עמוד הבית » סירים מהדור החדש שכדאי להכיר

סירים מהדור החדש שכדאי להכיר

צילום: unsplash
אי אפשר לתפקד במטבח בלי סיר, כלי בישול רב תכליתי, שמסייע לנו בפעילות הבישול בדרך להכנת תוצרים טעימים. קולקציות הסירים מגוונות וכוללות דגמים רבים בשלל גדלים ועיצובים והטכנולוגיה המתקדמת יחד עם חשיבה על ידידותיות המשתמש הפיקה סירים חדשניים, נוחים ואפילו בריאים יותר מתמיד לבישול נוזלים, אידוי, צלייה, בפיזור חום אחיד ובהעלאת חוויית הבישול ברמה הגבוהה ביותר.

אם ברצונכם לשדרג ולהעשיר את סדרת הסירים שלכם, הכתבה הבאה תציג בפניכם את החידושים בתחום כמו גם את הדגמים שכדאי להחזיק בכל מטבח.

מניעת הידבקות
הציפויים של היום מתקדמים יותר מאי פעם ואפשר למצוא סירים בעלי ציפויים מונעי הידבקות שמפחיתים את הסיכוי שהאוכל יידבק לסיר והם מציעים ביצועים מעולים עם שימוש מינימלי בשן מה שגם מאפשר בישול בריא יותר. אפשר למצוא גם ציפויים מינרליים שמהווים אלטרנטיבה מתקדמת לנון סטיק המסורתי ונחשבים לעמידים וקלים לניקוי בשיטות בישול שונות.

דברים טובים באים בשכבות
פיזור חום בצורה אחידה הוא המפתח לארוחה מבושלת בצורה מושלמת ולכן, כדאי לבחור מלכתחילה סירים בעלי קונסטרוקציה כזאת רב שכבתית שמאפשרת למעשה פיזור אחיד.
לרוב מדובר במיקס בין שכבות של נירוסטה ואלומיניום להולכה ושימור מיטביים של החום.
מבחינת מבנים, ניתן למצוא גם דגמים בעלי מכסים כבדים במיוחד שיוצאים סביבת בישול לחה במיוחד לתבשילים בבישול איטי ולוכדים במבנה הייחודי שלהם לחות וחום בדרך ייחודית.

שולפים ידית
האחיזה בסיר היא קריטית מבחינת נוחות וידידותיות המשתמש ואפשר למצוא דגמים היום בעלי ידיות יציקה ארגונומיות נוחות כמו גם מאחזי סיליקון וכן ידיות נשלפות, שהמהות שלהן היא שהן מאפשרות מעבר חלק ונוח של הסיר, למשל, מהכיריים לתנור או אל השיש. מדובר בדרך בטוחה יותר מתמיד המאפשרת לשפוך גם נוזלים לאט ובצורה מדויקת בתהליכי בישול.

סוד החומר
החומרים החדשניים של היום בזירת כלי הבישול מאפשרים תוחלת חיים ארוכה ועמידות גבוהה ומרשימה במיוחד כמו למשל, קרמיקה שמחוזקת בטיטניום לשיפור הביצועיים וציפויים מחומרים ייחודיים המאפשרים עמידות גבוהה בפני שריטות ותכונות נון סטיק. כמו גם פלדלת פחמן שמאופיינת בשימור חום מצוין או סיליקון עמיד בחום שהוא גם גמיש וגם עמיד במיוחד בתחום הידיות.  כמו כן, ניתן למצוא גופי סיר עשויים למשל מאלומיניום אנודייז המפורסם בעמידות יוצאת הדופן שלו כאשר ליבת האלומיניום מתחממת במהירות אבל שומרת על החום ביעילות רבה.

ערמת סירים
לצד הדגמים המאסיביים והכבדים, ניתן לראות מבנים בעלי גמישות פונקציונאלית הניתנים לערמה. מדובר בפתרון חסכוני שמפנה מקום ושטח במטבח במיוחד במטבחים קטנים וצרים בעלי שטח מוגבל. סירים אלה ניתנים לערמה. בהקשר זה ישנם גם דגמים במבנה מודולארי עם רכיבים מודולאריים שניתן להתאים לצרכי בישול שונים ומאפשרים גמישות בטכניקות בישול שונות.

בישול חכם יותר מתמיד
בזירה הקולינרית אפשר למצוא דגמים חכמים יותר מתמיד כולל טכנולוגיה שאפשרה את המצאתם של דגמים בעלי חיישנים הנותנים אופציה לתכנות מראש או מאפשרים בקרת טמפרטורה מדויק כולל תהליכי בישול אוטומטיים למשל לבישול איטי או בישול בלחץ. ישנם גם דגמים המגיעים עם מסננות מובנות להרחבת הפונקציונאליות ומאפשרות גם אידוי ללא צורך בציוד או אביזרים נוספים.

התאמה לכל סוגי הכיריים
העיצובים והדגמים של היום ברובם מתאימים לכל סוגי הכיריים בין אם מדובר בחשמלי, קרמי או מסוג אינדוקציה ולכן מאפשרים לכם להשתמש בהם בכל סוגי הכיריים.

אל תתפשרו על הסירים שלכם במטבח. חפשו דגמים מחומרים מתקדמים בעיצובים חכמים לייעול תהליכי הבישול, השגת בישול בריא יותר עם פחות מעורבות של כימיקליים, עמידים בחום גבוה ובעיצוב שגם יכול לחסוך לכם מקום בחדר.