עמוד הבית » מי באמת בוחר את בן או בת הזוג שלנו? או בכותרת אחרת בכולנו יש שדכנית או שדכן סמוי.

מי באמת בוחר את בן או בת הזוג שלנו? או בכותרת אחרת בכולנו יש שדכנית או שדכן סמוי.

צילום: pexels
איך אנחנו בוחרים את בני הזוג שלנו? אולי כדאי שנשאל האם אנחנו בוחרים את בני הזוג שלנו? התשובה הראשונה והרציונלית היא ברור שאנחנו אלא מי?

הגענו עם רשימת מכולת דהיינו מעל גובה זה וזה, בעל עיניים כאלה, השכלה כזאת, בהיר או כהה וזה בעצם המצפן שלנו לבחירת בן הזוג. כותבת שורות אלה היא אישה ולכן המאמר נכתב מנקודת מבט נשית יחד עם זאת כל הכתוב נכון גם לגבי המין הגברי. בנקודה זו אנחנו מסכימים שאנחנו מגיעים עם רשימה וככל שנסמן יותר V על הפרמטרים כן ירבו סיכויי ההצלחה.

זהו שלא.

למי מאתנו שרואים את סדרת הריאליטי "חתונה ממבט ראשון" אצל חלק מהזוגות ניתן לראות שעל הנייר הם קיבלו את מה שביקשו. ובפועל בחיים האמתיים רשימת המכולת הזאת לא עובדת.

אז מה קורה פה?

עמוק בפנים שוכנת לה שדכנית סמויה הרצונות והצרכים שלה לא תמיד מסונכרנים עם השדכנית החיצונית. למעשה היא רוצה דברים אחרים לגמרי. הרי איך נסביר את העובדה שבהרבה המקרים נבחר בדיוק באותו טיפוס בעל אותם מאפיינים גם אם הבנו שהוא או הם לא טובים לנו?

בגלל או בזכות השדכנית הסמויה.

צילום: pexels

אחת הסיבות שבעטיה נבחר את בני הזוג שלנו הוא המודל הזוגי שאותו ראינו בבית. אותו מודל היווה עבורנו את תבנית הזוגיות איך זוגיות צריכה להראות ואין זה משנה אם המודל טוב או רע. מה שראינו אותו נשכפל.

סיבה נוספת של השדכנית הסמויה שבנו היא שכפול מערכת היחסים שהייתה לנו עם אבא או אימא דרך בן הזוג והרצון הסמוי שלנו לתקן את אותה מערכת יחסים דרך בן או בת הזוג.. דהיינו אם מערכת היחסים שלנו עם אבא הייתה בעייתית כי הוא היה אדם קשוח ושתלטן הסבירות שאבחר בן זוג עם אותם מאפיינים גבוהה כי באופן לא מודע ארצה "לתקן" את מערכת היחסים שלי עם אבא דרך בן הזוג. בצד השני של הציר ראינו אימא כנועה וצייתנית ונשכפל את אותה התנהגות.

צילום: pexels

נקודה נוספת בה פועלת השדכנית הסמויה היא בכל המקומות בהם האדם לא מרגיש שהוא טוב בהם, באופן לא מודע יחפש בן או בת זוג שהם מאוד טובים בהם. כי ככה אנחנו מרגישים שלמים. אם נסכים לעצור רגע ולשאול את עצמנו מהו הדבר שהפעיל אותנו כאשר התאהבנו, מהו הדבר שבעטיו הרגשנו שזה, זה. יש סיכוי שנדע מה הם התנאים שצריכים להתקיים על מנת שנרגיש טוב במערכת יחסים ולשם נכוון.

מאת: סימי אקשוטי מנחה קבוצות,

מרצה, סופרוויזרית