עמוד הבית » עונת הבציר של יקב בזלת 2022

עונת הבציר של יקב בזלת 2022

כרם של יקב בזלת, צילום המשיח כהן
עונת הבציר החלה עם רחשי הסתיו, זה הזמן לנסוע צפונה ולצפות ממראות אשכולי הענבים הגדלים בכרמים ברמת הגולן הבשלים לקטיף, עם בא רדת החשכה נסעתי לרמת הגולן לבצור ענבי קברנה סוביניון בזריחה ביקב בזלת.

אותו ערב היה קריר לא אופייני לת"א, הנסיעה מהמרכז ארכה שעתיים וחצי התכרבלתי על הכיסא עצמתי את עיני, מוזיקה רחשה לאוזניי ונרדמתי. הגענו ליקב בזלת. הדממה היתה בכל פינה הירח והכוכבים המנצנצים האירו את החושך ורחשי המים מן הבאר זרמו בניגון תפילתי.

באר המים, צילום: עצמי

ברק בעיניי לנוכח המראה המושלם. התקרבתי לכיוון היקב וקיבל את פנינו היינן אבי לוי בחיוך כובש. יואב הוביל אותנו למרתף היקב הישן ממבט  נישא למעלה מבחינים בתקרה בעלת עובש ( אל דאגה לא מסוכן ).  בעבר שימש המרתף  לאחסון חביות היין של היקב, כיום המקום משמש לחדר אירוח קולינרי  העונה על השם דיוניסוס לצד שתיית יין גם לא למביני יין. התקבלנו עם בקבוקי שרדונה בשמפנייה מלא בקרח שפשוט היה ענוג לחוש עם לגימת היין את אווירת המקום. שולחן האבירים היה מלא כטנא בכל טוב, מגשי גבינות, קישים, לחמי מחמצת, זיתים, סלטי בייבי וכמובן יין והרבה יין. אל דאגה לא היינו צריכים לנהוג חזרה הביתה.

מרתף היין, צילום עצמי

יקב בזלת

היקב שוכן ברמת הגולן הראשון  אשר הוקם  ב- 1988 ע"י המייסד והיינן יואב לוי והרביעי בישראל. היקב שוכן בחורשת עצי אקליפטוס שאת חלקם שתל אלי כהן ז"ל המקום שימש בעבר כבסיס נ.מ של הצבא הסורי. ובסמוך לחורשה קיים מקור נביעת מים חיים המשקיף על הכנרת. הקרקע הייחודית באזור הינה אדמת בזלת פורייה והעשירה ובתנאי האקלים המיוחדים המתאימים לאזור ובמקביל לתהליכי ייצור טבעיים התוצר הינו יין איכותי, לאחר התסיסה היין מועבר לחביות ללבן 8 חודשים והאדום 20 חודשים.

צילום: עצמי

כרמים קברנה סוביניון

ירדנו אל הכרם, המראה היה מלבב כמו ציור, הצטיידנו בפנסים, גוזם ודלי עבור אשכולי הענבים שהיו מבושלים בצבע סגלגל  לקחתי כמה ענבים וטעמתי, טעמו של הענב נותר בזיכרוני מתקתק ועדין. לקחתי את הגוזם והתחלתי במשימה לקצור את האשכולות שנופלים לדלי כמו מדליונים קטנים  מהצוואר. התשוקה בערה בי ולאט לאט ניכסתי לקצב מסחרר והדלי היה גדוש בענבים. המשימה צלחה ונאמר לנו שעד הבוקר יסיימו לקטוף הכול ויתחילו לטפל בענבים להכנת היין.

צילום: עצמי

יואב לוי מסביר: "יין טוב הינו תוצר איכותי של ענבים ברמה גבוהה ולא היינן עצמו. לא ניתן לעשות יין מענבים שאינם ראויים הכול טמון בגידול הענבים. הוא מוסיף : " אנחנו שונים ביקב מאחרים המקום שבניתי מגיע מתוך נתינה ראשית לצבא ולכוחות הביטחון, אנו תורמים לקהילה ונהנים מכך. אנו הקמנו נר זיכרון סולארי אב טיפוס הראשון עבור חטיבה 679 הגיבורים שלנו שלחמו כאן. 101 גיבורים רשומים מסביב לנר. במיזם הושקעו מעל 2 מיליון שקל והמטרה לשים כ- 200 אנדרטאות בכל השטח".

צילום: עצמי

השנה היקב ביקבק 150,000 בקבוקים הלוגו הטבוע ביקב מורכב ממטבע עתיק שעליו מוטבע דיוקנו של האל דיוניסוס, אל היין והפריון, אבי הצהלה, שמחת החיים והחגיגה האינסופית זהו דרכם של יואב לוי ויעל פיודיק בת זוגו.

סדרות היין

סדרת הברונזה, סדרת כסף וסדרת  לימיטד אדישן (מהדורה מוגבלת). כחלק משינוי מגמה עסקית ושיווקית, יינות היקב נמכרים אך ורק ביקב או בחנות האינטרנט של היקב ומגיעים במשלוח ישיר לכל מקום בארץ ובעולם.

צילום: עצמי

אירועים

כיום היקב הורחב ונותן מענה בחצר ובמרתף לאירועי חברה יש לציין שאין בכל רמת הגולן גודל של אולם כמו ביקב חצר ענקית לאירועים פרטיים, חתונות, ימי הולדת, מסיבות רווקות ועוד.. בנוסף יואב חי ונושם  צה"ל  אדם ציוני, ערכי ופטריוטי הפותח את ליבו אל  גדודי צה"ל הפזורים בבסיסים ברמת הגולן לאירועי חברה עבורם.

צילום: עצמי

מחירים:

טעימות בסיסיות בחדר אירוח: 50 ש"ל לאדם

טעימות פרמיום לאדם 100 ₪

יש לציין שהאוכל כשר, המקום פתוח בשבת ובכל יום.

תגיעו ותגלו בעצמכם ולא יהיה קשה עבורכם לסיים את החוויה ולרכוש עבורכם בקבוק יין מהחנות של היקב.

הוספת תגובה

הוספת תגובה