עמוד הבית » ערב קלאסי קסום- טריו והסינפונייטה באר שבע

ערב קלאסי קסום- טריו והסינפונייטה באר שבע

צילום: דרור הלר
אמש התקיים קונצרט מיוחד בהיכל התרבות בנס ציונה, בו התארחו שלישיית טריו "תומבויז" לצד התזמורת הסינפונייטה הישראלית באר שבע. האולם היה מלא מפה לפה בקהל שבא ליהנות ממופע מוזיקה קלאסית חובקת עולם.

הטריו שהשתתף בקונצרט הורכב משלושה אמנים מוכשרים: אליה מגלניק – נגן אקורדיון וירטואוז שניגן ברגישות ודיוק רב. הצלילי היו צלולים ומלאי רגש בניחוח צרפתי. תם כהן – זמרת סופרן בעלת קול צלול וגבוה. שרה אריות אופראיות ברגש עז והקסימה את הקהל ביכולותיה הקוליות. יונתן הדס – נגן קלרינט וירטואוזי שהרשים בטכניקה מעולה ואיצבועים מהירים. נגינתו הייתה מלאת תשוקה ואנרגיה. שלושת הנגנים איחדו כוחות ויצרו טריו מרשים ששילב בין כלי נשיפה לקול אנושי. ההרמוניה ביניהם הייתה מושלמת והעשירה מאוד את הביצוע המוזיקלי.

מנהלה המוסיקלי של התזמורת- מאסטרו רני קלדרון, עלה לבמה וסיפר בהתרגשות על חלומו להופיע לצד טריו עם המוזיקה הקלאסית. "אני נרגש להיות כאן הערב עם התוכנית ולחלום חלום ולראות שהוא מתגשם במיוחד בתקופה זו" אמר המנצח. קונצרט זה כמו בשאר הסדרות העונה, משתקף ניהול מוסיקלי מוקפד ששם דגש על קידום תרבות ויצירה ישראלית כחול-לבן וקידום אמנים ישראליים.

צילום: דרור הלר

הקטע הראשון היה יצירה צרפתית קלאסית בשם "אדישות" שניגנה באופן וירטואוזי על ידי כלי הנשיפה. המוזיקה הייתה מלאת רגש, הקטע השני היה השיר הצרפתי הידוע "אני לא רוצה לעבוד" שבוצע בצורה שובת לב על ידי הזמרת האורחת. קולה הצלול והבעתה הרגשית קסמו לקהל. השיר מלא הומור וקלילות העביר אווירה נעימה ומהנה. שני הקטעים היוו פתיחה מצוינת לקונצרט, הציגו את הכשרון המוזיקלי הגבוה של סימפוניית באר שבע ויצרו אווירה חגיגית ושמחה בקרב הקהל. הצרפתית האותנטית הוסיפה מגע של גלאם ותרבות. הפתיחה זו העלתה חיוך על פני הקהל ושבתה את לב המאזינים. בנוסף, בוצע על ידי הזמרת בליווי התזמורת, שיר תפילה להשבת החטופים ולשובם בשלום של החיילים השיר עורר גל של תקווה ואמונה בקרב הקהל. הביצוע המרגש גרם לדמעות בעיניים רבות בקהל.

המוזיקה שניגנו הייתה מרשימה ומלאת השראה. צלילי הכלים השתלבו יחד בהרמוניה עדינה ומדויקת. ערב מוזיקלי זה היה שיאו של שיתוף פעולה מוצלח בין התזמורת הסנפונייטה הישראלית באר שבע לבין תומבויז.

משתתפים: 

רני קלדרון, מנצח

תום כהן, סופרן

יונתן הדס, קלרינט

איליה מגלניק, אקורדיון

יונתן קרת, עיבודים

הוספת תגובה

הוספת תגובה