עמוד הבית » על קפה עם שלי רווח – מנטורית, מאמנת, מרצה וסדנאית

על קפה עם שלי רווח – מנטורית, מאמנת, מרצה וסדנאית

שלי רווח, צילום: באדיבות שלי רווח
נפגשתי עם שלי רווח בבית קפה השכונתי שלי בהרצליה להיכרות ראשונה. היא רב תחומית ומסקרנת מהדקה הראשונה. פתחתי בשאלה הכמעט קבועה אצלי בראיונות:

שלי, ספרי לי אך הכול התחיל?
בחופשת השחרור נכנסתי לסניף בו ניהלתי את חשבון הבנק ושאלתי אם יש עבודה. אחרי ראיון קצר, שלחו אותי למבחני מיון. ביום השחרור, הודיעו לי כי עברתי את מבחני המיון. שמחתי ושאלתי מתי אפשר להתחיל. ענו לי "מחר". השתחררתי מצה"ל ביום חמישי, התחלתי לעבוד ביום שישי. מאז אני עובדת בבנק. זה היה לפני כ 33 שנה.

מה בילדותך הוביל לבניה ותנופה של אישיות יזמית?
כבר בילדותי הייתי מאוד פעילה ושאפתי להיות הכי טובה במה שאני עושה. בחוג בלט הייתי בד"כ בשורה ראשונה בהופעות, בתזמורת הייתי "חצוצרה ראשונה", ובחוג לדרמה קיבלתי לרוב את התפקיד הראשי. הייתי פעילה בתנועת הנוער העובד והלומד והשתתפתי בחוגים נוספים. הייתי גם תלמידה טובה, קראתי ספרים וגם היו לי חיי חברה פעילים. כך שכבר כילדה עשיתי המון דברים במקביל.

צילום: באדיבות שלי רווח

מה מושך בכל מקצוע שלך?
לבנק נכנסתי במקרה, עם זאת, תמיד היו לי מטרות ויעדים – לתפקידים, לדרגים ועוד, מאז ועד היום אני בתנועה – כמעט כל 3 שנים החלפתי תפקיד, מה שאפשר לי גיוון, עניין, הרחבת הניסיון הניהולי והמקצועי וקידום בסולם הדרגות .
משפטים התחלתי ללמוד בגיל 48 כשהרגשתי שאני לא מאתגרת את עצמי מספיק ותוך כדי לימודים החלטתי להמשיך להתמחות ולגשת למבחני לשכה ואכן כך היה. למבחני לשכה ניגשתי עם שני מסרים לעצמי ושליוו אותי במהלך כל הלמידה: הראשון – "די שנבחן אחד עובר את המבחן הזה, אין סיבה שזאת לא תהיה אני" והמסר השני – "את המבחן הזה עושים פעם אחת ועוברים" וכך היה.
מאמנת ומנטורית – כשהייתי מנהלת צעירה היה לי מנהל שחנך אותי. הוא השקיע בי בכל התחומים – שיווק, מכירה, טכנולוגיה, פוליטיקה ארגונית, עבודת צוות ועוד. אני זוכרת את המנהל הזה כאחד המנהלים הטובים שהיו לי וזה היה לפני כ -27 שנה. הוא לימד אותי את חשיבות החניכה בתפקיד המנהל. וכך הפכתי בעצמי למנטורית עובדים ומנהלים ומאמנת אישית בהסמכה של לשכת המאמנים.

אך את יוצרת רלוונטיות ויצירתיות?
תזוזה ולמידה מתמדת. מעבר בין תפקידים לאורך הקרירה, אפשר לי להיפתח לעולמות חדשים ולהכיר עובדים ומנהלים אחרים. בנוסף, בכל תפקיד השתתפתי בפורומים, וועדות וקבוצות חשיבה הן בתוך היחידה שלי והן ברמה מערכתית. במקביל השתתפתי בקורסים שהרחיבו ידע, למשל גישור וחדשנות. כל זה פיתח בי יכולות שונות והגביר את המחשבה היצירתית שלי.

מהיכן התעוזה והאומץ ?
לא פעם שאלתי את עצמי את השאלה הזו. מאז ומתמיד אני זוכרת את עצמי פועלת מתוך אומץ . לדעתי זה נובע מביטחון ב–עצמי (להבדיל מביטחון עצמי). ההבנה שאני לא יודעת הכל, עם זאת, אני בוטחת וסומכת על עצמי שאלמד ושאדע להתמודד עם האתגרים. כך אני חושפת את עצמי לאתגרים במכוון וגם נענית בחיוב להצעות מאתגרות.

הפחדים שבדרך?
רק ג'וקים מפחידים אותי.

כיצד את משלבת קריירה ומשפחה?
קודם סיפרתי שאני עושה מספר דברים במקביל. לא הזכרתי שבמקביל לקרירה, הייתי בשני ועדי כיתה של שתי הבנות במהלך היסודי והחטיבה , התנדבתי להיות הורה מלווה בטיולים שנתיים ובטיולים של תנועות הנוער, ארגנתי מסיבות פיג'מה ועוד. הקרירה בעצם חיזקה את היותי אשת משפחה ואמא. זה אפשרי לגמרי לנהל קרירה ומשפחה גם יחד.

מה הערך שאת מביאה לשוק?
בתקופה של כ 30 שנות ניהול צברתי המון ניסיון וידע שמשלב מספר עולמות במקביל. את ניסיון החיים העשיר הזה יחד עם המון אופטימיות, חיוביות ואנרגיות גבוהות אני מעבירה הלאה בהנאה רבה לאחרים.

מה סוד ההצלחה שלך?
ביטחון ב-עצמי, אומץ, אופטימיות והחיוך שלי שהוא ללא תנאים.

טיפ למתחילים?
בצמתים שונים בחיים צריך לקבל החלטות. לפני כל החלטה תאספו מידע, תבחנו את כל הפרמטרים ותתייעצו עם אנשי אימון. אחרי שתיבחנו את הפרמטרים תקבלו את החלטה. עם קבלת ההחלטה תהיו שלמים איתה.

מה המשאלה שלך לעשור הקרוב?
להשאיר חותם בכל מה שאני עושה.

מה היית רוצה לומר לסיום?
אדם אחראי לגורלו. תסמכו על עצמכם. תחשבו איך "כן" ותקדמו את השאיפות והחלומות שלכם.

שלי רווח מיוצגת בסוכנות נשים מרצות כמרצה מובילה וסדנאית – https://www.womenspeakers.online/

 

הוספת תגובה

הוספת תגובה