עמוד הבית » סופיה לורן, עמיתת כבוד של ב"ס שפיגל

סופיה לורן, עמיתת כבוד של ב"ס שפיגל

סופיה לורן - קרדיט צילום - אדוארדו פונטי
ביה"ס סם שפיגל ליצירה קולנועית, הכריז כי בחר להעניק השנה תואר עמיתת כבוד לשחקנית האיטלקייה סופיה לורן. התואר יוענק ללורן בערב הגמר של בוגרי סם שפיגל, שייערך ב- 22 בפברואר 2021

סופיה לורן היא עמיתת הכבוד לשנת 2021 של ביה"ס סם שפיגל ליצירה קולנועית. בנימוקי הועד המנהל של ביה"ס לבחירתה, נכתב בין השאר כי התואר מוענק לה: "על קריירה קולנועית מגוונת וחוצת תרבויות, על כשרון משחק אותנטי, ורסטילי ואינסטינקטיבי, על הצלחתה בקולנוע האירופאי ובקולנוע ההוליוודי בהם השאירה חותם של כישרון משחק מוערך ונשיות עוצמתית. על משחקה בתפקידים מרגשים ועל היותה מודל קולנועי נשי פורץ דרך, סמל של עידן קולנועי מיתולוגי, שמורשתו משפיעה על אמנות הקולנוע גם היום."

על הבחירה בה כעמיתת כבוד לשנת 2021 של ביה"ס סם שפיגל ליצירה קולנועית, אמרה סופיה לורן : "אני נרגשת להיות עמיתה של ביה"ס לקולנוע סם שפיגל. העתיד והנשמה של התעשייה שלנו, נמצאים בידיהם ובליבם של הבוגרים המוכשרים ושל בוגרים נוספים ברחבי העולם. זהו כבוד אמיתי עבורי להיות שם ברגע שהם מוכנים לצאת ולכבוש את העולם. אני לא יכולה לחכות כבר עד שאוכל להתרגש ולהישבות בקסמי הסיפורים שהם הולכים לספר."

דנה בלנקשטיין-כהן, מנהלת סם שפיגל ביה"ס ליצירה קולנועית: "זהו כבוד גדול לביה"ס ששחקנית הקולנוע האגדית סופיה לורן, נענתה ברצון לקבלת תואר עמיתת הכבוד של ביה"ס סם שפיגל השנה. זוהי מחווה מרגשת במיוחד בימים אלו של געגועים לקולנוע. אני מודה לסופיה לורן ולבנה הבמאי אדוארדו פונטי, על הידידות, התמיכה והבעת ההערכה לביה"ס, לסטודנטים ולחינוך ליצירה קולנועית איכותית ומשמעותית של יוצרים צעירים ומוכשרים, שמביאים איתם קולות מרתקים ומגוונים למסכים."

ערבי הגמר של ביה"ס סם שפיגל ליצירה קולנועית, נערכים מדי שנה, לציון סיום הלימודים של בוגריו במסלולים השונים של בימוי, תסריטאות והפקה יוזמת. במהלך הערב שיועבר אונליין, מוקרנים סרטי הגמר של הבוגרים לפני הפצתם לפסטיבלים מקומיים ובינלאומיים, ומוענקים פרסים שונים בהיקף של כ-100 אלף שקל. תואר עמית כבוד מוענק מדי שנה לדמויות מובילות ומעוררות השראה מתחומי התרבות בארץ ובעולם.

בין מקבלי תואר עמיתי הכבוד של סם שפיגל, במהלך השנים: נשיא המדינה ראובן ריבלין, הבמאים וים ונדרס, דיוויד לינץ', רם לוי, השחקנית רונית אלקבץ, המפיק ואיש החינוך לורד דייויד פאטנם, הזמרת חוה אלברשטיין,

הוספת תגובה

הוספת תגובה