עמוד הבית » מופעי היכל התרבות בלייב

מופעי היכל התרבות בלייב

נרקיס צילום שילת מורחי
בתקופה זו, בה לא מתאפשר לפתוח את אולמות המופעים בפני קהל, היכל התרבות תל-אביב וחברת סקרינס חברו לשיתוף פעולה שינעים את השהייה בבית בחודש נובמבר

גיל שוחט ואשכול נבו – ארבעה סיפורים ופסנתר

בתקופה זו, בה לא מתאפשר לפתוח את אולמות המופעים בפני קהל, היכל התרבות תל-אביב וחברת סקרינס חברו לשיתוף פעולה שינעים את השהייה בבית – הפסנתרן והמלחין גיל שוחט, הכנר אייל קלס והסופר אשכול נבו בטריו לפסנתר, כינור וסיפור.

קונצרט חדשני ומקורי הכולל בכורה עולמית – גיל שוחט הלחין יצירה מקורית לארבעה סיפורי אהבה קצרים מאת אשכול נבו, אחד מהסופרים הבולטים והאהובים בישראל. השניים חוברים למופע ראשון מסוגו: סיפורי אהבה חדשים המוקראים על ידי מחברם תוך כדי ביצוע היצירה המוזיקאלית של שוחט, בדיאלוג בימתי כובש ומפתיע. בנוסף יבוצעו יצירות מופת מאת רוול, ליסט, סרסאטה וברהמס.

אשכול נבו

מהסופרים המוערכים, הפופולריים ומעוררי ההשראה ביותר הפועלים כיום. ספריו עומדים שנים רבות בראש רשימות רבי המכר, סיפוריו עובדו לתיאטרון, למוזיקה פופולארית וקונצרטנטית ולמחול. מוניטין יצירתו חצה את גבולות המדינה, ספריו תורגמו ל-11 שפות, וזכו לשבחי הביקורת ולפרסים רבים בארץ ובעולם. ביניהם: "ארבעה בתים וגעגוע", "משאלה אחת ימינה", "נוילנד" "שלוש קומות", "המקווה האחרון בסיביר", "הראיון האחרון". אשכול הוא מיסד-משותף של בית הספר המוביל בישראל לכתיבה – "סדנאות הבית".

אשכול נבו צילום הניקה בוגנברגר

גיל שוחט

מלחין, מנצח ופסנתרן, חתן פרס ראש הממשלה, פרס רוטשילד, פרס הקונסוליה הבריטית, פרס איטליה, פרס מלחין השנה בתיאטרון, פרס לנדאו ואביר מסדר האומנויות מטעם ממשל צרפת, מדורג בעיתונות הישראלית מזה כשני עשורים כאחד המוזיקאים המשפיעים והמצליחים בישראל בתחום המוזיקה הקלאסית. שוחט הלחין 9 סימפוניות רחבות היקף, 4 אופרות, 15 קונצ׳רטי וכ- 250 יצירות קאמריות. שוחט מוביל, מנהל אומנותית ומפיק 36 סדרות מוזיקאליות המושכות רבבות מאזינים בשנה מכל רחבי הארץ.

אייל קלס

כנר וסופר בינלאומי. למד באוסטריה ובאנגליה, לימד בקולג' המלכותי הצפוני במנצ'סטר ובמקביל לימד גם באקדמיה למוזיקה בתל אביב. בישראל ייסד את רביעיית היידן הישראלית. קלס מופיע בפסטיבלי מוזיקה המובילים בעולם ומנחה כיתות אמן באירופה ובישראל. בנוסף לנגינה ולהוראה, עוסק קלס בכתיבה: עד כה הוציא שני ספרים: ספר מתח בשם "הכינור של רוקה" וספר פנטזיה באנגלית – "The Lost Puzzeler" בהוצאת Harper Collins

מחיר – 50 ₪ | יום שבת, 7 בנובמבר, שעה 20:30

תמר מור סלע – נשים מדברות מיניות

למה קשה לנו לפגוש את המיניות שלנו? למה מביך אותנו לדבר עליה? איך מתירים את קשר השתיקה סביב מין של נשים, עונג מיני של נשים, ואת היחסים הסבוכים בין נשים לגופן?

מפגש הקרנה ושיחה עם היוצרת תמר מור סלע. מחברת רב המכר "ערות. נשים מדברות מיניות" ויוצרת הסדרה התיעודית "ערות" יחד עם הבמאית עדי ארבל.

במפגש נקרין את הפרק השני מתוך ארבעת פרקי הסדרה. בפרק זה מדברות נשים (אמיתיות!) בשנות ה-40 וה-50 לחייהן על מין בתוך זוגיות ארוכת שנים. על פריצה של מסגרות וחיפוש אחר אמת חדשה. על אוננות. על גילויים חדשים באמצע החיים. על דיוק הגבולות. על השאיפה הלא נגמרת לעונג. על הזכות לומר "לא". על הזכות הגדולה לא פחות: לומר "כן"! נפזר את הערפל והבושה שמסתירים לנו את הנוף המיני שהיינו רוצות לראות. בלי בושה. בלי אשמה. בלי שיפוט. מדוע? כי מיניות היא חלק בלתי נפרד ומשמעותי מחיי אישה. וכי הגיע הזמן. גברים מוזמנים בשמחה.

תמר מור סלע – צילום נעה זני

מחיר – 50 ₪ | יום חמישי,  5 בנובמבר, שעה 20:30

 אילן רבינוביץ חרדות בתקופת קורונה

״חרדות בימי קורונה״ –
ה CDC – המרכז האמריקאי לניתוח ובקרת מחלות מצא יחס ישר בין המצב הנפשי האינדבדואלי והציבורי לעליה בנתוני התחלואה והתמותה מוירוס הקורונה. בהתאם, אנשי המקצוע, רואים עליה דרמטית בישראל בשבועות האחרונים, בשכיחות מצוקה נפשית אצל הציבור ומצוקה אפקטיבית, קרי דכדוך ו/או חרדה ברמה מג׳ורית .
כשחוסר וודאות ,נתוני התחלואה המזנקים , סגר מתמשך והמצוקה הכלכלית הזועקת חוברים יחדיו , כמעט לא נורמלי להיות שווה נפש .
התלונות המגיעות לפתחינו הן: בעיות שינה (קושי להרדם , יקיצות, קימה מוקדמת), לחץ מחשבות טורדניות המעלות חרדה וגורמות ללחץ ומצוקה , תסמינים פיסיים כמו: לחץ בחזה , קוצר נשימה , גל קור-חום, הזעה , כאבי ראש , אורטופדיים, תסמיני מערכת העיכול ועוד (כשבבירור גופני אורגני -תקין לחלוטין) , דיכדוך, חוסר ענין והנאה , בעיות תיאבון , ירידה בריכוז, אי שקט, חולשה, התפרצויות תוך סף גירוי נמוך, מחשבות אשם וירידה תפקודית (דווקא בתקופה שצריך לשנס מותניים ולהמציא עצמינו תעסוקתית  מחדש). המצוקה הנפשית פוגעת בתנגודת החיסונית וגורמת לנו להיות פגיעים יותר לווירוס.
מה קורה לגוף שלנו ? כיצד ניתן להתמודד עם סיטואציה כה מלחיצה ? אלו כלים עומדים בעזרה לנו, על מנת לצלוח את המשבר? איך שומרים על התפקוד והשינה? מה אומרים לילדים ? איך מצילים את הזוגיות העומדת למבחן לא פשוט?

אילן רבינוביץ צילום פיני חמו

מחיר – 39 ₪ | יום שבת, 7 בנובמבר, שעה 21:00

 איתי אנגל – הקוזה נוסטרה: על המאפיה הסיציליאנית (הרצאה + סרט)

בהרצאה נכיר את המאפיה הסיציליאנית ״הקוזה נוסטרה״ ואת מי שהחליטו להילחם בה כנגד כל הסיכויים.
איתי אנגל יציג את ההסטוריה של איטליה ושל סיציליה תוך התמקדות במעמדה המיוחד של סיציליה וגלגוליה לאורך ההסטוריה, מתקופת הכיבושים ע״י הנורמנים, הספרדים והערבים, דרך איחוד איטליה, ועד סיפורה המרתק במלחמת העולם השנייה וכיצד סייעה המאפיה הסיציליאנית לבעלות הברית.
בהרצאה נדבר גם על עלייתה של ה״קוזה נוסטרה״, מלחמות המאפיה של פלרמו וקורלאונה, ההגירה לארה"ב וההשראה לסרטי ׳הסנדק׳ והסופרנוס ועל מלחמתם של השופטים החוקרים בקוזה נוסטרה במחיר חייהם.
בסיום ההרצאה נקרין את הסרט ״אנשי כבוד – המלחמה במאפיה הסיציליאנית״.
מחיר – 45 ₪ | יום רביעי,  11 בנובמבר, שעה 21:30

 אבי בניהו – ניהול משבר הקורונה בידי ממשלת ישראל מראשית הגל הראשון ועד היום

הרצאתו של תא"ל (מיל') אבי בניהו תתמקד בניהול משבר הקורונה בידי ממשלת ישראל מראשית הגל הראשון ועד היום.
​בניהו יתאר את חוסר ההיערכות של המדינה בתשתיות הרפואה ובניהול המשבר, את השפעת הפוליטיקה והאינטריגות הפנימיות על ניהול המשבר החמור ביותר שפקד את כלכלת ישראל ואת בריאות אזרחיה, את הלחצים המגדריים ואת כישלונה של ממשלת האחדות שהוקמה לצורך זה.

בהרצאה יתאר בניהו את המתח שנוצר בקבינט הקורונה, את המתח בין ראש הממשלה והממשלה לבין הכנסת, את האנשים הפוליטיים שהקורונה פגעה בהם ואת אלו שדווקא הצמיחה את תפקידם והשפעתם של התקשורת והרשתות החברתיות וגם – ישאל היכן ההסברה וינסה להשיב בזהירות על שאלת השאלות "מה יהיה…"?

מחיר – 39 ₪ | יום שלישי, 11 בנובמבר, שעה 21:00

 נרקיס – מופע השקת האלבום השני

נרקיס היא פרח נדיר במחוזותינו. בת 38 אמא לשני בנים שעברה בחייה מסע ארוך הן ברחבי העולם ובעיקר בתוך נבכי נפשה בכדי לגלות שהאוצר טמון היכן שאנו עומדים.

שירתה פורצת חומות . נרקיס שואבת את כוחה מהיהדות ומהקשר האמיץ בינה לבין בורא עולם היא מאמינה שבאנו לעולם לתקן להתרחב ולגדול דווקא מתוך המקומות הצרים והרגישים לנו. היא בעצמה עברה טלטלות בחייה ונאלצה להתמודד עם אתגרי החיים אך לא הפסיקה את מסע החיפושים בחתירה אחר האמת .

בימים אלה יצא אלבומה השני – עולם חדש שזכה לשבחי התקשורת והקהל הרחב. בהופעת הפסנתר המיוחדת מלווה באלדד ציטרין תגיש נרקיס את שיריה וסיפורה האישי ותספר על הדרך אותה עברה ועל התהליך אותו היא עושה בעולם המוסיקה הישראלי.

הצטרפו אלינו לשידור ולמופע המיוחד מאולם צוקר בהיכל התרבות תל-אביב.

מחיר – 50 ₪ | יום שבת, 12 בנובמבר, שעה 21:00

 רכישת כרטיסים באתר Eventer

הוספת תגובה

הוספת תגובה