עמוד הבית » מור בר פינתה עשרות כלבים מהעוטף עזה ממתקפת הטרור 7 לאוקטובר

מור בר פינתה עשרות כלבים מהעוטף עזה ממתקפת הטרור 7 לאוקטובר

צילום: דני בר אדון
מור בר, משקמת ומאלפת כלבים ומאמנת בני אדם להיות נוהגים טובים עבור כלביהם. אני שמחה על ההזדמנות שניתנה לי בחיים להיות כאן עבור חיות המחמד שלכם ועבורכם. כל חיי הלכתי בעקבות התשוקה שלי, בנחישות ואהבה מתמדת.

התשוקה הראשונה בחיי הייתה לתחום הביוטי ורוב שנות חיי עסקתי כמאפרת. כל חיי גדלתי כשסביבי כלבים כגון: סמוייד, לברדור רטריבר ולרוב רועים גרמנים. לפני כמה שנים נאלצתי להיפרד מכלב מדהים שגדל איתי בבית הוריי,  כלב שגדל בבית חם ואוהב. שמו היה סנדו, כמו בהרבה מקרים שבוחרים לאמץ כלב, לא בהכרח מבינים מה זה אומר עד הסוף וברוב המקרים האחריות עוברת לאותו הורה שלא הסכים להביא חיית מחמד הביתה או שטועים בבחירת הכלב שמתאים לבעליו.

סנדו, צילום: מור בר

שנתיים לפני שנפרדתי מסדנו הרועה הגרמני שלי, הייתי בשבת אצל חברים וראיתי שגר של 13 גורים מגזע רועה גרמני מעורבים עם רועה בלגי, גורים מהממים ומתוקים, התאהבתי! ובאופן ספונטני לחלוטין בחרתי לאמץ את החתיך, השובב, הדומיננטי, האמיץ והאציל מהחבורה. לגור היפה שלי קראתי "גי'ם". אני באמת מאמינה ובטוחה שמחוסר ידע, אהבה עצומה וכוונות טובות אנו עושים הרבה טעויות ויוצרים בעצמנו בעיות התנהגות אצל הכלבים שלנו.

ג'ים וטויה, צילום: דני בר אדון

באותם זמנים, לצערי לא הייתי מודעת לצורך הבסיסי של הכלב כחיה, לא הבנתי את הדרישות של הכלב ולא התאמתי לרמה האנרגטית של הכלב. על עניין האנרגיה ארחיב בהמשך. גי'ם עד גיל חצי שנה – שמונה חודשים הפך לכלב פחדן, תלותי ותוקפתי. פניתי למאלף כלבים שאמר לי שיש לי "פצצה מתקתקת" בבית ושאשקול את האופציה למסור אותו. נחנקתי בשקט, ניתקתי את השיחה והתחלתי לבכות. לא הייתי מוכנה לוותר על גי'ם. לא הייתי מוכנה לוותר על האחריות שלקחתי על עצמי כשבחרתי לאמץ כלב וגם לא לוותר על השינוי והקשיים בדרך. הבנתי את החשיבות הגדולה שיש בבחירת כלב לבית ולבעלים, להבין שמדובר בכלב ולא בילד. ארחיב על בחירת הכלב בהמשך.

הבנתי את החשיבות של משמעת, גבולות, מגבלות ומחייבות אצל הכלב כדי שלא יהיו בעיות התנהגות לכלב. הבנתי שלסנדו הרועה הגרמני שהיה לי היו חיים טובים יחסית, אבל יכולתי לעשות הרבה יותר עבורו אם הייתי נותנת לו חיים של חיה ולא חיים של בן אדם ובכך, הייתי משפרת את איכות החיים של כל בני הבית. לא הספקתי לתת לו את החיים שהוא באמת היה ראוי להם ונאלצתי להיפרד ממנו. עם הרבה כאב והמון געגועים. עם תחושה חזקה בלב שמשהו חדש עומד להתחיל אצלי לאחר הפרידה ממנו, וכך היה.. חיבקתי את גי'ם והבטחתי לו שהוא שלי לנצח ואתן לו את החיים הכי טובים שיש.

התחלנו תהליך אילוף ובתחילת התהליך כבר בשנייה הראשונה הרגשתי פרפרים בבטן והבנתי שיום אחד אני אהיה מאלפת כלבים. כדי להיות בטוחה שאת ההבטחה שלי לגי'ם אעשה על הצד הטוב ביותר. לאחר תקופה ביום בהיר ויפה בעודי מטיילת עם גי'ם בשטחים הפתוחים ליד הבית, פגשתי בחור בשם דורון עם הכלבה שלו טויה. גי'ם וטויה התאהבו ממבט ראשון ולאחר מספר חודשים גם אני ודורון התאהבנו ומשם הכל היסטוריה יפה ומרתקת.

צילום: דני בר אדון

כדי לתת את המקסימום לכלבים שלנו בחרנו ללמוד אילוף כלבים אצל מספר מאלפים מהשורה הראשונה. עברנו תקופה מאד אינטנסיבית, מאתגרת, מרגשת ומספקת. התחלנו את חיינו יחד בכך ששיפרנו את חיינו בפן האישי, הזוגי, החברתי, המשפחתי והתעסוקתי. הכל בזכות הכלבים והידע על פסיכולוגית הכלב. נכון להיום דורון עובד כראש צוות כלבנים בנתב"ג. אני מאלפת ומשקמת כלבי בית ומאמנת בני אדם להיות נוהגים טובים יותר.

מאז הטבח האכזרי 7.10 דורון במילואים בדרום הארץ ובעזה ואני ממשיכה לתת מענה ללקיחותינו היקרים. בשבוע השני למלחמת "חרבות ברזל" כשהיינו בשיא הכאוס ורובנו לא עבדנו, בחרתי להתנדב בחילוץ כלבים מהעוטף ומאזורי הלחימה והבאתם לחמ"ל בו נמצאו להם בתי אומנה ובתים מאמצים. לאחר מספר ימים של חילוצים המשכתי את התנדבותי בקיבוץ בארי שם בחרתי לקחת על עצמי להיות זק"א של הכלבים. למשך שבוע שלם פיניתי גופות של כלבים על מנת להביא אותם לקבורה ולתת להם ולמשפחות של אותם הכלבים שנרצחו ונחטפו את כבודם האחרון.

החוויה הייתה נוראית וקשה. המראות הנוראיים, הריחות העזים והסכנה. אך יחד עם זאת תחושת הסיפוק שהצלחתי לתת כבוד אחרון לעשר הגופות של הכלבים ולבעלים. שלהם, במחשבה שזה מה שאולי הם היו רוצים שיקרה ומקווים שמישהו יעשה. באותם הימים פתחתי קבוצת וואטסאפ "המדריך להבנת הכלב שלי", קבוצה שנועדה לתת לכל בעלי הכלבים טיפים ודגשים להבנת התנהגות הכלבים שלכם, פתרון בעיות התנהגות, דגשים בפסיכולוגית הכלב וטיפים שוטפים בנושאים יום יומיים. אני מזמינה גם אותך להצטרף לקבוצה שלנו ולתהליכי האילוף שלנו על מנת למקסם את החוויה שלכם. ולגרום גם לכם לחיות בהרמוניה עם כלבכם ובני משפחתם.

מאת מור בר מאלפת כלבים

לייעוץ :0509082888

תגובות 5

הוספת תגובה

  • מור את מהממת והלב שלך הכי ענק בעולם
    מאחל לך שתמשיכי בעשייה המופלאה שלך זה היעוד שלך 💪✅

  • את האישה עם הלב הכי נדיר שהכרתי ❤️
    כולך נתינה 🪬

  • איזו כתבה מרגשת! מור את אישה מדהימה, תמשיכי לעשות חיל בתחומך!!