עמוד הבית » "מטבח טורקי עתיק ובר קיימא" שבוע של אוכל טורקי

"מטבח טורקי עתיק ובר קיימא" שבוע של אוכל טורקי

צילום: TGA
המטבח הטורקי יציג לעולם את טעמיו המיוחדים והמגוונים במהלך שבוע המטבח הטורקי שיצוין ברחבי העולם בשבוע הבא (21-27 במאי).

המטבח הטורקי חושף בפני חובבי קולינריה מרחבי העולם מתכונים ייחודיים מהמטבח הטורקי, תוך הדגשת הקיימות של מסורת קולינרית עתיקת יומין של אפס פסולת הנמשכת אלפי שנים.

דוגמאות ייחודיות מהמטבח הטורקי יוצגו במסגרת שבוע המטבח הטורקי, כאשר התפריט המיוחד השנה מורכב ממנות מקומיות מהמטבח של מחוז האטאי (דרום-מזרח טורקיה). כלולה ברשת ערים היצירתיות של אונסק"ו בתחום הגסטרונומיה, אנטקיה במחוז האטאי ((Hatay כבר מזמן ידועה בעולם בשל המטבח המגוון שלה. הגסטרונומיה של מחוז האטאי, הכוללת יותר מ-650 מנות, היא מטבח ים תיכוני המאופיין בירקות טריים, שמן זית איכותי, קטניות ודגנים. בין המנות של מטבח זה אשר יוצגו באירועים הבינלאומיים של השנה: לחם שטוח עם משחת פלפלים אדומים, סלט זיתים, חומוס, סלט בורגול משובח, קבב אפוי בתנור וקונפה (קינוח קדאיף עם גבינה). מנות אלו משקפות מטבח טורקי נצחי ובר קיימא עם מרכיבים מקומיים וטכניקות בישול מסורתיות.

צילום: TGA

מטבח עשיר שעוצב במשך אלפי שנים

ניזון מהאינטראקציה של תרבויות שונות בתהליך היסטורי העולה על אלפי שנים, המטבח הטורקי מביא מסורות שורשיות עד ימינו, נהנה מהאקלים הנוח ומהחי והצומח המגוונים של הגיאוגרפיה הפורייה של טורקיה. מורשת הטעם הטורקית, שעוצבה על ידי אינספור ציוויליזציות כמו הסלג'וקים והעות'מאנים, היא בין המטבחים העשירים בעולם, וכוללת מתכונים מסורתיים, בריאים וללא פסולת.

צילום: TGA

מורכב מטעמים מקוריים שהוכנו עם מוצרים מקומיים כמעט בכל אזור במדינה, המטבח הטורקי תומך בתזונה בריאה ומאוזנת באמצעות המגוון הביולוגי העשיר שלו, מוצרים טבעיים איכותיים וטכניקות אחסון ובישול שונות. בנוסף, לאוכל הטורקי, הנעזר במגוון רחב של ירקות ופירות משדה לשולחן, יש אפשרויות רבות לתזונה צמחונית וטבעונית. עם מאפיינים אלה, המטבח הטורקי מושך את תשומת הלב לסינרגיה הקיימת והפוטנציאלית שלו עם מגמות אוכל ושתייה מגוונות.

צילום: TGA

המטבח הטורקי ידוע במטבח טבעי ללא פסולת, עם מתכונים המשתמשים בכל רכיב של מוצר ובולט עם מבנה בר קיימא. הארוחות מוכנות ללא בזבוז של מרכיבים, והשולחנות עמוסים במאכלים בריאים כמו חומץ וחמוצים העשויים משאריות מזון. הפיכתה של פסולת מזון פוטנציאלית למעדני מאכל חושפת מסורת גסטרונומית השומרת על המגוון הביולוגי ובר-קיימא מבחינה אקולוגית. המטבח הטורקי בולט גם בזכות הקיימות התרבותית שלו – הכולל טקסי אכילה ושתייה שנוצרו סביב תחושות של אחדות וסולידריות. שולחנות, שבהם כל המשפחה מתאספת, והאורחים מתקבלים בחום, מפגישים אנשים מכל הגילאים והמעמדות החברתיים, וממלאים תפקיד חיוני בלכידות חברתית.

הוספת תגובה

הוספת תגובה