עמוד הבית » פיטר בנס בהופעה בארץ

פיטר בנס בהופעה בארץ

Peter Bence באדיבות EgoEast
עם שיא גינס במהירות הנגינה, רפרטואר שכולל את קווין והביטלס, ולמעלה מחצי מיליארד צפיות ביו טיוב – וירטואוז הפסנתר מגיע לישראל

פיטר בנס אינו רק וירטואוז הפסנתר, מלחין ומפיק, שמחזיק בשיא גינס כפסנתרן המהיר בעולם.

הוא כבר מזמן כוכב רשת בזכות גרסאות הפסנתר שעשה לשירים של מייקל ג'קסון, קווין, סיה ועוד אמנים רבים, שהביאו לו יותר מחצי מיליארד צפיות ביו טיוב ועוד מיליוני עוקבים ברשתות החברתיות.

ההצלחה הענקית שלו הגיעה בזכות סגנונו המיוחד, ששובר את המחיצה בין נגינה קלאסית לנגינה של מוזיקה פופולרית. עם הכישרון העצום שלו, בנס לוקח את נגינת הפסנתר למקומות חדשים, שמצליחים להשפיע ולהפנט את הקהל בלי שום קשר לגיל, למיקום הגיאוגרפי או לנטייה המוזיקלית שלו.

ההופעות החיות שלו מושכות אלפי אנשים בכל מקום על הגלובוס, ובשנתיים האחרונות הוא ביקר ביותר מ-40 מדינות על פני ארבע יבשות, כשהשיא היה כשפתח את החגיגות של BBC PROMS בהייד פארק לעיני 50 אלף צופים.

בנס החל לנגן בפסנתר כבר בגיל שנתיים. כשהיה בן 7 כבר הלחין את הקטע הראשון שלו ובגיל 11 שיחרר את האלבום הראשון, שהיה תחת השפעה של מוצארט ושופן.

אחרי שסיים את לימודיו באקדמיה של פרנץ ליזט בבודפשט, עבר בנס לארה"ב שם למד בברקלי קולג' היוקרתי בבוסטון. בנס לא התמקד רק במוזיקה קלאסית. כבר מגיל צעיר הוא האזין והתנסה בסגנונות כמו רוק ופופ, כשאת ההשראה קיבל מעבודתו של מייקל ג'קסון. "כל הטירוף הזה, ההופעות והנסיעות מסביב לעולם – הכל התחיל מסרטון הווידאו BAD של ג'קסון", הוא סיפר לאחרונה בראיון.

דמות נוספת שהשפיע על חייו היא זו של ג'ון וויליאמס, שכתב את פס הקול של הסרטים "מלחמת הכוכבים". השניים נפגשו בעת לימודיו של בברקלי קולג'.

מאוחר יותר העיד כי המפגשים עודדו אותו לעשות אימפרוביזציות על יצירות מוכרות. ב-2015 שחרר בנס את הווידאו הראשון שלו לרשת, סרטון שהפך אותו לסנסציה ויראלית בין לילה.

בנס הוא ללא ספק הפסנתרן המהיר בעולם. הוא "מכה" על הקלידים לא פחות מ-765 פעמים בדקה, מה שמקנה לו מקום של כבוד בספר השיאים של גינס.

Peter Bence Live On Stage foto Simone Di Luca

לצפות בו מנגן זו חוויה לא רק ברמת ההאזנה אלא גם ברמת הצפייה. בנס משתמש בכל חלקיו של הפסנתר, כולל גוף הפסנתר והמיתרים, כדי להפיק צלילים. לפעמים, זה נשמע כאילו תזמורת שלמה נמצאת על הבמה ולא רק בנס והפסנתר שלו. "כשאני מנגן, אני נותן את כולי", הוא מעיד על עצמו.

לקהל הישראלי שיגיע להופעות שלו, צפויה חוויה אקסטטית ומהפנטת. "אמנם קיבלתי הכשרה והשכלה בתחום המוזיקה הקלאסית, אבל זו אינה המוזיקה שאני מנגן בקונצרטים שלי", אמר בנס לקראת ההופעות בישראל, שבהן יציג את הרפרטואר המלא שלו, שכולל שירים כמו LOVE OF MY LIFE של קווין,  HERE COMES THE SUN ו-DON’T STOP ME NOW של הביטלס ועוד.

הופעה אחת בלבד.2020  26.2 | המשכן לאמנויות הבמה, תל אביב

כרטיסים החל מ-199ש"ח כרטיסים בלאן: 8780*

 

הוספת תגובה

הוספת תגובה