עמוד הבית » צ'ילקס, לא הכל צריך להיות מושלם

צ'ילקס, לא הכל צריך להיות מושלם

צילום: pexels
יומן מסע, סיפורי הבראה יוצאי דופן חלק ב, פגישה ראשונה

גאיה הגיעה קצת עייפה, מכל הביקורים במרפאה, סביב הבדיקות והמעקבים הרפואיים. סיפרה על זיכרון שעלה לה."אמי הייתה אובססיבית על ניקיון. שלטה בי ביד רמה, גם בגיל שלושים פלוס. השליטה שלה בי הייתה בלתי נסבלת. כל דבר, היא עשתה איתי כיוון שהייתה בטוחה, שלבד אני לא אסתדר" כך, אמרה.

בשבילי הכותבת, זה נשמע ממש אבסורד. גאיה הפגינה עצמאות, ביטחון והחלטיות בכל ההופעה וההתנהגות שלה. אצלי המשיכה גאיה, זה מתבטא היום בעיקר בעבודה ובעצם בכל דבר בחיים. תמיד אני מכינה הכל מראש, הכל צריך להיות פרפקט, מושלם. לגבי אובסביית הניקיון של אמי. על זה היו מריבות בין הורי. גם אני הייתי עבד של זה, כשגרתי איתם. כשיצאתי מהבית, בשלהי שנות השלושים שלי, החלטתי, שאני לא אהיה כזאת. אקח מישהו שינקה בשבילי. היא הוסיפה אני רוצה להיות יותר קלילה ופחות שיפוטית עם אנשים.

צילום: pexels

מחר, יש לי עוד טיפול כימו. החמישי במספר. אני כבר מתחילה לראות את הסוף של הטיפולים. מתחילה לדמיין חופשה בארץ. יש לי קצת אופטימיות זהירה. במדיטציה, תוך כדי ההרפיה, וההתבוננות בגידול. שלחנו לגידול אור. גאיה לאט לאט נרגעה יותר ויותר. עלה מסר מהגידול:

"אל תפחדי לאבד שליטה.
אל תפחדי לא להיות מושלמת.
אל תפחדי לעשות צחוק מעצמך.
אל תפחדי מזה שיחשבו שאת לא הכי טובה
אל תפחדי, שלא יאהבו אותך, אם את לא הכי טובה.תזרמי עם החיים.
תחיי את הרגע.
תראי כמה דברים טובים יש לך עכשיו – ותגידי תודה על כל מה שיש.
זה בסדר להיות ספונטאנית."

זה לגמרי זר לי להיות ספונטאנית, אמרה גאיה. תמיד תכננתי קדימה, קדימה. השקעתי את הנשמה, ובסוף לפעמים הכל התבטל והתחושה הייתה כל כך קשה. למה השקעתי כל כך הרבה.

הבן שלי טל, אומר לי המון: צ'ילקס אמא.
המשמעות צ'יל = להתקרר.
רילקס = להרגע.
צ'ילקס אמא, משמעו: תרגעי אמא.

דמייני את עצמך, צ'ילקס, (רגועה) כל היום. ומחר את הולכת לטיפול. ואיך זה מרגיש? גאיה ענתה, זה מרגיש נפלא. ללכת לטיפול בלי כל הפחדים. פחדים, שלא ימצאו לי ווריד, פחדים שאני אקיא. ביקשתי מגאיה לדמיין, איך היא מרגישה שהיא צ'ילקס, כבר שבוע מהיום? גאיה ענתה שהיא מרגישה רגועה. ובעוד חודש, איך זה מרגיש ? נהדר ענתה גאיה. נהיה לי הרבה יותר נעים בבטן. וכך המשכנו לדמיין איך זה יהיה בעוד שלושה חודשים, חצי שנה, שנה…

תגידי תודה לעצמך ביקשתי מגאיה, על היכולת שלך לעשות שינויים, להירגע, לזרום, להיות ספונטאנית, לחייך, להגיד תודה על הדברים הטובים שיש לך בחיים. זה מה שיבריא אותך. ויפתח את המנעול. בסוף המדיטציה, גאיה הרגישה הרגשה טובה בכל בגוף. סוג של זרמים מרפאים בכל הגוף.היא נראתה קורנת ומאושרת. גם אני הכותבת הרגשתי את התחושה הזאת. תחושה של אושר עדין וזורם של שינוי וריפוי. חייכתי בהנאה ובתחושת סיפוק. כשתהליך כזה קורה, אני הכותבת אומרת תודה על הזכות הזאת להיות שותפה לשינויים הפנימיים הכל כך מהותיים כמו שגאיה עוברת.

צילום: pexels

הרבה פעמים עולות השאלות, מה יבריא אותנו? מה ישנה הפעם את המצב באמת? למה הדברים הלא נעימים קורים לנו שוב ושוב. איך נצא ממעגל הקסמים הלא קל הזה?
אף אחד לא יכול להבטיח ריפוי למישהו אחר. מה שדי ברור הוא, שאם יש לנו מחסומים, הגנות כבדות, מנעולים….אין שם זרימה. כשאין זרימה, אין הבראה. כשאנחנו מתחילים לשחרר מחסומים והגנות, משהו נפתח בנו. אז, מתחילה זרימה. זרימה המאפשרת והמעודדת את הריפוי. זאת זרימה שמביאה איתה תחושה של ריפוי והקלה. אושר פשוט. וחיוך פנימי.