עמוד הבית » ספרים על המדף

ספרים על המדף

תתאפסו על עצמכם- חזית עטיפה

תתאפסו על עצמכם / גארי ג'יון בישופ

"האובססיה שלנו ביחד לוודאות עלולה להניב תוצאות טרגיות ובעצם להזיק לנו, משתי סיבות. הראשונה היא שמרחב חוסר הוודאות הוא המקום שבו החיים מתרחשים באמת, שם אתם יוצרים ומנצלים הזדמנויות חדשות, צומחים, חווים דברים ומפיקים תוצאות ייחודיות וחסרות תקדים. חוסר הוודאות הוא המפתח שלכם לחדשנות. כשאתם נשארים במרחב הנוח שלכם, וממשיכים לבצע את אותן הפעולות שתמיד ביצעתם, אתם למעשה חיים בעבר ולא נעים קדימה, אל העתיד. אתם חוזרים על הפעולות וההתנהגויות שבעבר היו כרוכות בסיכון משום שלא ידעתם מה יהיו ההשלכות שלהן, אך כעת הן כבר בגדר שגרה מוכרת.

חישבו על זה: איך תוכלו להגיע למקומות חדשים ואם אתם לעולם לא יוצאים מהבית? איך תוכלו ליצור מערכות יחסים אם לא תפגשו אנשים חדשים?איך תוכלו להגיע לתוצאות חדשות באמצעות אותן פעולות ישנות".

רב המכר של הניו יורק טיימס "תתאפסו על עצמם" שנמכר עד היום ביותר מ-2 מיליון עותקים יוצא לאור בעברית. מחבר הספר גארי ג'ון בישופ כיהן במשך שנים בתפקיד בכיר באחת מחברות ההתפתחות האישית המובילות בעולם, וחקר בעצמו לעומק שני זרמים בפילוסופיה, אונטולוגיה ופנומולוגיה. לאחר שנים שבהן הנחה תוכניות התפתחות מגוונות לאלפי אנשים ברחבי העולם, הוא מקדם כיום את השיטה שפיתח "פילוסופיה אורבנית".

הספר מציע גישה ישירה, פשוטה ונטולת תירוצים, שמעודדת לנטוש את הספק והפחד העצמי כדי לחיות סוף סוף את החיים הטובים ביותר שאנו רוצים לעצמנו. בספר תמצאו כלים פשוטים לדילוג על מחסומים פנימיים ויציאה מהרגלי חיים שתוקעים אותנו ומכבידים עלינו. זוהי  קריאת השכמה, שמזכירה לנו את הפוטנציאל האמיתי שלנו, גורמת לנו להתאפס על עצמנו ולצלול עמוק אל תוך החיים על באמת.

הוצאת מטר/ כריכה רכה / עמ' 167

מחיר:  98 שקל בחנויות המובחרות

"ליל השביעי בנובמבר" / זאב פרידמן 

"הפרוזה של זאב פרידמן משאירה רושם עמוק של שיחת נפש עם אדם חכם, עמוק וכן, הניחן בחוש סגנון ובהומור עדין. המורשת הספרותית שלו ברומן יוצרת תחושה של אנושיות מלאת עוצמה, וחן שובה לב של אישיות המחבר. בה בעת, עולמו של זאב פרידמן מלא דרמה ולעתים טרגי. גיבורי הסיפור עומדים לעתים במצב הלא פשוט של בחירה פנימית הנכפית עליהם דרך רומן מותח על חיי הקהילות היהודיות תחת השלטון הקומוניסטי וגיבור יוצא דופן בכל כוחות על לראיית העבר, שנכתב על ידי זאב פרידמן, נגן הסינפונייטה באר שבע במשך 20 שנה, מוזיקאי, מורה מוכשר וסופר. הוא נפטר טרם זמנו לפני 12 שנה בגיל 49 והותיר אחריו יומן סודי אשר תורגם לעברית. הוצאת הספר בעברית נעשתה ע"י אימו ההירואית שנותרה אלמנה וללא בנה יחידה.

הרומן מוקדש להתעוררות התודעה היהודית בתנאי המציאות הסובייטית. רק אחרי מותו נמצא רומן זה, שאותו הוא כתב בסתר והתברר שהוא היה גם סופר כשרוני. ספרו זכה לשבחיהם של סופרים מוכרים וראה אור בשפת המקור (ברוסית) חמש פעמים (בישראל, רוסיה, אוקראינה וארצות הברית), וכעת יוצא לאור לראשונה בתרגום לעברית.

את הרעיון המרכזי הגדיר המחבר כך: "אני, הדרך שלי לבית הכנסת, ליהדות, לאלוקים". את הדרך המרתקת, מלאת התלאות והייסורים, עושה הגיבור תוך עימות מתמיד עם כוחותיהם האפלים של ה-KGB. בצעירותי הייתי אידאליסט. חייתי בשני עולמות שונים: בעולם של אידאלים שהיה מורכב ממוזיקה רצינית, מספרות יפה, מאמנות פלסטית מופלאה ומרעיונות נשגבים על הטוב, על האהבה והאחווה – ובעולם המעשי, ריאלי, שנראה לי לרוב מפחיד, עוין, אפור, מדכא – עולמם של הכרזות האדומות, של הפרצופים המרובעים על הפלקטים, של התורים הארוכים, של החשיבה האחידה הכפויה ושל ייאוש ללא מוצא. למדתי בקונסרבטוריון שהיה עבורי, מלבד מקור לרכישת מקצוע, גם אי של הצלה בביצה האפורה הסובייטית, ההיתקלויות עם המציאות המכוערת של החיים החברתיים והפוליטיים, עם הצורך בהגדרה עצמית ובמאבקים שונים. המחבר מפתח את דיוקן הגיבור שלו על רקע התקופה, מה שמאפשר לקשר את תפיסת העולם שלו עם השורה של אוסיפ מנדלשטם: 'נסו לקרוע אותי מהתקופה שלי…' נוכח נושאים אלה, נושא האהבה מתבטא ביצירותיו באופן רך ועדין יותר – זו תמיד חוויה טהורה, מייסרת.  ביצירותיו נשמע קולו הייחודי של המחבר, העולה לעתים לאינטונציות של קפקא או בולגקוב, ונסמך על ניסיון הספרות הקלאסית." גלינה בלייך

כריכת הספר ליל השביעי בנובמבר

הוצאת פרדס / כריכה רכה/ עמ' 295
מחיר: 88 שקלים

הספר בחנויות המובחרות.