עמוד הבית » מופע פלמנקו שואו

מופע פלמנקו שואו

צילום: יוסי צבקר
זוהי הפעם השניה שאני נוכחת במופע הפלמנקו במרכז סוזן דלאל בניהולה של מיכל נתן.

לפתע נזכרתי, לא הבאתי עימי את המצלמה בכדי לתעד את המופע. אבל מהר מאוד הבנתי כי הסיבה לכך, היא שאני מעריצת פלמנקו, כל תכונה נשית מתנקזת למקום אחד בלב שלי, נדמה היה כי רק אני והרקדניות שם באולם המפואר חולקות זרמים של נשיות בכל חלקי הגוף.

המופע מורכב מ -4 מערכות: נפתח כאשר הרקדניות לבושות בשמלות אדומות בוהקות וגלימות אדומות משתפלות לאורכן.. בשלב מסוים במהלך הריקוד שמטו הרקדניות את גלימתן מעליהן אל הרצפה והמשיכו בריקודן המהיר והעוצמתי לצידן. ברגע אחד, הרקדניות נעלמו מן האולם, כמו שהחיים והצבעוניות נעלמו מן המבט ואולי זו אמירה שהעולם אינו יכול להתקיים בלי נשים? אחד מנגני הגיטרה פצח בשיר במבטא ספרדי אותנטי מסורתית ומיד חשתי איך נשמתי עולה השמימה בשירתו המופלאה לצד המוזיקה העכשווית של החיים כאן ועכשיו.

צילום: יוסי צבקר

קבוצת הרקדניות רוקעות ברגליהן תוך כדי שהן מתקרבות אלינו במהירות ותנועות ידיהן עולות למעלה אט אט כמו כנפי ציפור הנושאת מבטה אל על. ברקע נשמעות מילות עידוד כמו GUAPA(חתיכה) במהלך ריקודן. בתנועות גופן הן מדברות עם הצופים ואמירתן כל כך חזקה ומעוררת השראה.

באחד מן הקטעים הרקדניות עוזבות את האולם בשורה, כאשר ראשן מורם וחשתי איך תחושות העוצמה הנשית מתחזקת בי. בהמשך המופע הרקדניות לובשות שמלות תכולות ואוחזות מניפות תכולות תואמות בידיהן אשר מונפות על ידן במקצועיות נשית סביב גופן ומעל לראשן במין תנועות עגולות ורכות בדיוק כמו שרביט אותו הן ממקמות בין חמוקיהן, פעולה סמלית המקבעת את הנשים ככוח בריקודן האינסופי. הגיוון בין קטעי המופע בא לידי ביטוי בחשיבה אמנותית רחבה ומעניינת ותמיד השמלה תואמת את צבע הנעליים וסרט השיער.

צילום: יוסי צבקר

לדברי מיכל נתן: "היה חשוב לנו להביא לידי ביטוי עולמות נוספים שנדמה כי הם מנוגדים ולא שייכים, אך ביחד נוצר שילוב הרמוני. כך ניתן להיחשף במופע לשילוב בין נגינת הגיטרה והשירה המסורתית לבין המוסיקה אלקטרונית המופיעות יחד בלייב על במה אחת".

מופע פלמנקו חודר ללב, לכו לראות.

כריאוגרפיה ומייסדת להקת פלמנקו ישראלית: מיכל נתן

מידע נוסף: באתר סוזן דלל

מאת : אלינור ולנרמן

הוספת תגובה

הוספת תגובה