עמוד הבית » מעין קריסי, נער הפלא, ראיון אישי ממסע צילומים במרוקו המהפנטת

מעין קריסי, נער הפלא, ראיון אישי ממסע צילומים במרוקו המהפנטת

צילום באדיבות מעין קריסי
"רואים בה את האושר של האנשים שמסתפקים במועט, והיה לי חשוב לתעד את זה" הוא אומר.

מעין קריסי, רק בן 17 וכבר עומד מאחוריי תערוכת צילום המציגה את מרוקו בשיא תפארתה. "לפני שנה יצאתי עם משפחתי לטיול שורשים במרוקו" הוא מספר: "למדתי המון על התרבות המרוקאית וראיתי המון מקומות, זו מעין התגשמות חלום עבורי". לאורך כל הטיול לא הפסיק מעיין לצלם ולהתפעל מיופייה המיוחד של מרוקו. "רואים בה את האושר של האנשים שמסתפקים במועט, והיה לי חשוב לתעד את זה" הוא אומר.

צילום מעין קריסי

מעין החל את דרכו בעולם הצילום כאשר שיחק במצלמה באירוע משפחתי, אלא שאז הכישרון צף מעל פניי השטח. בחלוף שבוע מהאירוע הוזמן מעין לצלם באירוע נוסף של חברים: "הופתעתי מההזמנה, אבל ידעתי שלא אסרב" הוא מספר. עד מהרה השמועה התפשטה בקיסריה, מקום מגוריו, והוא החל לתעד אירועים רבים. בהמשך, לאחר שעבר קורס צילום רף ההזמנות רק עלה ועלה.

צילום מעין קריסי

"אני מרגיש בנוח עם המצלמה" מספר מעין "אני חושב שאני רואה את הדברים אחרת מבעד לעדשה, אני כבר יודע איך התמונה תראה עוד לפני שהיא צולמה". למרות גילו הצעיר, קרת מרגיש שמצא את מקומו הטבעי: "אני רואה את עצמי ממשיך בזה, הגיל הוא לא פונקציה". הוא מוסיף: "מאז ומתמיד הייתי בוגר, חבריי מעדיפים לשחק במשחקי מחשב ולבלות, ואני מעדיף לעשות את מה שאני אוהב".

צילום מעין קריסי

ואכן, העשייה שלו מלווה בפרפקציוניזם ועבודה קשה אך משתלמת מאין כמותה: "בתערוכה זו היא הפעם הראשונה שאנשים הגיעו ורכשו תמונות שלי שיקשטו את בתיהם" הוא מספר בהתרגשות: "זה משמח אותי, אני מסיק מכך שאנשים אוהבים ומעריכים את העבודה שלי".

צילום מעין קריסי

בעתיד, לאחר שיסיים עם חובת 12 שנות לימוד, הוא מתכנן להפוך את הצילום למקצוע חייו: "אחרי שירות צבאי מלא אני שואף להתעסק רק בתחום הצילום". הוא מוסיף:" אני מקווה לצלם בתחום האופנה, זה התחום שמושך אותי, השאיפה היא שהתמונות שלי יתפרסמו בקטלוגים, מגזין שיער לדוגמה זה מבחינתי חותמת מקצועית".