עמוד הבית » פריחה מחודשת של רוח הפלמנקו – רמנגאר מעוררת את תשוקת החיים

פריחה מחודשת של רוח הפלמנקו – רמנגאר מעוררת את תשוקת החיים

DARABAR רמנגאר צילום: אסקף
להקת הפלמנקו רמאנגר מעורכת בתחום הפלמנקו חזרה לבמות עם מופע בכורה DARABAR ("שבח" בשפת הצוענים). חידוש הפעילות שלהם לאחר תקופת הפסקה של הדממה אחרי 7 באוקטובר.

פתיחת המופע החל עם ניגוני גיטרה בודדים היוצרים אווירה מסתורית וציפייה בקרב הקהל הכנה לחוויה אותנטית ועמוקה של המופע. ניגוני הגיטרה הספרדית הקלאסית שידרה אצילות וחן, אך יחד עם זאת דרמטיות ותשוקה צרופה המצליחים להעביר את הרוח האמתית של ריקוד הפלמנקו שצמחה מתוך הנפש, מהחיים האמתיים והגעגועים למסורת.

ניגוני הגיטרה בתחילת המופע צנועים אך מוקפדים ומהפנטים, הובילו בהדרגה לצלילים תוססים יותר, למקצבים סוערים של הרקדניות על הבמה, ולשירה ססגונית של זמר הפלמנקו שוקי שווקי ולקולות הכפיים של הלהקה שהלהיבה ונגררה לתוך האווירה הלוהטת של הרקדניות. דרך נפלאה לפתוח "דלת" בפני הצופים לצד הלהט, היופי והתשוקה.

תשוקה על הבמה, צילום:אסקף

 

>>> סיכה – הסוד הפשוט למין מוצלח 

המקצבים החזקים והתנועות הדינאמיות של הריקודים משדרים תעוזה, חיות וחגיגת החיים דרך הגוף והתנועה. השירה של יעל הורביץ ושוקי שווקי מבצעים בצורה מרגשת את השירה המסורתית בליווי מחיאות כפיים, שמרטיטת לב במלוא עוצמת הביטוי הקולי והרגשי. קולותיהם מבטאים את  השילוב בין אצילות לתשוקה עזה, בין מלנכוליה לשמחת חיים מלאת התלהבות בזמן שהקולות מתעופפים ברגשות.

מחיאות כף מסורתיות, צילום: אסקף

 

למסע התשוקה החדש, הקצבי וההרמוני, של 14 אמני רמנגאר (מוסיקאים ורקדניות), מצטרפת הרקדנית והאמנית הרב תחומית דגה פדר, מנהלת להקת ביתא, הבאה לחקור ולחוות את ״חווית דאראבר״. מנהלת האומנותית והרקדנית קרן פסח הצליחה להעביר מסר עמוק של חירות, אהבת החיים וגאוות העם דרך הריקודים  על ידי תנועות מרהיבות על הבמה לצד הרקדניות הנשיות והנמרצות, במלוא עוצמת הכוח והיופי שלהן, מתנופפות במחולות הפלמנקו סוערי, הנקישות החזקות של רגליהן על ריצפת הבמה מסמלות התעקשות, דחיפות ודופק של חיים – סירוב לוותר על הקיום האמיתי והחופשי.

להקת הרקדניות, צילום: אסקף

 

בד בבד, התנועות הנשיות והגמישות של הריקוד מבטאות עדינות, חן ורכות. יכולת להרגיש את השילוב מרהיב של שתי אנרגיות מנוגדות העוצמה והתקיפות מול הרכות והנוכחות החושנית. (ביטוי מדויק של רוח הפלמנקו כאמנות של העם).קרן בריקודה מעבירה את המסר שלה על אהבת החיים, תקווה בשיח אמנותי ויזואלי נפלא עם הרקדניות על הבמה.

הלהקה בריקוד סוחף על הבמה, צילום: אסקף

 

זוהי הזדמנות נפלאה לחוש את הלהט והאנרגיות החזקות הגלומות בעולם הפלמנקו. לכו לחוות את התשוקה על הבמה.

ניהול אמנותי וכוריאוגרפיה: קרן ואבנר פסח ניהול מוסיקלי: אבנר פסח ועילי בורלא


 מסע בחזרה לעצמנו שבגוף

מחירי  כרטיסים : 109-149 ₪

רכישה באתר סוזן דלל או באתר הלהקה :
https://bit.ly/DARABAR
https://did.li/AZvrl