עמוד הבית » בית הדרקון- הפיצוי שחיכינו לו

בית הדרקון- הפיצוי שחיכינו לו

צילום: באדיבות סלקום TV
רציתי לצפות בשלושה פרקים לפחות לפני שאני יוצאת בהצהרות על סדרת הדגל החדשה של HBO. לא פחות ולא יותר מסדרת בת ל'משחקי הכס'. אבל 'בית הדרקון' שגרמה לרבים להסס בגלל הנעליים הגדולות שהיא נכנסה אליהן, עומדת בציפיות ועומדת בהן בענק.

'בית הדרקון' עוסקת במשפחת טארגרייאן השולטת בשבע הממלכות של ווסטרוז ועל הדרך גם בדרקונים. כאן ההפקה עושה עבודה מדהימה בליצר דרקונים יחודיים, בלי להישען יתר על המידה על הדרקונים שהכרנו מאחותה הגדולה, 'משחקי הכס'. בכלל, הצורה שבה הסדרה נשענת על העולם שאנחנו מכירים ממשחקי הכס אבל לוקחת בחשבון שזה לא אותו עולם. הוא קדום יותר. כסא המלוכה נראה יותר כמו שהוא מתואר בספרים, מעלה המלך נראה דומה אבל שונה, הפתיח נשען על הפתיח הקודם אבל מותאם לסדרה החדשה. הכל משחק נהדר על הרצף בין מה שאנחנו מכירים למה שאנחנו לומדים להכיר.

צילום: באדיבות סלקום TV

למי שהעמיק במשחקי הכס היה ברור שהמתים המהלכים, הזאבים או הדרקונים, הם לא הסיפור. בסוף, המלחמה האמיתית היא על הכיסא שהכי לא נוח לשבת עליו- כסא המלך (המלך הנוכחי נחתך ממנו אחת ליום אבל נגיע לזה). ג'ורג' מרטין, שמעורב הרבה יותר בהפקה הזאת ממה שהיה מעורב ב'משחקי הכס', לא מאכזב. גם כאן, למרות נוכחות מרשימה מאוד של CGI, העיקר זה מי ירש את הממלכה מוייסריז- המלך הנוכחי שמנהיג את הממלכה בצורה לא אידיאלית (בלשון המעטה). לא כי הוא אכזרי, הוא פשוט לא טוב מזה. הממלכה חשובה לו אבל פעמים רבות מדי הוא לא שם אותה לפני האינטרסים האישיים שלו והדרך שלו להנהיג עד כה מסתכמת בלהתחתן עם אישה יפה ולהתעלם מבעיות. נשמע מבטיח.

הנסיך דיימון טארגאריין

 האח הצעיר של וייסריז, דמות כאוטית. לוחם דגול. לא מתחבר עד הסוף לחוקים ומכיוון שלוייסריז לא נולדו זכרים, הוא המועמד לירוש את מקומו של אחיו. למרות התנהגותו המרדנית, ניכר שהוא אוהב את אח שלו והאחיינית שעשויה לקחת את מקומו. הוא לא פועל מהרצון לפגוע במשפחה שלו. הוא פועל מהכעס שלא מכירים בו וביכולת שלו לתרום, שלא מציעים לו תפקיד משמעותי יותר. כרגע הוא מורד באחיו ובהתאם בממלכה. ניצח במלחמה מול הדמות המפחידה שמאכילה אנשים לסרטנים. נראה לאן הדמות שלו מתפתחת כי חוץ מהדרקון הכי יפה, השיער הכי לא מותאם, מאט סמית' עושה עבודה מעולה בלעורר אמפתיה כלפיו, להאמין בו ולרצות שהוא וכל הכריזמה שלו יגיעו למקום הראוי להם.

צילום: באדיבות סלקום TV

הנסיכה ראינירה טארגאריין

 הבת הבכורה והיחידה מאשתו הראשונה והאהובה של וטייסריז. הוא מכריז עליה כיורשת העצר לאחר מות אשתו ומתוך כעס עמוק על אחיו. עד כה היא מוצגת כשילוב כל מה שצריך במלכה. נעה על הגבול הדק שבין חכמה גדולה לאומץ. אבל (וזה אבל גדול)- היא אישה. חוץ מזה, החברה הכי טובה שלה התחתנה עם אבא שלה ונולד להם בן, אז המקום שלה מתערער לחלוטין. נראה לאן זה ילך.

עד כה, ללא הפתעה גדולה כי ג'ורג' ר.ר מ

צילום: באדיבות סלקום TV

רטין מעורב, כל דמות מקבלת אופי ייחודי, הדרקונים הם בונוס לדיאלוגים כמעט מושלמים, סצנות הלחימה הן רק עוד תזכורת לכמה היקום של 'משחקי הכס' משנה את הסטנדרטים שלנו מסדרות טלוויזיה. אנחנו יודעים איך שושלת טארגריין סיימה את דרכה אבל כל-כך כיף לראות איך היא התחילה.

מאת: מאיה גולדין

הוספת תגובה

הוספת תגובה