עמוד הבית » פורום duns 100 עם בכירים בענף המיסוי

פורום duns 100 עם בכירים בענף המיסוי

אביר קארה, סגן שר במשרד ראש הממשלה. צילום: ניב קנטור
07.02 נערך פורום במלון רויאל ביץ' בתל אביב עם בכירים מענף המיסוי בהשתתפות י דן אנד ברדסטריט בישראל ורולנד עם שלם, סמנכ"ל בכיר לעניינים מקצועיים בראשות המיסים ובהנחיית גדעון אוקו.

הפורום דן בכמה סוגיות חשובות: ענף ההייטק כמוביל את הכלכלה הישראלי, יוקר המחיה, יוקר הנדל"ן וחוסר האמון ברשות המיסים ובירוקרטיה מסועפת. לדברי רולנד עם שלם, סמנכ"ל בכיר לעניינים מקצועיים בראשות המיסים : "בשנת 2021 זיהינו ירידה במיזמים של הסטרטאפים בענף ההיטק  בארץ תפקידנו לעשות רפורמות בהיבט המשקיע , אנחנו רוצים שחברות ישראליות ירכשו חברות זרות ועלות הרכישה תוכר כהוצאה מוכרת, בנוסף קיים חוסר בכוח אדם בהייטק בישראל אנו מודעים לכך, שהייטקיסטים שעזבו לארה"ב מטעמים כלכליים הם לא חוזרים ואולי רק לאחר 10 שנים ואנו נעודד חזרה ע"י מדרגות מס נמוכות"

רולנד עם שלם, סמנכ׳׳ל בכיר ברשות המסים. צילום: ניב קנטור

לדברי אביר קארה, סגן שר לענייני רגולציה ורפורמות כלכליות במשרד ראש הממשלה : אנחנו נשענים על המשק בעולם, אני בעד להעלות מס על מחיר הפלסטיק, לגבי התוצרת החקלאית בארץ יש להפחית את המיסים באופן גורף וזה המבחן שלנו, על שולחנו של שר האוצר ליברמן צו הפחתת מיסי פירות וירקות אשר הוא אמור לחתום עליו. כיום ישנם עובדים מיותרים במגזר הציבורי והרגולציה מצד הרבנות שדורשת לשלוח צוותי שחיטה בעולם התהליך יקר מאוד.

" מערכת החינוך סובלת משיוויון עודף, אנו רואים מי קובע בחינוך לא השרה אלא יפה בן דוד. יש בארץ רק חינוך ציבורי פתרון הוא לייצר חינוך פרטי שהתוצר יהיה תחרות במורים, רמת לימודים, תחרות שמניבה תוצאות איכותיות".

לדברי : עו"ד ענת שביט, שותפה וראש מחלקת המיסים, פישר (FBC&Co). "מיסוי הנדל״ן הוא נטל כבד מאד על מי שמבקש לפתח מקרקעין לצורך בניה. יש היטל השבחה בשיעור של 50%, מס רכישה שהוא מס שנגזר מהמחזור, ולאחרונה גם נושא המע"מ תופס מקום גדל והולך במיסוי מקרקעין כשאנשים מוכרים מספר דירות או קרקעות. רשויות מע"מ מיד עושות הצלבות אל מול מע"מ ומוציאות שומות של עסקאות אקראי מה שמייקר את העסקאות הללו ב-17% נוספים. זה נטל שהוא בעייתי לא פחות מהמיסוי על ההייטק והמיסוי הבינלאומי."

פרופ׳ דן ביין, על חוסר הסיוע לשכבות החלשות: "כל הסיוע לשכבות הנמוכות דורש תקציבים הממומנים על ידי מיסוי על בעלי היכולת .אסור לשכוח שלא כל המשק הישראלי מתמקד בחברות הייטק ולא כל אדם נמצא בעולם הזה. הזנחת השכבות הנמוכות, בין אם באנשים הפרטיים ובעסקים הקטנים יוצרת אי שקט חברתי, דבר המסכן את יציבות החברה בישראל״.

רונלד עם שלם מסכם: " אין ספק שיש לנו הרבה עבודה ברשות המסים רוח המפקד צריכה לחלחל מטה, תודה לכם שאתם עושים עבודת קודש בלעדיכם לא יכולנו לגבות".

אביר קארה מוסיף: " הכול מתחיל באמון צריך לפשט הרבה תהליכים, מדינת ישראל לא תוכל להתקיים ללא גביית מיסים והתחייבנו להפחית מיסים ליעל את השירותים לאזרחים ולהפוך את ישראל למקום שכיף לגור בו".

חברי פורום בכירי המיסוי בישראל. צילום: ניב קנטור