עמוד הבית » פתיחת אירועי יום השואה הבינלאומי

פתיחת אירועי יום השואה הבינלאומי

בועז לוי ודודי רונן צילום: אמילי טומשפולסקי
עמותת 'שגרירי זיכרון בגוף ראשון' המשמרת את זכרון שורדי השואה, פתחה אמש את אירועי יום השואה הבינלאומי, באירוע מרגש שהתקיים בבית העם בירושלים, שם נשפט אייכמן לפני כ- 60 שנה.

הטקס נפתח בנאומו המוקלט של הנשיא יצחק הרצוג במשפט: "עלינו לספר את שראו עינינו רק כדי שמצפונם של בני האדם ישאר דרוך וערני וכדי שלעולם לא ישובו לדבר על השמדת עם", ציטוט מדבריו של פרימו לוי, הסופר היהודי איטלקי ואסיר אושוויץ מס' 174517."

עוד הוא הוסיף: והנה ערב יום הזיכרון הבינלאומי לשואה, אנו עומדים יחד כואבים והמומים כשפצעי טבח ה- 7.10, שמחת תורה, שותתים בלבבותינו, בתינו שרופים ונטושים, חטופינו עדיין בשבי והלב של כולנו שבור ואבל. ב- 7.10 קיבלנו תזכורות חשובות למה שחשוב והכרחי לקיומינו". לבסוף הוא ציין לשבח את פעילות העמותה ויוזמתו של דודי רונן, מייסד העמותה, שהאני מאמין שלה דואג לכך שיהיה מי שיזכור ויספר בגוף ראשון גם לדורות הבאים. לדאוג שלא ישכחו מהסיבה הפשוטה שזו הדרך היחידה לבנות עתיד.

אורלי פייינגזיכט דודי רונן ושירלי יחילביץ צילום: אמילי טומשפולסקי

 

השנה, שבה האנטישמיות מרימה ראש ולנוכח גידול של מאות ואלפי אחוזים באירועים אנטישמיים ברחבי העולם, וביתר שאת אחרי מתקפת ה-7 באוקטובר, הטקס קיבל משמעות יתירה מתוך ההבנה שיש להדהד את סיפורי שורדי השואה וחסידי אומות העולם, על מנת שזו לא תחזור על עצמה בשום פורמט ואופן.

בועז לוי, מנכ"ל התעשייה האווירית, שכבר הכשירה כ-64 מעובדיה לשמש כשגרירי זיכרון ציין בדבריו:  "היום בירושלים, עיר הבירה של ישראל, אנחנו מציינים ביחד את יום השואה הבין לאומי. 80 שנה אחרי, שוב אנחנו עומדים בפני מציאות שמשתנה, מציאות שמציבה טראומה ישראלית חדשה. יותר ממאה ימים עברו מאז ה- 7.10 ואנו עדים למתקפה אנטישמית חסרת תקדים וחוצת גבולות על זכותו של העם היהודי לבית לאומי, על עצם קיומנו במדינת ישראל. בהפגנות רבות משתתפים, נשמעות קריאות להשמדתנו, כאילו היינו באותם ימים של מלחמת העולם השנייה ואנחנו, אשר קמנו כעם מהשואה אל עבר תקומה, עומדים גם היום על המשמר ונלחמים על צדקת קיומנו, שוב.

 

הוספת תגובה

הוספת תגובה