עמוד הבית » נשיא ארגנטינה לנשיא המדינה: בכוונתי להכריז על חמאס כארגון טרור

נשיא ארגנטינה לנשיא המדינה: בכוונתי להכריז על חמאס כארגון טרור

צילום: חיים צח/לע"מ.
נשיא המדינה יצחק הרצוג, אירח היום, יום שלישי, כ״ז בשבט, 6 בפברואר, את נשיא ארגנטינה, חאבייר חררדו מיליי, המבקר בישראל. בפגישתם, העניק הנשיא לנשיא ארגנטינה את ספר התנ״ך, כהוקרה על תמיכתו המלאה ועמידתו האיתנה לצד מדינת ישראל.

נשיא המדינה פתח ואמר: ״אדוני הנשיא, תודה על הגעתך לישראל ועל כך שאתה מקיים את הביקור הראשון בתפקיד בישראל. אזרחי ישראל חשים חום וידידות עצומה כלפי ארגנטינה, וביקורך כאן מציג את הקשר הייחודי שיש לנו עם ארגנטינה, ואת העובדה שמוצאן של משפחות ישראליות רבות הוא מארגנטינה. הפגנת את אהבתך וחיבתך, הן לעם היהודי והן למדינת הלאום של העם היהודי – מדינת ישראל, ועל כך אנו מודים לך מכל הלב.

צילום: חיים צח/לע"מ.

 בביקורך תפגוש מדינה שהותקפה באכזריות ב-7 באוקטובר על ידי ארגון טרור אכזרי, שביצע פשעים ברבריים וסדיסטיים באזרחי ישראל וחטף מאות בני ערובה. כעת יש לנו 136 בני ערובה שחטופים בעזה, אנו מתפללים ופועלים ללא לאות כדי להשיבם הביתה בהקדם האפשרי. אני יודע שאתה תומך במאבק הזה, ואני מעביר את המסר דרכך גם לכל העולם: אנחנו רוצים אותם בחזרה הביתה, עכשיו. זה לא יכול לחכות יותר. הסבל שלהם עצום. וזה נוגד את כל הכללים של הערכים אנושיים. תודה רבה לך. העם היהודי ומדינת ישראל תמיד יזכרו מי עמד לצידנו בזמנים קשים אלו, וברור שאתה אחד מגדולי המנהיגים שנמצא איתנו כאן היום."

 נשיא ארגנטינה הודה לנשיא על האירוח החם והוסיף: ״קודם כל, זה כבוד ותענוג גדול עבורי להיות בישראל. כפי שאמרתי שוב ושוב, אני מחויב מהיום הראשון לוודא שהביקור הדיפלומטי הראשון שלי כנשיא, יהיה במדינת ישראל. הנה אני, מקיים את הבטחתי עכשיו, ותרשה לי להוסיף שאני שמח שזכיתי שעשייתי הראשונה היא ביקור רוחני בכותל.  כמובן, הביקור הזה הוא גם עדות קונקרטית למחויבות שהייתה לנו מהיום הראשון, אחרי מתקפת הטרור של חמאס ב-7 באוקטובר, שאותה גינינו בחריפות. לא גינינו רק את פעולות הטרור של חמאס, אלא גם הבענו את הזדהותנו עם מדינת ישראל, והמשכנו לתמוך בזכותה הלגיטימית של ישראל להגנה עצמית.

צילום: חיים צח/לע"מ.

 הרשה לי להוסיף ששלחתי גם הצעת חוק בפרלמנט הארגנטינאי, בדרישה לשחרור החטופים, כל החטופים כמובן, ועם התמקדות מיוחדת בחטופים הארגנטינאים – 11 מהם עדיין בשבי. עם שר ההגנה שלנו, מר פטרי, ועם שרת החוץ שלנו, גברת מונדינו, עובדים ומתכוונים  להכריז על חמאס כארגון טרור. זה דבר המהווה את העמדה העקבית שלי, ושלנו, עוד לפני שנכנסנו לתפקיד והגענו לממשלה. אבל עכשיו נוכחותי כאן מאשרת את כל מה שאמרתי לא רק בשבועות האחרונים, אלא מאז ה-7 באוקטובר. וזהו סימן נוסף לקרבה ההיסטורית, התמיכה והידידות בין עמינו".