את הזמנים הקבועים שלי, את התחביבים שלי, וכמו כן יכבד את הזמנים שאנו קובעים לנו לדייטים. מילת הקסם היא- רצון. כשיש רצון הדדי למערכת יחסים- מוצאים את הדרך. ההבנה שאנו לא בורחים ממנו או ממנה לעולמנו כשאנו עסוקים. אלא העיסוקים שלנו ממלאים אותנו בכוח, געגועים ועניין שיהיו גם הדלק לזוגיות. אנו לא שניים שהם אחד אלא שניים שהם יחד!
שבוע מקסים

מאת : רונית נוביק מנטורית לזוגיות