עמוד הבית » נשיא המדינה אירח את משפחות נפגעי פעולות האיבה

נשיא המדינה אירח את משפחות נפגעי פעולות האיבה

צילום: עמוס בן גרשום/ לע״מ
לקראת יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה, נשיא המדינה יצחק הרצוג ורעייתו מיכל אירחו ביום ראשון, ב' באייר, 23 באפריל, משפחות נפגעי פעולות האיבה בבית הנשיא. האירוע התקיים בנוכחות אייבי מוזס, יו״ר ארגון נפגעי פעולות האיבה. באירוע ביצעו הלהקות הצבאיות את השירים "געגוע" ו"החיטה צומחת שוב" ולאחר מכן עלו המשפחות השכולות ושיתפו בסיפורם האישי והכואב.

ראשונים שיתפו בסיפורם יוסף וכוכבה, הוריו של יובב לוי שנרצח בחג הפורים בשנת 1996, בעת שנסע עם חברו הטוב לדיזנגוף סנטר בתל אביב. שני החברים יצאו לכיוון ביתם ובשעה 16:00 פוצץ מחבל מתאבד מטען, שנשא בתיק ידו, בעת שעבר במעבר חצייה ברחוב דיזנגוף פינת רחוב המלך ג'ורג' בתל אביב. 13 אנשים נרצחו בפיגוע. יובב, שעמד בסמוך למעבר החצייה, נפצע אנושות ומאוחר יותר נפטר מפצעיו. יובב היה בן 12 וחצי במותו.

כוכבה, אימו של יובב סיפרה: "זה מרגש מאוד להיות פה. יובב היה בן 12 וחצי, ילד מתוק, נחמד, חכם, נבון. הוא למד בבית ספר בלוך בתל אביב. הוא היה תלמיד מחונן ולמד באוניברסיטת תל אביב בכיתת מחוננים, אני יכולה לספר עליו שכילד הוא העריך כל דבר. הוא היה צנוע, וענו. כשהוא סיים את כיתה ו' הוא כתב מכתב תודה למחנכת שלו, הוא כתב שם שהוא נהנה מאוד ממנה ואיחל לה במכתבו שתהנה ושיהיו לה תלמידים שכיף ללמד אותם. הוא לא שכח לציין שגם אנחנו כהוריו מודים לה מאוד על ההישגים שהוא הגיע אליהם. אנחנו לא ידענו על קיומו של המכתב הזה." אמרה בהתרגשות והציגה את המכתב המדובר, "זה המכתב, אנחנו לא ידענו על קיומו, רק אחרי 18 שנים כשמנהלת בית הספר בלוך פגשה בכנס מנהלים את המחנכת אורלי היא סיפרה לה שהיא מחזיקה במכתב שיובב כתב לה" המשיכה, "התקשרו אליי וסיפרו לי על המכתב, וזה ממש הציף את הכל, לראות את המכתב בכתב ידו." לאחר מכן כוכבה הקריאה את המכתב לנשיא ולרעייתו בהתרגשות.

צילום: עמוס בן גרשום/ לע״מ

בסיום דברי המשפחות אמר נשיא המדינה: "מיכל ואני מאוד מתרגשים שאתם פה. קשה לי לבטא עד כמה הציבור כולו רוחש כבוד והערכה לכם. אני יודע שזה לא משהו שבא מאיזו החלטה מודעת להיכנס לקרב אלא מטרגדיה של רגע ואסון נורא, מצד שני אני חייב להגיד לכם, אנחנו נפעמים מהחוזק האדיר שלכם, זה כוח שהקב"ה נתן לנו ברגעים האלה לתפקד אחרת. אני זוכר כל אחת ואחד מכם, ואני רוצה לחזק אתכם ולומר לכם מילות נחמה וחיזוק ביום הזה."

"יש משהו ברוח פה שהיא דבר כל כך נדיר, אתם עברתם אסונות נוראיים ובחרתם בחיים. כעם יש לנו אורות גנוזים מדהימים שאנחנו רואים אותם פה בחדר, כל אחד ואחד מכם הוא אור גנוז. אתם מתמודדים עם אתגר עצום שהוא קיים כמובן משחר האנושות. אתם מקרינים עוצמות וכוחות בלתי רגילים, והלוואי וכל עם ישראל היה לומד את הרוח הזאת כדי לשמור אותו מאוחד, מגובש, ומלוכד. אנחנו במעלה ההר כל הזמן ואנחנו חייבים לשמור על העם הזה מכל משמר,  תודה רבה לכם על העוצמה שלכם ומי ייתן ותדעו רק שמחות ובשורות טובות כי אתם אות ומופת לכולנו, תודה רבה."

צילום: עמוס בן גרשום/ לע״מ

לסיכום אמרה רעיית הנשיא: "אנחנו מאוד מתרגשים, וזה מלווה ברגשות מעורבים. מצד אחד- אנחנו שמחים לראות אתכם ומצד שני אף אחד לא בחר להיות חלק מהמשפחה הזאת. לצערנו אנחנו פוקדים בשנה האחרונה יותר משפחות. יש משפחות שזו פעם ראשונה שלהם ביום זיכרון ראשון ויש כאלו שכבר הרבה שנים. אנחנו מאוד מודים לכם שאתם חולקים את הסיפורים ואת הכוח שלכם איתנו."