עמוד הבית » מידע חשוב על ניתוח פנים למטרת הרמת פנים

מידע חשוב על ניתוח פנים למטרת הרמת פנים

צילום: FREEPIK
נשים וגברים כאחד מעוניינים להיראות צעירים ולעצור את תהליך ההזדקנות הטבעי. הרצון להרגיש צעיר הפך בשנים האחרונות לדרך חיים ולתפיסת עולם, לא מעט בגלל הרשתות החברתיות וטרנד צילומי הסלפי

לכן, אנשים רבים החלו להקפיד על אורח חיים בריא הכולל תזונה נכונה ומאוזנת ופעילות גופנית מסודרת, אך אין אפשרות לעצור את תהליך ההזדקנות והפתרון המומלץ והיעיל ביותר לפנים חלקות ולמראה צעיר וזוהר, ללא קמטים וקמטוטים, הוא בעזרת ניתוח פנים.

יש מגוון טכניקות של ניתוחי פנים, לכן חשוב לבחור מנתח פלסטי מומחה. כמו כן, את הניתוח כדאי לעבור כאשר איכות העור טובה עדיין, ולא כדאי להמתין לגיל 60 או 70. בשנים האחרונות החלו נשים רבות, וגם לא מעט גברים, לעבור ניתוח מתיחת והרמת פנים, זהו ניתוח פופולרי שמטרתו לשמר את המראה הטבעי ולהשיג מראה צעיר, רענן וזוהר, תוך שמירה על הבעות הפנים. בעבר הלא רחוק, הניתוח הביא למראה לא טבעי עם הבעת פנים קפואה, אך כיום יש טכניקות מתקדמות המבטיחות תוצאות אסתטיות מרשימות לאורך זמן.

אילו ניתוחי פנים קיימים ולמי מתאים כל ניתוח?

יש טכניקות שונות של ניתוח פנים ושיטת הניתוח נקבעת לאחר פגישת ייעוץ, סדרת בדיקות ותיאום ציפיות. שיטת הניתוח מותאמת לרצונותיה של המטופל (או המטופל), תוך התייחסות למצב העור, כמות השומן, מצב שרירי הפנים, גיל, היסטוריה רפואית ועוד. יש שני סוגים עיקריים של ניתוח מתיחת פנים:

ניתוח קלאסי (מלא) למתיחת פנים – הניתוח כולל הידוק של רקמת החיבור העוטפת את השרירים, ההליך הכירורגי מתאים בעיקר לנשים עם רפיון משמעותי של רקמות העור והשריר, ובמהלכו מותחים גם את עור הצוואר ומסירים עודפי עור. בהתאם לצורך, ניתן לפסל את הפנים באמצעות הוספת שומן עצמי להשבת אובדן הנפח שאבד. ניתן לשלב ניתוחים נוספים כמו הרמת גבות וניתוח עפעפיים.

מיני מתיחת פנים (מיני ליפט) – הניתוח מתאים לנשים ולגברים עם רפיון עור במידה מועטה ונפילה קלה בקו הלסת. לכן, במצבים של רפיון עור בעיקר במרכז הפנים ולא בצוואר הרופא לרוב ימליץ על מיני מתיחת פנים, הניתוח מתאים בעיקר לנשים וגברים בשנות ה-40 לחייהם.

כדאי לדעת כי בתחום ניתוחי הפנים מקובל לכלול הליכים כירורגיים נוספים כמו הרמת מצח והרמת גבות.

מה הסיכונים בניתוחי פנים?

כל ניתוח פנים כרוך בסיכונים אפשריים, לדוגמה סיכוני הרדמה עקב רגישות ותגובה אלרגית לחומרי ההרדמה. כמו כן, יש סיכונים מוכרים לכל ניתוח הרמת פנים כגון:

צלקות – צלקות בולטות ולא אסתטיות, בעיקר מאחורי האוזן.

דימום – דימום תת עורי (המטומה), הדימום עלול לגרום לכאבים ולאי נוחות, בהתאם לצורך הרופא יתקין נקז.

זיהומים – סיבוך אפשרי לאחר ניתוח הרמת פנים, אך שכיחות הזיהומים נמוכה מאוד לאחר ההליך הכירורגי, כל עוד עוברים את הניתוח אצל רופא מנוסה ומיומן.

פגיעה עצבית – תיתכן פגיעה זמנית בעצב תנועתי כמו עצב שריר הגבה או עצב שרירי השפה.

נפיחות – לאחר הניתוח עלולים לסבול מנפיחות בפנים החולפת מאליה לאחר מספר ימים.

נמק – נמק עורי מהווה סיכון אצל מעשנים שעברו את הניתוח.

החלמה לאחר ניתוח הרמת פנים

ניתוח פנים להרמת פנים מחייב תקופת החלמה הנמשכת כשבוע עד כשבועיים, בהתאם לטכניקה שבוצעה. במיני מתיחת פנים נדרשת החלמה קצרה לתקופה של 7-5 ימים בלבד, ולניתוח הקלאסי נדרשת החלמה של שבועיים.

בתקופת ההחלמה יש להקפיד על הנחיות הרופא המנתח. יש להימנע מפעילות גופנית מאומצת, מעבודת פיזית מאומצת, מעישון, מחשיפה לשמש וחשוב לא להרכין את הראש.