עמוד הבית » סדנאות יצירה לילדים: פעילות מיוחדת לתקופה מאתגרת

סדנאות יצירה לילדים: פעילות מיוחדת לתקופה מאתגרת

צילום: סטודיו פליי קליי הוד השרון
אם נרצה בכך או לא, הילדים שלנו חשופים לכל. גם אם נדמה לנו, אנחנו לא באמת מצליחים להסתיר מהם את החרדה שלנו ואת הקשיים. בתקופה מאתגרת, חשוב ליצור עבורכם הפוגות.

סיטואציות בהן אנחנו, ההורים, לא צמודים לטלפונים שלנו. הם, הילדים, מנותקים גם כן מהרשתות החברתיות. סיטואציות בהן לכולנו יש זמן ליצור ביחד, לדבר, לצחוק, לשמוח. ממש כאילו אין שום דבר המטריד את מנוחתנו. במאמר הבא נדבר על סדנאות יצירה לילדים. מדוע חשוב כל כך ליצור רגעים יפים של שגרה ולמה יצירה היא תמיד התרופה הטובה ביותר. בואו נתחיל.

כמה מילים על התפקיד של יצירה

אנחנו חיים בעידן בו רבים מאיתנו מבלים שעות מול המסכים. גם הילדים שלנו מבלים שעות רבות מול המסך. הבהיה הממושכת למעשה מונעת מהם לדמיין ולהיכנס לעולם של יצירה. אנחנו יודעים על פי מחקרים כי דמיון חיוני לילדים. הדמיון מפתח את המוח שלהם ומסייע להם בביסוס של חשיבה יצירתית וחשיבה מחוץ לקופסא. מעבר לעובדה כי כל פעילות יצירה מלאה בהנאה. ערך חשוב ומשמעותי בפני עצמו. סדנאות יצירה לילדים תוך שימוש בכלי צביעה ועוד, מקנות מיומנויות נוספות. הילדים יכולים להביע את עצמם דרך היצירה. הם לומדים מיומנויות של מוטוריקה עדינה ועוד.

זו הזדמנות גם עבורינו ההורים

מתי בפעם האחרונה הקדשנו זמן איכותי עם הילדים שלנו? שעה או שעתיים בהן אנחנו לא מחזיקים טלפון ביד ולא עסוקים באינספור משימות אחרות. לפעמים נדמה לנו כאילו אנחנו צריכים לקחת את הילדים לפארק שעשועים גדול או לעשות אינספור פעילויות כדי לספק להם את המענה לו הם זקוקים מאיתנו. אבל האמת היא כי יותר מהכל, אנחנו יכולים להעניק להם את תשומת הלב שלנו. במהלך סדנאות יצירה לילדים, לא רק הילדים שלנו נהנים. אנחנו נהנים ביחד איתם. כאשר אנחנו נכנסים לתוך תהליך של יצירה, אנחנו כמו הילדים, שואבים סיפוק מהתוצרים שלנו. כך, ביחד, אנחנו יוצרים זכרונות משפחתיים. מסוג הזכרונות אשר ילוו את הילדים שלנו כל החיים.

סדנאות יצירה בקרמיקה, להישאר עם זכרון

יש משהו יותר מספק ומהנה מאשר לצייר על כלי עשוי קרמיקה? כלי אשר ישרת אותנו בהמשך? כזה שאנחנו, המבוגרים, נשתה ממנו קפה ואילו הילדים שוקו חם? היופי בסדנאות מהסוג הזה הוא שקודם כל, הן מתאימות לכולם. אתם והילדים ממש לא חייבים להיות 'מוכשרים', כדי לצייר יפה על כלי חרס. שנית, המחיר עבור הסדנה נקבע בהתאם לכלי עליו בחרתם לצייר. כלומר, אתם יכולים ליהנות ביחד מאותה החוויה ולשלם עליה את המחיר אותו מתאים לכם ונוח לכם לשלם. הסדנה גם לא ארוכה מאוד. היא אורכת שעתיים כך שאתם יכולים להספיק עוד מגוון פעילויות שונות, אחרי שתסיימו את פעילות היצירה המשותפת ביחד.

כדי להיות שם עבור הילדים שלנו אנחנו לא צריכים הרבה

כל הורה רוצה לתת לילד שלו את הטוב ביותר. מדהים לחשוב על כך שיש דרך פשוטה, קלה ואינטואיטיבית לעשות לילדים שלנו טוב בלי להתאמץ. לא רחוק מהבית אנחנו יכולים להצטרף ולקחת חלק במסגרת סדנאות יצירה לילדים. כמה שעות של כיף, צחוק והזדמנות פשוט לבלות ביחד. אתם לא צריכים להיות אומנים גדולים בשביל לצאת עם מזכרת יפה ומיוחדת. כזו שתישאר בבית ותזכיר להורים ולילדים כאחד, רגע של שמחה משפחתית. דווקא בתקופה בה הכל מרגיש 'קצת יותר מדי', אנחנו יכולים לבחור בהפוגה קצרה, עבורינו ועבור הילדים שלנו. מגיע להם את הטוב ביותר לא?