עמוד הבית » צ'ינקווה טרה – איטליה

צ'ינקווה טרה – איטליה

הכפר Vernazza - סמטאות ציוריות זה כאן וגם תצפית מהמבצר קסטלו דוריה. צילום: יהודה סובול
רוב הישראלים שאני מדבר איתם מתחלקים לשניים: אלו שהיו בצ'ינקווה טרה ואלה שלא שמעו עליה בכלל.

ה Cinque Terre –  "חמש אדמות" אלה הם חמישה כפרי דייגים הממוקמים לאורך קו החוף הסלעי הגבוה של הים הליגורי בצפון מערב איטליה- פנינה של ממש.(מעולה בשילוב טוסקנה).כפרים צבעוניים עתיקים על המצוקים,יינות משובחים ושמן זית,אוכל איטלקי מעולה, חופי רחצה, הפלגות פרטיות,טרקים בין כרמים-זו צ'ינקווה טרה.

הכפר Monterosso El Mar היחיד עם רצועת חוף רחצה חולי רחב, צילום: יהודה סובול

האזור כולו והרצועה ההררית שמעל לקו החוף, הוכרזו כפארק לאומי ע"י אונסקו במטרה לשמר את האופי הכפרי העתיק שלו. אוכלוסיית כל חמשת הכפרים יחד מונה כ – 7,000 נפש.

הכפר Corniglia – בנוי על מצוק ונראה שעומד ליפול לים. ללא מעגן סירות, צילום: יהודה סובול

בין Riomaggiore  במזרח לבין Monterosso  במערב, לאורך כ- 10 ק"מ, פרושה מערכת שבילים מקסימה שעוברת בין הכפרים ליד כרמים ומטעים שבנויים על טרסות המנצלות עד תום את המדרונות התלולים. חלק מהטרסות אורכן מגיע עד שני ק"מ. שבילי ההליכה מטפסים בכל פעם לשיא גובה המצוקים לפני שהם יורדים חזרה לכפר הבא. בצד אחד מבט על הים מלמעלה ובצד השני טבע ירוק.

הכפר Riomaggiore – הכי גדול ומתויר. רח' ויה סניוריני תביא אתכם לתצפית מדהימה על הכפר. צילום: יהודה סובול

לכל כפר יש את היין (בעיקר לבן) ושמן הזית שלו מייצור מקומי וכמובן איך אפשר בלי הפוקצ'ה במונטרוסו הפסטה במאנרולה והברוסקוטה עם האנשובי והעגבניות בריו מג'ורה. בכל כפר יש כנסיות, מצודות ואתרים היסטוריים משלו.מסילת הרכבת שנסללה לקראת 1960 כללה חפירת מנהרות מתחת למצוקים קרוב לקו המים. קו הרכבת שמתחיל בלה ספציה בדרום ומסתיים בגנואה בצפון  עובר בין הכפרים ומשמש ככלי תחבורה יעיל ונח לטיול. עד בניית המסילה  ניתן היה להגיע לכפרים בעיקר דרך הים.

5.הכפר – Manarola – תמונת המעגן הכי מפורסמת במדיה. בתים בשלל צבעי פסטל. צילום: יהודה סובול

 

כל כפר והבניה הצפופה האופיינית לו ומעגן הסירות הצבעוניות שלו. הבתים תלויים על המצוקים כאילו עומדים ליפול בכל רגע לים. הצפיפות וחוסר האחידות בצבעי הבתים יוצרת סמטאות צרות וציוריות להפליא. ממש גן עדן לצלמים.

פייסבוק: yehuda sobol

אינסטגרם: yehuda sobol

מאת יהודה סובול