עמוד הבית » מחזה מקורי חיים וניסים מאת חנוך רעים

מחזה מקורי חיים וניסים מאת חנוך רעים

חיים וניסים, צילום: כפיר בולוטין
יצאנו בסוף השבוע אני וביתי לתיאטרון המדיטק בחולון לצפות בהצגה, זמן איכות של אם ובת. נהננו מבילוי משותף נעים ומשמעותי.

כאמרתי להיאלי ביתי שאנחנו הולכת לזמן איכות וחלק מהזמן זה לראות את ההצגה של חיים וניסים, היא עשתה פרצוף של מה עכשיו הצגה על אנשים "מיוחדים" בעלי צרכים מיוחדים, למה בכלל זה מעניין. אבל התעקשות השתלמה, הגענו להצגה שהיאלי עם פרצוף חמוץ שהיא "מבזבזת" זמן איכות עם אמה על הצגה שלא עניינה אותה כליל.

כאשר ההצגה התחילה ביתי לחשה לי באוזני "אמא הם שחקנים או באמת אנשים עם צרכים מיוחדים, כי השחקנים הצליחו להעביר את עולמם של אנשי הצרכים המיוחדים בצורה כל כך נוגעת, שפת הגוף, הדיבור, הם הצליחו להעביר את התחושות שרוצות להם בעולמם המיוחד".

צילום: כפיר בולוטין

ההצגה מספרת על צמד חברים טובים בעלי צרכים מיוחדים המתגוררים במעון כבר הרבה זמן, הם חברים לאותו החדר. ובמעון החליטו שהגיע הזמן לעלות איתם שלב שנקרא חיים אמתיים, להעביר אותם לדיור של "אנשים רגילים" מה זה אומר אנשים רגילים הרי הם לא באמת יודעים איך זה עובד. איך מתרגלים להכין לעצמך לאכול, לצאת לעבודה, לעשות קניות בסופר, ובכלל איך מתנהגים ברחוב.  את כל התלבטויות הללו הם הצליחו לחשוף אל הקהל, ולהבין מה המשמעות להיות אנשים רגילים ולתת נקודת מבט על עולמם הפנימי של צמד החברים. שעה של הצגה עם הצצה כל כך עמוק לעולמם של צרכים מיוחדים, שועה שממש נתנה לנו הזדהות והבנה לעולמם. 

כשיצאנו מההצגה, היאלי אמרה לי, "זאת הצגה חשובה, במיוחד בימים האלו שראית האחר הוא נושא מרכזי, איך להתחבר לאנשים שהם לא "רגילים".  שאלתי אותה אם בית הספר היה לוקח את הכיתה לראות את ההצגה, האם ההצגה הייתה מצליחה לעבור נכון לילדי הכיתה (היאלי בכיתה ה') היא ענתה: "זאת הצגה שעוד היינו מדברים עליה".

צילום: כפיר בולוטין

הצצה מופלאה לעולם שאנשים מדחיקים ולא רוצים לדעת בו, כי זה לא "סקסי" כל עוד זה לא אצלנו בעולם מעדיפים שלא לדבר על האנשים שלצערנו שקופים מהחברה. גילנו עם כמה אמפטיה יצאנו מהצגה וכמה אנשים אלו באמת רוצים להיות כאחד בחברה אבל מה לעשות שלא נולדו ככה.  הצגה מאוד מיוחדת, מצחיקה וגם צובטת פעימה בלב ההצגה.

צילום: כפיר בולוטין

לכו לראות, הצגה חשובה, ובימים אלו זה חודש לאנשים עם צרכים מיוחדים. שגילנו שהם מאוד מיוחדים בדרכם שלהם.  

כתב וביים חנוך רעים. חנוך יצר הפקות רבות וטובות ביניהן "סיפורו של פרדיננד", "שלושת המוסקטרים", "איפה הים" ועוד, וכעת חושף הצגה נוספת מיוחדת ונוגעת ללב.

ההצגה מתאימה לגילאי 9 ומעלה.

עלות כרטיס:: 75 ₪. ישנן הנחות למנויים, וועדים ותושבי העיר חולון

מאת אריאלה עטייה