עמוד הבית » מינוי ראש מגן ישראל

מינוי ראש מגן ישראל

בדיקת קורונה מהירה, התמונה באדיבות סופיה ישראל
בעקבות ההודעה המשותפת של משרד ראש הממשלה ומשרד הבריאות על מינויו של פרופ' נחמן אש לראש מגן ישראל, אשר יתחיל החל ממחר חפיפה עם פרופ' רוני גמזו.

מסופיה ישראל נמסר בתגובה: "אנו מברכים את פרופ' נחמן אש לרגל המינוי ומאחלים לו בהצלחה בהובלת מדינת ישראל לעידן של ניצחון הקורונה. החורף בפתח, החיסון העתידי בגדר תקווה ורוב הבדיקות עדיין בהליך פענוח ממושך. אנו בטוחים שניסיונך הצבאי בכלל ובסיירת מטכ"ל בפרט, יאפשר לנקוט בכל סוגי הלחימה כך שמנהיגי המאבק כמו גם הצוותים הרפואיים בשטח ינהלו היטב את ההתפרצות במקום שהיא תנהל אותנו. סופיה ישראל תמשיך בפריסת הטכנולוגיה של בדיקות הקורונה המהירות לטובת  40  נבדקים בשעה, עם מתן תוצאה במקום"

סופיה היא בדיקת קורונה מהירה, אשר אושרה השנה על ידי מינהל המזון והתרופות האמריקאי ה-FDA, ומהווה פריצת דרך בהיותה בדיקת האנטיגן הראשונה בעולם לזיהוי קורונה תוך 15 דקות. לבדיקת סופיה קיימים נכון להיום  96.7%  רגישות וכן 100%  ספציפיות לזיהוי אנטיגן הקורונה. סופיה מיועדת לזיהוי נגיפי קורונה תוך  15 דקות בלבד עם יכולת לבצע כ –  40  בדיקות בשעה בצורה המאפשרת לקטוע את שרשרת ההדבקה באופן יעיל ואפקטיבי.

בדיקת קורונה מהירה, התמונה באדיבות סופיה ישראל

בישראל כבר הותקנו עד היום מאות מכשירים, בבתי אבות, בדיור מוגן, בשרותי בריאות כללית, במכבי שרותי בריאות, בקופת חולים מאוחדת, בלאומית שרותי בריאות, בצבא ובשירות בתי הסוהר. בעתיד הקרוב תותקן סופיה גם בשדות תעופה, בתי מלון, קניונים ומקומות עבודה

ברחבי ארצות הברית פועלים כבר נכון להיום, כ – 50 אלף מכשירי סופיה וישראל היא מהמדינות הראשונות בעולם מחוץ לארצות הברית שקיבלה את מכשירי סופיה לבדיקות קורונה. שאר המדינות באירופה רק מתחילות להצטייד וככל הנראה לא כולן יקבלו את הטכנולוגיה.

מתחילת פעילותה בישראל לפני מספר שבועות כבר בוצעו בעזרת סופיה כ – 60 אלף בדיקות מהירות ובשבועות הקרובים מספר הבדיקות עתיד לצמוח ל-200 אלף.

צילום באדיבות סופיה

הכנסת מכשירי סופיה לשימוש בישראל נעשתה לאחר פיילוט שנמשך מספר חודשים על ידי המעבדה המרכזית לנגיפים של משרד הבריאות ועל ידי מד"א במסגרתו בוצעו אלפי בדיקות בעזרתה. אין עוררין על כך שבדיקות הקורונה הרגילות שנעשות כיום בתוך המעבדות בישראל הן בעלות דיוק גבוה יותר, אך תהליך הפענוח שלהן ממושך יחסית.

סופיה אינה מיועדת להחליף את בדיקות המעבדה אלא, לסייע במתן מענה מהיר במקומות שמשרד הבריאות וקופות החולים יזדקקו לה בקטיעת שרשרת ההדבקה ביעילות, דבר אשר יסייע ביציאה מבוקרת מהסגר השני, חזרה לשגרה ומניעת סגר שלישי.

הוספת תגובה

הוספת תגובה