עמוד הבית » ציפור הלבנה – בימוי: מארק פורסטר

ציפור הלבנה – בימוי: מארק פורסטר

ציפור לבנה, צילום: פוסטר באדיבות פורום פילם
הסרט "הציפור הלבנה" מתמקד בנער מתבגר  ג'וליאן (ברייס גייזר) החווה קשיים חברתיים. כאשר הוא עוזב את בית הספר, סבתו המיוחדת (הלן מירן) מגיעה לביתם החדש בשכונה חדשה. בניסיון להתקרב אליו, היא מחליטה לספר לו את סיפור ילדותה המרה והאמיצה בתקופת השואה - סיפור שמעולם לא גילתה לו קודם.

עלילת 'ציפור לבנה

בזיכרונותיה (הלן מירן) חוזרת לימי ילדותה בצרפת, ערב כיבושה על ידי הנאצים הגרמנים. כילדה יהודייה, היא נאלצה להתמודד עם זוועות המלחמה והשואה בניסיון קשה לשרוד. משפחתה מנסה לברוח מצרפת אך הם טרם הספיקו.

בצרפת הכבושה בתקופת מלחמת העולם השנייה, נערה יהודית מצליחה לברוח מהנאצים כשהם מגיעים לאסוף את התלמידים היהודים מבית הספר. נער צרפתי נכה ברגלו מחביא אותה ומביא אותה לביתו, שם היא מתגוררת באסם במשך שנים. לאורך הזמן, הנערים הופכים לחברים טובים. הנער מלמד אותה את לימודי בית הספר, בעוד שהוריו הופכים להיות משפחתה החדשה. הנערה הופכת את האסם למקום של אהבה, יצירתיות ודמיון, ומציירת ציורים מרשימים.

ציפור לבנה, צילום: באדיבות פורום פילם

>>> בלעדי: חינוך מיני תוצרת בית 

האסם מהווה עבור הנערים עולם דמיוני של חום ורכות, בניגוד לעולם האכזר שמחוץ לקירותיו, שם הנאצים רוצחים בלי רחם. המקלט המוגן הזה מאפשר להם ליצור קשרי חברות עמוקים ולשמור על אנושיותם בתקופת הזוועות. העלילה ממחישה את כוחם של קשרי חברות, דמיון ואהבה להעניק תקווה ועוצמה רוחנית גם בתנאים הקשים ביותר.

יוטיוב: באדיבות פורום פילם

 

סרט על אומץ, גבורה, אנושיות, חברות עמוקה, תקווה ותמיכה בתקופה של מצוקה לצד דמיון וחלומות כמקור עוצמה, הסרט מציג את חלומות של הנערים המקנים להם משענת רוחנית להתמודד מול סבל וכאב לצד ענוג ויופי.

לסיכום, זוהי עלילה מרגשת שמציגה את גבורת הרוח האנושית בזמן השואה, ואת הכוח שבאהבה, דמיון וחברות להעניק עוצמה וחיים בנסיבות הקשות. לכו לראות מרגש עד דמעות וסוחף.

 

הוספת תגובה

הוספת תגובה