עמוד הבית » על כנות וזוגיות

על כנות וזוגיות

צילום: pexels
ערב חמישי, קצת אחרי חצות, הדלת נסגרת בביתם של שלומי ורונית. כל הזוגות שהתארחו אצלם הערב הלכו ויש להם כמה דקות של שקט לפני יתחילו בפינוי הכלים והחזרת הבית למצבו הרגיל.

רונית לוגמת מהיין וממלמלת כאילו לעצמה, ראית את אוהד וענת איך שהם יצאו מכאן מחובקים? 20 שנים הם נשואים ועדיין אוהבים כמו זוג צעיר. ואיך שהוא הילל אותה כל הערב, הלוואי שאתה היית מדבר ככה עלי. אז מה אם הוא מהלל אותה, שלומי ממלמל לעצמו, גם את המאהבת שלו הוא מהלל לא פחות. אלא שאת זה הוא עושה רק באוזני הגברים שבינינו. מצחיק, אומרת רונית, גם לענת היה מאהב עד לפני חודש. אז איך אתה מסביר את זה? חושב שהם משקרים לנו או שאפשר להסתיר כאלה סודות ובמקביל גם להמשיך לאהוב? 

זוגיות מתמשכת היא הדבר הכי ארוך טווח בחיינו שלמרבה התימהון מקבל גם הכי פחות התייחסות. כולנו מכירים את אתגרי ההיכרויות. אינסוף אתרים ומדריכים יעזרו לך למצוא את בן הזוג הראוי, לעבור בשלום את שלב החיזורים עד שתגיעו אל השיא – חתונה מרהיבה. עשרות אנשי מקצוע ויועצים לוקחים חלק בהפקה העצומה שתביא את הזוג הצעיר אל רגע השיא שלו. ואז, מגיע המשפט המרגש שחותם את כל האגדות הכי טובות: "והם חיו באושר ועושר עד עצם היום הזה…" 

צילום: pexels

המשפט הקצר הזה מתיימר לתמצת עשרות שנות זוגיות שחולפות לכאורה בפסטורליה מוחלטת אלא שבפועל לא כך הם הדברים. אנשים משתנים. הם מתפתחים, מתאכזבים, נכשלים או מצליחים. כל אירוע כזה מטביע בהם שכבות חדשות של אישיות והשינוי עשוי למשוך כל אחד מהם למקומות אחרים.לא סיפרו לנו גם שאהבה דורשת טיפוח מתמיד. שאם מזניחים אותה ואפילו אם הסיבות ממש מוצדקות כמו "גידול הילדים" או "לחץ בעבודה", היא עלולה להתפוגג ואין לדעת אם תחזור. עוד כמה דברים ששכחו לספר לנו, או אולי סיפרו ובחרנו לא להקשיב, הם שהשגרה אמנם נוסכת ביטחון אבל יש מי שזקוקים לריגושים חדשים או שגם כשבני הזוג שלנו הם האנשים שאנו הכי אוהבים בעולם, הגוף לעיתים נמשך גם לפרטנרים אחרים. 

צילום: pexels

אבל הבעיה הכי גדולה מכל אלה היא שאסור להתלונן. גבר שיתלונן שאישתו משקיעה בילדים ואינה מוצאת זמן לזוגיות, יואשם מיד בהיותו אגואיסט. אישה שמתעניינת בגבר שאינו בעלה, תואשם בחוסר נאמנות או חוסר הערכה לנתינה של בן זוגה. יצרנו לעצמנו מערכת זוגית שנשענת על הוראות "עשה ואל תעשה" שכל מי שמעיז לבקר את הכללים, ננזף ומואשם מידית ולכן במקום לפתור את הבעיות אנחנו משתיקים אותן. התוצאה היא שככל שהשנים עוברות, רבים מאיתנו מסתגלים לחיות בשקר. לא לספר לבני הזוג שלנו את המחשבות האמיתיות שלנו, לא לחלוק את התשוקות וודאי שלא את הפנטזיות. אז כן, כלפי חוץ, החיים נפלאים. הזוג הזה שמעורר קנאה כשהם צועדים שלובי ידיים ברחוב, מציג הצגה נהדרת אבל כלל לא בטוח שכשהם נכנסים הביתה וסוגרים את הדלת מאחוריהם, הידיים נותרות שלובות. ייתכן מאוד שאז, שכשההצגה נגמרת, הם חוזרים להיות שני זרים תחת גג אחד. 

צילום: pexels

אז אני רוצה להזמין אתכם לשיח פתוח, אמיתי על הזוגיות שלנו, שלכם. זוגיות ארוכת שנים שהיא טובה אבל יש בה אתגרים משלה והפעם, במקום לטאטא אותם מתחת לשטיח, נשים אותם באור. לא הכל אפשר לפתור אבל החיים לימדו אותי שלעיתים אפילו השיח עצמו, מאוורר, משפר את הדברים. 

בואו נצא לדרך. כתבו אלי, אתם, אתן, שחיים בזוגיות ארוכת שנים, על מה תרצו שנדבר?

ג'ני ברק, סופרת ומרצה. מחברת הספר "משחקי בגידה". מגישה עם בן זוגה את הפודקסט "ג'ני ואילן ברק מדברים זוגיות".
לאתר של ג'ני ברק: www.jennybarak.co.il

תגובה

הוספת תגובה