עמוד הבית » פרוייקט "לבוש לבמה" עם יהונתן מרגי.

פרוייקט "לבוש לבמה" עם יהונתן מרגי.

צילום טל עבודי
במחלקה לצורפות ואופנה, בצלאל אקדמיה לאמנות ועיצוב ירושלים בראשות שלי סתת קומבור, התקיים קורס "לבוש לבמה" בהנחיית המעצב דורון אשכנזי.

יצירה של מרגי מתקיימת אסתטיקה ועולם דימויים אשר מלווים אותו ומהם הוא שואב את ההשראה בבואו ליצור את המוזיקה שלו כאומן ויוצר.

במהלך הקורס נפגשו הסטודנטים עם מרגי מספר פעמים מפגשים מקרוב ובזמנים בהם חלו הגבלות עקב התפרצות נגיף הקורונה המפגשים התנהלו דרך הזום.

במהלך הפגישות הסטודנטים שוחחו עם מרגי הכירו את עולמו ממגוון היבטים : ארט, לוקיישנים, השפעה מסגנונות שונים, אמנים ופרפורמרים מזרמים שונים מעולם המוזיקה והאומנות.

בסופו של התהליך, כל סטודנט יצר מערכת לבוש אחת שיעודה הוא לשמש את מרגי להופעות, צילומי קליפים וכו…

סטודנטית גבריאלה ג'ייז המחלקה לצורפות ואופנה בצלאל
צילום טל עבודי
סטודנטית אפרת אישטו המחלקה לצורפות ואופנה בצלאל
צילום טל עבודי

הסטודנטים נתנו דגש על עבודה עם חומרים ממוחזרים לצד עבודה עם חומרים חדשים עם תוך כדי התערבות ביצירת הטקסטיל כחומר גלם. תהליך העבודה כלל סנכרון בין כל עבודות הסטודנטים אשר היה הכרחי מכיוון שכל מערכותהלבוש מיועדות לאותה הדמות. עבודתם של הסטודנטים נעשתה בתנאי קורונה לכן הם יצרו לעצמם את חומר הגלם ממנו יצרו את מערכת הלבוש.

סער עילם המחלקה לצורפות ואופנה בצלאל צילום טל עבודי
סטודנטית טטי כהן המחלקה לצורפות ואופנה בצלאל
צילום טל עבודי

כל תהליך העבודה התנקז ליום צילומים שהתקיים במוזיאון העיצוב בחולון במהלך היום  הצטלם מרגי עם 12 מערכות הלבוש של 12 הסטודנטים: אופיר לב, אמבר שטכר, מיכל שרון, טטי כהן, סער עילם, צגה גברזגי, אסף כץ, אפרת אישטו, הילאל סרסור, אביב בלאש, גבריאלה ג'ייז ויעל שולץ.

שלי סתת קומבור ראש המחלקה לצורפות ואופנה: "אני רואה חיבור מעניין, מסקרן ופורה בין האקדמיה ובין היוצר יהונתן מרגי. הסטודנטים נדרשו לעצב ולהתחשב באתגרים שהציב בפניהם יהונתן תוך שמירה על הייחוד והשפה האישית שלהם כמעצבים מבשרים."

דורון אשכנזי מנחה הקורס ומעצב אופנת גברים: "הבחירה להתמקד בקורס ביהונתן מרגי הייתה מוצלחת לנוכח העובדה

שמרגי לקח חלק פעיל בכל התהליך ושיתף את הסטודנטים בעולמו הפנימי וההשפעות שהוא חווה בתחום האופנה והמוזיקה כך, שהסטודנטים יכלו לייצר מערכות לבוש התואמות את רצונותיו ושאיפותיו."

סטודנטית יעל שולץ המחלקה לצורפות ואופנה בצלאל
צילום טל עבודי

יהונתן מרגי: "הפרויקט עם הסטודנטים מהמחלקה לצורפות ואופנה בבצלאל היה אחד החוויות המעניינות ביותר שעשיתי במהלך הקריירה שלי כאשר כל לוק קיבל את הפינה ואת הסטייל שלו. נהניתי מאוד, תודה רבה על החוויה וההזדמנות."