עמוד הבית » מתיחת פנים לעיצוב הפנים: טיפים לעיצוב הבית

מתיחת פנים לעיצוב הפנים: טיפים לעיצוב הבית

צילום Shutterstock
מתחשק לכם לרענן את הבית, ובצורה חסכונית? קבלו מדריך מעורר השראה למשפצים בנוסח עשה זאת בעצמך

אם החודשים האחרונים בהם ביליתם שעות רבות מהרגיל בבית עוררו בכם חשק לחדש את החללים, תשמחו לדעת שאתם יכולים לעשות את זה בלי לשבור קירות או להיעזר בשירותיו של מעצב פנים.  פרויקט עיצוב הבית יכול להתמקד ברהיט, קיר או חלל אחד כמו גם ברחבי הבית כולו, ולרשותכם עומדים אין ספור אתרים מעוררי השראה שיעזרו לכם לתכנן ולהוציא את הפרויקט לפועל בצורה מהנה וחסכונית כלכלית.

מתכננים פרויקט גדול הכולל שיפוץ כמה חדרים ומלאכות שאינכם יכולים לבצע בעצמכם? הוסיפו לשלב התכנון גם בניית תקציב המשקללת את כלל המשימות, החומרים והתשלום הצפוי לאנשי המקצוע, ובדקו האם עומד לרשותכם הסכום הדרוש או שכדאי להוסיף לרשימת המשימות גם סקר שוק מקוון אחר הלוואה*. כאן מגיע כבר הטיפ הראשון שלנו – אם בחרתם לקחת הלוואה לצורך השיפוץ, קחו בחשבון גם את יכולת ההחזר שלכם מחד, וגם את תנאי ההלוואה שמציעות לכן החברות השונות מאידך. לא בטוחים כמה עולים דברים? היעזרו במחשבון שיפוצים מקוון. לא בטוחים איך להתחיל לתכנן את הפרויקט? הכתבה שלפניכם תסייע בעצות כלליות, מקורות השראה מקוונים וטיפים לכל אחד מחדרי הבית. מוכנים?

אל תפחדו משינויים – אל תתפשרו על פונקציונליות

לפני הכל, בית יפה הוא בית שנעים ונוח בו ביום יום ולכן נקודת המוצא צריכה להיות מחשבה על הצרכים של כלל בני הבית. Having said that, אל תחששו לקבל החלטות סגנוניות ״נועזות״ בצבעים או בטקסטורות, אם אלו לא יתאימו לטעמכם בסופו של דבר – תמיד תוכלו להחליף.

חידוש רהיטים

ספה, שולחן, שידת החתלה או ספריה: הרהיטים הישנים בביתכם יכולים לקבל חיים חדשים. לפעמים כל מה שצריך זו שכבת צבע, לעיתים ריפוד או הוספת כמה פרטי טקסטיל. מי שבביתו רהיטים המוגדרים ״ענתיקות״ יכול לבדוק אפשרות לחדשם בסדנה מתמחה, אבל אם הרהיטים שלכם ברובם מגיעים מאיקאה, אז כדאי שתבקרו באתר Ikea Hackers. באתר תמצאו אין ספור דרכים להפוך את הרהיטים הקיימים בביתכם למשהו אחר לגמרי, כמו שולחן הקפה הפופולרי Lack שהופך למגירת לגו, דירה לחתול, תאורת תקרה למטבח או פשוט לשולחן קפה עם מקום מרופד להניח את הרגליים.

רענון הקירות

צביעה היא משימה שכל אחד יכול לה והיא יכולה להפיח חיים חדשים בחללי הבית במעט עבודה – כשכל מה שנותר הוא להחליט על הגוון. בחדרים או דירות קטנות יחסית מומלץ לדבוק בפלטת צבעים בהירה, ובמקרים בהם אתם חשים בנוח עם גודל החלל אתם יכולים להעז ולהתנסות בצבעים אחרים.

סלון וטקסטיל

אחת הדרכים להפוך את הסלון למזמין ונעים יותר, הוא לעשות שימוש בחפצי טקסטיל שונים: שטיח יכול לכסות רצפה קרה או לא מזמינה ולתחום את מיקום הרהיטים בחלל; כריות בצבעים וטקסטורות משתנים מייצרים עניין; ווילונות שנתלים קרוב לגובה התקרה ייצרו אשליה של חדר גדול יותר.

צנצנו את המטבח

צנצנות זכוכית, הן אלמנט אחסון דקורטיבי מעולה ופשוט. למה למשל? אחסון תבלינים, אגרטל פרחים, סכו״ם, גופי תאורה ואפילו עציצים קטנים. אז בפעם הבאה שמתרוקנת איזו צנצנת בבית, נקו אותה היטב בעזרת מים חמים או אציטון להסרת שאריות הדבק והעניקו לה חיים חדשים.

מינימליזם ירוק בפינת עבודה

מי שעבר בחודשים האחרונים לעבוד מהבית מבין את חשיבותה של פינת עבודה נוחה ומזמינה. ריהוט ארגונומי ותאורה נכונה הם א׳-ב׳, אבל מינימליזם וצמחיה ישדרגו את הפינה. פנו משולחן העבודה את כל מה שאינכם משתמשים בו באמת ומייצר ״רעש״ ויזואלי וארגנו את החפצים הנותרים במגירות ומדפים. הוסיפו עציצים קטנים על השולחן עצמו או אדן חלון סמוך, אלו יחדשו את אספקת החמצן וילבלבו את יומכם מבלי שתשימו לב.

יורדים לפרטים בחדר הרחצה

מתלה מגבות מעוצב, עציצים קטנים, דיספנסרים אלגנטיים לסבון ולשמפו, מראה חיננית: הדרך הפשוטה לעיצוב המקלחת מבלי להחליף קרמיקות או אסלה עוברת בפרטים הקטנים. כל מה שנותר לכם לחשוב הוא האם אתם בעניין של ספא ביתי או אמבטיה בצימר כפרי ולהתאים את האקססוריז לאווירה הרצויה.

חיים חדשים לארון הישן

במקום לרענן את המלתחה – רעננו את הארון עצמו. שיפוץ ארון היא משימה קלה ובעלות כספית נמוכה יחסית, היכולה להעניק לחדר השינה חיים חדשים. אתם יכולים לבחור בין צביעתו, הדבקת טפטים, החלפת ידיות – כשאותו הדבר נכון גם לשידות. אגב, אם יש בידיכם כלי עבודה לעץ ונכונות, חפשו מדריכים מקוונים לתכנון ובניית ארון משלד ועד דלת.

קיר משלהם בחדר ילדים

אחרונים חביבים הם הילדים, שמבלים ממש כמוכם הרבה מאוד שעות בבית. אנחנו ממליצים לבחור את אחד הקירות ולהפוך אותו לגלריה הקטנה שלהם: אתם יכולים למתוח חבל עליו יתלו יצירות נייר, לצבוע בצבע מגנטי ולהיעזר במגנטים חינניים לקישוט, או לצבוע אותו בצבע גיר ולאפשר להם לצייר ולקשקש כאוות נפשם בעשר אצבעותיהם.

*בכפוף לאישור החברה ותנאיה. המלווה ישראכרט מימון בע"מ. אי עמידה בפירעון ההלוואה עלול לגרור חיוב בריבית פיגורים והליכי הוצאה לפועל.

*הפרסום איננו מהווה הצעה ו/או התחייבות למתן הלוואה/אשראי.

הוספת תגובה

הוספת תגובה