עמוד הבית » מספר מסלולי טיולים בארץ שאולי לא הכרתם

מספר מסלולי טיולים בארץ שאולי לא הכרתם

מספר מסלולי טיולים בארץ שאולי לא הכרתם
הארץ שלנו מלאה במסלולי טיול נהדרים, מהצפון הירוק ועד הדרום המדברי. מעבר לכל הטיולים המוכרים שכולנו כבר ביקרנו בהם, יש הרבה מקומות מיוחדים ונסתרים שלא כולם מכירים. אם אתם מחפשים טיול משפחתי נחמד בארץ שאולי עוד לא יצא לכם להכיר, איגדנו לכם ארבעה כאלו - מהדרום ועד הצפון.נחל ערוגות

נחל ערוגות הוא מהנחלים הגדולים ביותר שאפשר למצוא במדבר יהודה, והוא נשפך לים המלח. לאורך תוואי הנחל – שאורך כ-50 ק"מ – אפשר למצוא מספר אלמנטים יפהפיים שהופכים את הטיול בו למיוחד, כמו למשל סדרת נביעות ומפל מים מרשים, לצד הנוף המדברי עוצר הנשימה, הצמחייה המגוונת והשרידים הארכיאולוגיים שמשובצים לאורך המסלול. המסלול המקובל ביותר של הנחל הוא מסלול מעגלי של כארבעה קילומטרים, ודרגת הקושי שלו היא קלה-בינונית – כל הנתונים האלו הופכים אותו לאידאלי עבור משפחות. כמו כן, היתרון של טיול בנחל ערוגות הוא שהוא מתאים לטיול בכל עונות השנה, גם בחורף (מלבד כאשר ישנן סכנת שיטפונות, ויש להתעדכן בנושא), וגם בימי הקיץ הלוהטים.

נחל זוהר

נחל זוהר (או עמק זוהר) הוא נחל נוסף שנמצא באזור מדבר יהודה. מדובר על נחל קצר יחסית – כ14 קילומטרים בלבד-  הזורם על מדרון גבוה, ובסוף יורד ונשפך לים המלח. הטיול בנחל זוהר הוא טיול ייחודי, כאשר המסלול המקובל אורך כארבעה קילומטרים. הטיול בנחל זה כולל תצפית מדהימה על אגן העמק ועל ים המלח, וכן צפייה במבצר זוהר השייך לתקופה הצלבנית. במהלך המסלול תתקלו גם בקניון צר הדורש טיפוס במורד מפל המים, אך מלבד טיפוס זה ההליכה בקניון היא נוחה. הטיול בנחל זוהר מתאים בעיקר בעונות הסתיו-חורף-אביב, ומומלץ להימנע מהטיול בקיץ.

נחל סער

וממדבר יהודה נצפין אל אזור החרמון. בין הגולן לחרמון נמצא את נחל סער, מסלול נהדר שמתאים לכל המשפחה ואורך כשלושה קילומטרים. הנחל מתוחם בין סלעי גיר גדולים ולבנים ואבני בזלת שחורים ולאורכו צמחייה ארץ-ישראלית מיוחדת. במהלך הטיול תוכלו לצפות במפל הרסיסים, שרידים של טחנות קמח, מפל סער המרשים ואינסוף מפלונים ובריכות קטנות, ואף הבזקים של "מצודת נמרוד", מצודה עתיקה מימי הביניים. המסלול מתאים לעונות האביב-חורף-סתיו, ובקיץ מומלץ להימנע מביקור בו, שכן מדובר על נחל אכזב הזורם רק לאחר הגשמים.

נחל תנינים

ועכשיו נעצור באזור קיסריה ונגיע לנחל תנינים, שקיבל את שמו בגלל תנינים שנצפו בו עד סוף המאה ה-19. היום אמנם לא נמצא תנינים בנחל, אך כן נמצא טיול נחמד וקליל שאורך שני קילומטרים ומתאים לכל המשפחה. בטיול הזה תוכלו לצפות בצמחייה ירוקה ויפיפייה, דגים מיוחדים, תצפית יפה בין עצי האקליפטוס, סכר, בריכות לשכשוך הרגליים וכן שרידים של מפעל המים של קיסריה. נחל תנינים מתאים לטיול בכל עונות השנה.

הוספת תגובה

הוספת תגובה