עמוד הבית » חתונה ממבט ראשון – סוף זה תמיד התחלה

חתונה ממבט ראשון – סוף זה תמיד התחלה

צילום: מהסטורי של ניצן
זהו. סוף-סוף הסתיימה העונה של חתונה ממבט ראשון, ובאופן לא מפתיע כל הזוגות החליטו כפי שצפינו שיחליטו כבר מאמצע העונה.

בתהליך גיוס עובדים, כשמראיינים מועמד שואלים אותו על התנהגותו בעבר מתוך הנחה שהתנהגות העבר תנבא את התנהגות העתיד. זו אולי הסיבה שלא היינו אמורים לצפות שקארין תחליט בניגוד להחלטתו של איתמר להמשיך יחד את הקשר.

במהלך כל העונה ראינו את איתמר מפעיל את כושר השכנוע שלו על קארין ותמיד מצליח. נוסיף לכך את הרצון של קארין לזוגיות עם איתמר ואת הרגש שיש לה כלפיו, ונבין שלמעשה לא היתה פה בכלל שאלה האם היא תסכים להמשיך את הקשר איתו או לא.

הצדקנים יכולים לומר שהעריכה העונה היתה מגמתית, שלא ראינו את איתמר או את קארין האמיתיים, אבל בשורה התחתונה ראינו מספיק כדי להבין מה הולך לקרות. היה ברור שאיתמר יצהיר על החלטתו להמשיך את הקשר מול המצלמות, לא יאפשר לקארין לסיים את הקשר מיוזמתה, ויסיים את הקשר לאחר שבועיים. כך בדיוק דווח אתמול בתקשורת וברשתות החברתיות.

לקשר הזה לא באמת היה סיכוי. זה בדיוק כמו שקארין אמרה: על הנייר אנחנו מתאימים, אבל הנייר לא מספיק. אפשר אולי להבין למה המומחים שידכו ביניהם, ואפשר גם להבין שהמומחים לא עשו מספיק בדיקות כדי להבין מה מחבר בין שני האנשים האלה. כמה משמח לשמוע שגם קארין וגם איתמר נמצאים היום שניהם בזוגיות עם בני זוג אחרים ולשמוע שהם מאושרים. תכלס, זה מה שתמיד רצינו בשבילם.

שי והדס –

עוד דבר מאוד משמח שגילינו אתמול הוא ששי גידל סוף סוף זוג V הוא התעורר מחלומו והודיע שזהו. אין לו כוח יותר. טען שנתן מעצמו 200% ולמרות כל האופטימיות שבו, הוא סוף-סוף הבין שזה הזמן לעצור. האמת? מגיע לו צל"ש שהצליח להגיע עד לקו הסיום. רוב הגברים שאני מכירה היו פורשים הרבה קודם, ובצדק. הדס שחשה הקלה עצומה שהיא לא זו שהיתה צריכה לומר: "די! לא יכולה יותר!", מחייכת באושר אל מול המצלמה. מעולם לא ראינו אותה כל כך מוארת.

שני הזוגות הללו, קארין ואיתמר, שי והדס – מלמדים אותנו שכימיה ומשיכה הינם תנאי הכרחי לקשר אבל לא מספיק. בין שי והדס לא היתה משיכה הדדית. יותר מזה – הדס הרגישה רתיעה ודחיה. זו הסיבה שזוגיות לעולם לא היתה יכולה לצמוח ביניהם. שום דיאטת מגע לא היתה הופכת את היוצרות ושום ייעוץ לזוגיות לא היה מפזר אבקת קסם. אם אין את זה זה לא יגיע. גם לא בעוד מיליון שנה. הזוג הזה היה צריך להיפרד אחרי שבועיים, ולא אחרי חודש וחצי. כל דקה שהם היו יחד היתה רק סבל עבור שניהם. כואב שמטפלים מקצועיים שאמורים לראות ולחתוך את זה משכו את הזוג הזה עוד ועוד רק בשל הרייטינג.

להבדיל מהם, במקרה של קארין ואיתמר היתה משיכה, אבל שם זה נגמר. קשר לא יכול להחזיק מעמד אם הוא מבוסס רק על סקס. זו התחלה טובה, אבל לא מספיקה.

אצל מנו וניצן לעומת זאת, יש גם משיכה וגם הרבה מעבר. בדיוק כמו אצל לירון ועינת גם למנו וניצן לא היה ספק לגבי ההחלטה שלהם. ניצן הלכה ולא לקחה איתה את כל הדברים. מנו לא עישן בבית גם בימים שניצן הייתה בביתה, ואף קנה לה מראש מתנה (חלוק) כדי לתת לה במרפסת לאחר ההחלטה.

צילום: צילום מסך

מנו וניצן, שגם היום יחד, הם ההוכחה הכי ברורה לכך הניסוי החברתי הקרוי חתונה ממבט ראשון הצליח. הם הוכיחו שבחיים האמיתיים אנחנו מדפדפים מהר, מחמיצים הזדמנויות ונופלים שבי אחרי אשליית השפע שאנחנו חושבים שקיימת בחוץ. אבל אם רק ניתן צ'אנס אמיתי למישהו שהכרנו, אנחנו יכולים ליצור איתו זוגיות אמיתית וטובה.

אמנם נכון שהם הזוג היחיד ששרד מהעונה האחרונה ועד היום, אבל הם גם היחידים שהכירו לפני התוכנית והחמיצו אחד את השנייה. כל הזוגות האחרים לא הכירו, ורוב ההתאמות העונה היו כושלות.

לסיכום, זו היתה העונה הכי נמרחת והכי לא מוצלחת של חתונה ממבט ראשון. נקווה שגם ההפקה עברה תהליך ואולי תפיק לקחים לעונה הבאה.

הכותבת הינה דפנה טלר, מחברת המדריך המעשי ליצירת זוגיות: "מכל מחזריי השכלתי" – כל הסודות שמעולם לא סיפרו לך ליצירת זוגיות.

למעקב: בפייסבוק – דפנה טלר – מכל מחזריי השכלתי באינסטגרם – @dafnatel