עמוד הבית » סרט דוקומנטרי -חיים ומוות בלוד

סרט דוקומנטרי -חיים ומוות בלוד

צילום: פוסטר
צפיתי בסרט הלא פשוט הזה, במסגרת פסטיבל דוקו אביב בסינמטק ת"א.

הסרט מעלה בעיה משותפת לערים המעורבות, יהודים וערבים בישראל. בימים כתיקונם מקיימים חיי שגרה השכנות טובה.אבל ברגע שמתחילות מהומות על רקע דתי וגזעני, אם זה בהר הבית, ירי טילים מעזה וכדומה.הופכים יחסי השכנות ליחסי איבה, הרוחות מתלהטות, האלימות הקשה מרימה ראש והרחובות מתחילים לבעור.

זה מה שקרה במאי 2021 , היו מהומות בין מתפללים מוסלמים לבין שוטרים על הר הבית, ארגוני טרור ירו טילים לדרום. ובערים הללו החלה האש.
הסרט מציג 3 סיפורים של מוסא הערבי מלוד אשר התכונן לצאת לחופשה עם משפחתו, נקלע למהומות ונרצח ע"י מתנחל יהודי.יגאל היהודי אשר נרצח לאחר יממה כשאבן של מתפרע ערבי פגעה בראשו. ורנדה האם הערביה אשר בגופה הושתלה כליה של יגאל.

3 אנשים שלא הכירו מעולם אך גורלם נשזר לעולם. בסרט מופיעה אלמנתו השבורה של מוסא אשר נשארה לבד עם 3 ילדים קטנים שכל רצו לחבק את אבא.אירה אלמנתו האצילית של יגאל ואם 2 בניו אשר הסכימה ברוחב לב אם כי בכאב גדול לתרום את איבריו ל5 מושתלים.ביניהם רנדה ממזרח ירושלים שחיכתה לכליה 10 שנים.כל כך נוגע ללב היה לראות את רנדה בנותיה ואמה באות לאזכרה של יגאל ואת אירה אשתו של יגאל עם שני אחיו מקבלים אותן בחמימות ובחיבה וחולקים אתן את האבל והשמחה גם יחד.

היה לי מאוד עצוב לראות את הנשים האבלות על מות בעליהן אבל שמחתי עם רנדה ובנותיה על הצלת חייה.כשיצאתי מהאולם פגשתי את רנדה ואיחלתי לה הרבה בריאות. עיניי שתינו היו לחות.ומקוות שאולי אולי פעם תהיה תקווה ותשרור אהבה בין שני עמינו.
האומנם זה אפשרי???

במאית ומפיקה הילה מדליה

0222 |74 דקות | עברית, ערבית | כתוביות בעברית ובאנגלית