עמוד הבית » פסטיבל יהודי אלטרנטיבי

פסטיבל יהודי אלטרנטיבי

נרקיס צילום טל עבודי
במתחם סוזן דלל השוכן בשכונת נווה צדק היפה שבת"א יתקיים פסטיבל חדש וייחודי המציע פרספקטיבה אחרת על התרבות היהודית. במקום לריב, להדיר או להחרים הפסטיבל מציע אלטרנטיבה של שבט אחים גם יחד.

הפסטיבל שמשלב תחומי יצירה שונים כמו, מוזיקה, מחול, שירה, מעשיות, סיורים ואפילו קולינריה מציע חוויה של סובלנות ופורש מניפה יפהפייה של קולות וזהויות יהודיות שונות ומגוונות זו לצד זו.

פסטיבל אחד שמאגד זרמים, תפיסות עולם וביטויים שונים של תרבות יהודית תחת קורת גג אחת, אם תרצו, "סוכת שלום" ובה: מופע לקהל מעורב, לצד מופע לנשים בלבד, בית מדרש חילוני לצד בית מדרש דתי, מורשת ספרד ומורשת אשכנז, תרבות רחוב ותרבות גבוהה, נשים וגברים, כל אחד ואחת ובית היוצר שלו או שלה.

לנגד עיניהם החולמות של היוזמים והמנהלים האמנותיים של הפסטיבל עמדה המורשת והתפיסה החברתית, התרבותית והרוחנית של המשורר ואיש הרוח חיים נחמן ביאליק:

"…מאז ומעולם היינו מחולקים לשנים עשר שבטים, לאילן שלנו הרבה ענפים והם נשאו הרבה פירות…כל אחד יחיה על פי דרכו ועל פי רוחו וכל ענף ישא את פריו, אבל על כל הענפים להתחבר לגזע אחד." חיים נחמן ביאליק (מתוך הרצאה שנשא בירושלים ב -1927)

הפסטיבל יציג בבכורה מופע השקה לאלבום "שרות זלדה" מסדרת "גיבורי תרבות" הכולל הלחנות חדשות לשיריה של זלדה מהמשוררות המקוריות, מרגשות ומשפיעות בתרבות העברית. במופע ישתתפו נרקיס, אתי אנקרי, אסתר רדא, יסמין לוי ועוד רבות. עוד בפסטיבל סדרת מפגשי מעשיות בין דמויות שונות, ביניהם: השדרנית והפובליציסטית לבנת בן חמו והזמרת דניאל סאן קריאף, המוזיקאים מאיה בלזיצמן & מתן אפרת עם הקולינר ואיש בר הקיימא הדיי עפאים.

שולי רנד במופע מוזיקלי תאטרלי מיוחד לפסטיבל בשם 'ניצוצות', מופע של להקת המחול אתגליא, מופע מחווה לאלבום "הלוים" בו יתארחו ברי סחרוף ושי צברי, מופע שיוקדש לשיריו של אברהם אבוטבול ז"ל (אחיו של אלון אבוטבול).

נטע אלקיים במופע שיוקדש לגדול משוררי מרוקו רבי דוד חסין. הסופרת והמרצה נועה ירון במפגש מוזיקלי משולש בין טקסטים שכתבה למגירה, ל-DJ וזמרת. סיורים בשכונה, שמחת בית השואבה, שיעורים ואוכל.

אסתר רדא
צילום אוהד רומנו
שי צוברי
צילום זוהר רון

הפקה: נענע דיסק ופיסטוק אמנים בשיתוף זאפה והישיבה החילונית בירושלים (בינ"ה – התנועה ליהדות  חברתית)

הוספת תגובה

הוספת תגובה