עמוד הבית » "משנכנס אדר מרבין בשמחה"

"משנכנס אדר מרבין בשמחה"

צילום: pexels
אז למה להרבות שמחה רק באדר? מה זה אומר להרבות שמחה לעומת מי? מתי? איך? ואם לא בא לי לשמוח דווקא עכשיו? ואם בא לי להרבות שמחה דווקא בניסן?

מה זה בכלל אומר עבורכם להרגיש בשמחה?

יצא לכם להתבונן פעם מה מעיר את הרגשות שלכם? אילו רגשות מתעוררים בכם ,אם בכלל?

אחרי כל כך הרבה שאלות – בואו נדבר רגע על רגשות…

לימדו אותנו מגיל צעיר לחוות סיטואציות, זמנים, קשרים דרך משהו שנקרא רגש, וגם לימדו אותנו איך קוראים לאותו רגש שעולה ולבדוק האם הוא מתאים לסיטואציה….

ואם אני לא מרגישה כלום?

כנראה שמשהו לא כל כך בסדר איתי..

צילום: pexels

דוגמאות?

חגיגת יומולדת, מפגש חברים, אירוע משפחתי, תינוק נולד, רכישה של משהו חדש – אתם בטח שמחים. סיום של תקופה, פרידה, נשבר משהו, מוות – חייבים להיות עצובים .

מריבה, לא קיבלתי את מה שרציתי, מישהו לא עשה מה שאמרתי – אני ממש כועסת

ההורים שלי, הילדים שלי, בן/בת הזוג שלי, חברים טובים – אני בוודאות אוהבת אותם

ואפשר עוד ועוד…

צילום: pexels

יש אינספור תיאוריות פסיכולוגיות ופילוסופיות שניסו ומנסות להסביר, לתאר, להכניס לתבנית את עניין הרגשות. אבל אם ניתן להגדיר באמת באופן גורף רגשות? האם אנחנו נולדים איתם ע"פ הגדרתם הנפוצה? או האם זה משהו נרכש או נלמד, רגש הוא תלוי תרבות וחינוך?

האם זה באמת חשוב לי מקור הרגש שאני חווה כשאני שמחה או עצובה או כועסת או אוהבת או שונאת?

לא בטוח..

השאלה היא – האם מה שאני מרגישה עכשיו משפיע על ההתנהלות שלי? על הפעולות שלי? על היחס שלי לעצמי ולאחרים?

שאלה נוספת היא: עד כמה אני נותנת למה שקורה מסביבי להשפיע עלי: על הדרך בה אני מרגישה וכתוצאה מכך על הדרך שאני פועלת?

ועוד שאלה: עד כמה משפיע עלי מה חושבים עלי מסביבי? האם שופטים אותי כרגישה מידי? האם רואים אותי כקרה ומנוכרת? האם מאשימים אותי שאני לא יודעת "לקלוט" רגשות של אחרים? האם מתלוננים שאני לא יודעת להביע רגשות?

לסיכום: ההזמנה שלי אליכם לכבוד חודש אדר:

בדקו איך אתם מתחברים למה שעובר עליכם: לרגשות שאתם חווים, להתנהלות שלכם, להתקשרות לאחרים. נסו להתחבר קודם כל לגוף שלכם, ודרכו להבין מה קורה לכם כרגע באופן אותנטי, בלי שיפוטיות..
האם כבד לכם? עייף לכם? כואב לכם?
האם קליל לכם? נעים לכם? מדגדג לכם?

שאלו את עצמכם: איך בא לכם להתנהג עכשיו? מה הדבר שאם תבחרו לעשות בסיטואציה הנוכחית יהיה תרומה עבורכם? יהיה קליל עבורכם? יהיה מהנה עבורכם? נסו להסתכל על סיטואציה כנקודת מבט מעניינת, ולא כמשהו שמחייב תגובה רגשית אוטומטית או צפויה מראש. אולי תבחרו להתרגש ממה שקורה, יחד עם זאת זה לא מה שינהל אתכם.

צילום: pexels

אז משנכנס אדר מרבין בשמחה?

השנה יש לנו 60 יום בהם אנחנו יכולים להרבות שמחה.. או שנבחר להיות בשמחה כל יום ויום בשנה, או בכל תחושה ורגש שנבחר בלי קשר לסיטואציה, לתאריך, לאירוע, לאנשים מסביבנו ומה שהם מצפים מאתנו להרגיש,פשוט מתוך בחירה של :מה בא לכם עכשיו? ברגע שנפסיק לשפוט את מה שעולה ופשוט נהיה בתוך החוויה שלו נוכל להיות בתוך אותו רגש ופשוט לקבל אותו ואת עצמנו.

אז יאללה לכו להתרגש,

מאת: חגית ולדמן, מנחת אקסס בארס, ג'ונו360