עמוד הבית » עלויות הפרודוקטיביות של מחזור העובדים וההשפעה של שירותי הסעות עובדים על עסקים

עלויות הפרודוקטיביות של מחזור העובדים וההשפעה של שירותי הסעות עובדים על עסקים

צילום: rongal.com
תחלופת עובדים היא אתגר נפוץ שבעלי עסקים בתחומים שונים מתמודדים איתו, מכיוון שמעבר לעלויות הכספיות הברורות, יש את התשלום המשמעותי על התפוקה העסקית, כפי שנמצא במחקר של משרד העבודה, שקבע שתחלופת עובדים עולה לבעלי עסקים בישראל כ-617 אלף ₪ נכון לשנת 2022.

אבל ההשלכות חורגות מעבר להפסדים כספיים, ומשפיעות על הדינמיקה של הצוות, המורל והפרודוקטיביות, לכן חבל שיש שיקול אחד שבעלי עסקים רבים אינם נותנים עליו את הדעת להפחתת התחלופה והעלויות הנלוות לה: שכירת שירותי הסעות עובדים מחברה אמינה ומובילה בתחום.

שירותי הסעות עובדים והעלות האמיתית של תחלופת כוח אדם

תחלופת עובדים היא סוגיה רב-גונית שיש לה השלכות על פרודוקטיביות החורגות הרבה מעבר לעלויות הישירות של גיוס והכשרה. מחקר של חברה לניהול משאבי אנוש מצביע על כך שהעלות המלאה של החלפת עובד יכולה לנוע בין 50% ל-60% מהשכר השנתי שלו.

חישוב זה כולל הוצאות גיוס, עלויות הכשרה והפרודוקטיביות שאבדה במהלך עקומת הלמידה של עובד חדש. וזה לא הכול. ההפרעה הנגרמת מהתחלופה יכולה להשפיע על המורל והמעורבות של חברי הצוות הנותרים, מה שמוביל לירידה בתפוקה הכוללת, מכיוון שהעובדים מקבלים עומסי עבודה נוספים ועשויים להתקשות להסתגל לעזיבת עובדים.

תפקיד שירותי חברת הסעות פרטיות

בשאיפה להפחית את עלויות המחזור, בעלי עסקים מכירים יותר ויותר בחשיבות של רווחת העובדים ואיזון בין עבודה לחיים.

אחד התורמים המשמעותיים לשביעות רצון העובדים הוא קלות הנסיעה לעבודה. לפי סקר שנערך על ידי משרד התחבורה, 77% מהעובדים סבורים שמעסיקים שמציעים הטבות שירותי הסעות עובדים מקבלים עדיפות על פני בעלי עסקים שאינם מציעים הטבות אלו.

השפעה על שימור העובדים

אספקת שירותי הסעות אמינים משפיעה באופן חיובי על שימור העובדים על ידי הפחתת הלחץ הכרוך בנסיעה לעבודה, ויתרון זה חשוב במיוחד באזורים שבהם עומסי תנועה וזמני נסיעה ארוכים יכולים לתרום לאי שביעות רצון ושחיקה.

הצעת שירותי הסעות עובדים הופכת את הנסיעה היומית לנוחה ומעידה גם על מחויבות המעסיק לרווחת העובדים, כפי שנקבע בסקר גאלופ שמצא שנסיעות ארוכות תורמות לשחיקה ולחוסר שביעות רצון, מה שמוביל להגדלת שיעורי התחלופה.

כמה מילים לסיום

העלויות הכרוכות בתחלופת עובדים אינן מוגבלות להוצאות גיוס והדרכה אלא מתרחבות לתחום הרחב יותר של פרודוקטיביות ויחסים בין אישיים במקום העבודה, אבל עם הכרה בהשפעה של לחץ נסיעה על המחזור, בעלי עסקים יכולים לטפל בבעיה זו באופן יזום על ידי הטמעת שירותי הסעות פרטיות.

עם השקעה ברווחה ובאיזון בין העבודה לחיים של העובדים, חברות לא רק מפחיתות את עלויות המחזור אלא גם מטפחות סביבת עבודה חיובית התורמת לפריון גבוה יותר ולשביעות רצון העובדים.

השילוב של שירותי הסעות עובדים מחברה אמינה שיש לה מוניטין מעולה היא מהלך אסטרטגי החורג מיעילות תפעולית, ומשפיע באופן משמעותי על מעורבות העובדים וההצלחה הארגונית