עמוד הבית » ספרים חדשים להתכרבלות בימים קרים

ספרים חדשים להתכרבלות בימים קרים

צילום: כריכה
ספר הוא חבר הטוב של האדם, לקחת כוס קפה ולהתכרבל בימים קרים ולקרוא ספר אלו רגעים מכוננים שעושים טוב בלב.

יצר הטוב ויצר הרע / נתנאל יפרח 

צר הרע – איך הייתם רוצים להינצל ממנו? איך תרפאו את הנפש, הגוף והמחשבה? איך תתגברו על חרדות ועל דיכאון, ואיך תהפכו גאווה לענווה?
נתנאל יפרח שחווה בחייו אירועים קשים וכואבים, ידע תקופות של יצר הרע ומחשבות שליליות – מצא את הדרך לאמץ את יצר הטוב ולחיות בשמחה ובאמונה. בספרו זה הוא דן בכל הדברים שעזרו לו, הפסוקים שתרמו לתחושתו, דוגמאות לאירועים שחווה והאופן שבו הוא התמודד עימם.זהו ספר מעורר השראה ומשנה חיים, ובו הצעות ודרכים לשפר את החיים, לשלוט בתודעה ולהיפטר ממחשבות שליליות ומגורמים מזיקים שפוגעים באושר.

צמרת הוצאה לאור / 60 עמ' / כריכה קשה / נובמבר 2021

החזון / גיל לב 

פגשתי אותו ביערות המקיפים את המושב בר גיורא. במשך כמה שנים נהגתי לצאת לצעידה קלה בחיק הטבע, כשעה לפני השקיעה, חולף מעבר לכביש 386, לתוך שביל קטן ונסתר שיורד לעומק היער. לאחר דקות אחדות של הליכה נמשכו עיניי לשינוי קל בנוף. זה היה אוהל שנבלע בין עצי היער וכשסקרתי את הסביבה, פגשו עיניי גבר מזוקן שחייך אליי חיוך קל ונופף נפנוף מרגיע לשלום. הופתעתי. ליבי קצת ״קפץ״, כיוון שלא הייתי רגיל לפגוש אנשים בחלק זה של היער. רק בהמשך, כשהשביל התחבר לדרך היורדת לעין קובי, היו חולפות מדי פעם בפעם קבוצות של רוכבי שטח. נופפתי לו לשלום והמשכתי בדרכי. זאת הייתה פגישתנו הראשונה ואט-אטהתקרבנו.ביום שלמוחרת כבר עמד קרוב יותר לשביל ובירכני לשלום בקולו. כך חלף לו שבוע שלם, וברכת השלום הפכה ל״מה נשמע?״ ״מה שלומך?״ ״תהיה בריא!״ עד שהזמינני לקפה.

צילום: כריכה

 

צמרת הוצאה לאור / כריכה רכה / 29 עמ' / דצמבר 2021

הצצה לאזור האישי / יעלי דוידוב 

בספר דוידוב משקפת מציאות ושואלת "מהי אהבה". הספר מפרט סיפורי חיים, לבטים מקצועיים ואישיים כאחד, וצמיחה, לצד דרכי ההתמודדות. ברקע הסיפורים אופטימיות רבה ואמונה, תעצומות נפש וכוחות להמשיך הלאה.
לדבריה כל יום אנו כותבים את סיפור חיינו מחדש וכדאי שנתחיל באנרגיה חיובית כל בוקר, היא מאמינה שאנו יכולים להגשים הכל אם נבחר בכך וננקוט בפעולות להגשמה, ועלינו להשתמש במשפטי שאלה מעצימים בכל יום. כגון: מהן החוויות הטובות וההפתעות הנעימות המצפות לי ושעליי לחוות? מיהם האנשים שילוו אותי במסע של חיי להעצמה אישית וחברתית?

צילום: כריכה

צמרת הוצאה לאור / כריכה רכה/ 153 עמ' / נובמבר 2021

לפני שבר יגבה לב איש / מאיר בן – חור 

זהו סיפורם הייחודי של אב ושלושה מילדיו, שבחרו ליטול את גורלם בידם, ונלחמו בחירוף נפש כדי לשרוד את השואה וליצור עולם צודק למען הדורות הבאים. הסיפור מתרחש על רקע כישלון תנועת ההשכלה, עליית הציונות, עליית הנאציזם בגרמניה ומלחמת העולם השנייה, הבריחה ממזרח אירופה בסיוע המוסד, ההעפלה, חבלי לידתה של המדינה ובניית חוסנה.
זולטן-מאיר, ממחוז ווג'וודינה, שבצפון סרביה של ימינו, נשאבת למשפחה חרדית ומקים משפחה מפוארת עד שאשתו הולכת לעולמה, ומלחמת העולם השנייה משבשת את חיי המשפחה. עם פרוץ המלחמה נפרדות דרכיהם של בני משפחת זולטן-מאיר. בני המשפחה מצליחים לשרוד בזכות תושייה וחוסן רוח, מלבד בת אחת, שנתפסת ונרצחת באושוויץ. בסיום המלחמה הם נפגשים שוב. האב מסייע לילדיו להימלט מבלגרד בדרך נדודים מסובכת, בין מחנות עקורים ולהעפיל לארץ, אך על עצמו הוא גוזר גלות של שבע-עשרה שנים נוספות, כדי לעזור בשיקום הקהילה היהודית בבלגרד. לבסוף מצטרף גם האב לילדיו וחי את שארית חייו בארץ. בסיפור האוטוביוגרפי המרתק משתקפות סוגיות קיומיות בחיים היהודיים בגולה לפני הקמת המדינה.

צילום: כריכה

צמרת הוצאה לאור / כריכה רכה / 232 עמ' / אוקטובר 2021

אהבתיה / מימי אילן 

חג הפסח, בתאריך 22.4.1970, בשעה שבע ודקה פגע פגז בחייל צעיר שעמד על משמרתו במוצב בקו בר לב, שבתעלת סואץ, ופצע אותו אנושות. ביום העצמאות, לאחר מאבק עיקש על חייו, התעורר החייל יובל חמצני מתרדמתו לצלילי השיר "אהבתיה", שהושמע לראשונה בפסטיבל הזמר .מנגינת חייו השתנתה, יובל הפך לנכה היושב על כיסא גלגלים, אך לא ויתר. הוא סיים לימודי משפטים ונעשה לעורך דין, תוך שהוא מטייל בארץ האהובה עליו כל כך, מצייר ומאזין למוזיקה. בעקבות אהבתו לתשבצים הוא ערך מעל עשרים שנה מדור קבוע ב"מעריב". יובל בנחישותו ובמימוש כישוריו, במאבקו היום יומי, מהווה השראה לאמירה: "אין דבר העומד בפני הרצון".

צילום : כריכה

צמרת הוצאה לאור / 66 עמ' / כריכה קשה / ספטמבר 2021

מי ראה את המשקפיים שלי? / שוש בר – חן

ספר זה מציג זוויות ראייה שונות על הגיל השלישי – ספר מלא באנקדוטות מהחיים בשלב הזקנה הצעירה (גיל 65 עד גיל 75).המחברת מתארת באופן סרקסטי ומשעשע, בשנינות ובכנות מרירה-מצחיקה את הרגעים האופייניים לשלב זה בחיים, שבו מתחילים להזדקן – והפרספקטיבה על החיים מתחילה להשתנות.
זהו ספר יחיד מסוגו שמספק הצצה לעולם, שלרוב סמוי מהעין ומהלב. הוא קליל, ומציב מראה בפני הקורא, ובעיקר – מסייע לנו להתמסר לשלב תהליך ההזדקנות בהומור כי האלטרנטיבה פחות מושכת…

צילום: כריכה

צמרת הוצאה לאור / כריכה קשה / 50 עמ' / דצמבר 2021

המניפסט היהודי / אלי וידן 

“הגניוס היהודי“ מבטא תופעה של מצטיינים בתחומים המצריכים אינטלקט גבוה, באחוזים גבוהים מאוד בקרב מי שמוצאם יהודי, הרבה מעבר לחלקם מכלל הקבוצות האתניות. במפתיע, במחקר הפסיכולוגי של האינטליגנציה לא נמצאו ראיות למנת משכל ממוצעת גבוהה יותר, אצל יהודים.
הסתירה אינה לוגית אלא טרמינולוגית. הגניוס היהודי אינו מועבר מדור לדור באמצעות התורשה, במובן של חלבונים וגנים, אלא באמצעות המורשת: במיתוסים, בנורמות, בערכים ובאידאלים.
בסיפורי היהדות מועלות השערות מושכלות ביחס למקורה ולמהותה של רוח העם היהודי; זו אשר הביאה את הגניוס היהודי לשיאיו.

צילום: כריכה

צמרת הוצאה לאור / כריכה רכה /  48 עמ' /  דצמבר 2021