עמוד הבית » "קול האחדות" – שירה כדי ליצור תחושת אחדות

"קול האחדות" – שירה כדי ליצור תחושת אחדות

צילום: ציפי שמיר
קולולן"-הוא מיזם חברתי-מוסיקלי מדובר על אירוע של נשים היוצרות יחדיו באמצעות שירה, כשהמטרה היא חיזוק תחושת ביחד והסולידריות החברתית שנועד לאחד ולחבר בין אנשים גם בתקופה של מתיחות ומלחמה.

השימוש במוזיקה ושירה הוא אמצעי רגשי וחווייתי ליצירת חיבור בין המשתתפות. שירה בצוותא גם מחזקת את תחושת המסוגלות והעצמה האישית. נוכחות ראש העיר ת"א- יפו מר רון חולדאי אשר העלה על נס את גבורת בהנשים עוד מימי ההיסטוריה ועד היום מסמל תמיכה רשמית במטרות האירוע ומעניקה לו לגיטימציה. כניסיון לקדם ערכים של אחדות, סולידריות ותקווה מול מציאות מאתגרת ומפלגת של לחימה ומלחמה.

לינור אברג'יל, שזכתה בתואר מלכת היופי, נאמה בפני הקהל ושיתפה את סיפורה האישי לתקשורת ולציבור, כאשר נבחרה כמיס עולם, מספר נשים הגיעו לאירוע ושיתפו בסיפוריהן האישיים על מקרים בהם הצילו אנשים. יועצת לענייני נשים של הרמטכ"ל, מתנדבת זק"א, מתנדבת מגן דוד, שוטרת .כל אחת לא חשבה פעמיים עזבה את משפחתה והתגייסה באומץ ונכונות למען העם והמדינה. כי "כוחנו באחדותנו" ובנכונות האדירה למגר את האויב ולהחזיר את עם ישראל הנפלא שלנו ואת ארצנו לשגשוג ופריחה ולהודות לנשים באשר הן על תרומתן למען החברה והעם בפרט בחודשיים האחרונים המאתגרים והכואבים. הוצגו המתנדבות הגיבורות של המלחמה והקהל הגיב במחיאות כפיים סוערות ובאהבה גדולה.

צילום: ציפי שמיר

בחלק השני של האירוע, עלו לבמה זמרות נפלאות עם יכולות ווקאליות יוצאות דופן. קולות  "שמימים". נפלאות ומרימות אשר לימדו אותנו הקהל את השיר המרגש של ריטה -"בוא" מילים: מירי פיגנבוים, לחן: רמי קליינשטיין. הקהל קם על רגליו ושיתף פעולה עם המנחות שסחפו את הקהל ולימדו את השיר בהתלהבות רבה.

כיתוב השיר, צילום: ציפי שמיר

האווירה הייתה מחשמלת רגעים של התפרצות אדירה פרגון, אהבה ולכידות נשית. לאחר למידת השיר הגיעה המלכה, ריטה וסחפה אותנו בשיר. אכן, עם נפלא אנחנו ונשים הן מנהיגות העולם! תודה שנתנה  לי ההזדמנות לקחת חלק באירוע העוצמתי שהתקיים תיאטרון הקאמרי בתל אביב. האנרגיה היתה חזקה וסוחפת נשים חיוניות ואסרטיביות, אשר אינן חוששות ותורמות רבות במלחמה הקשה והנוראית. זו פריבילגיה להיות שותף, ליוזמה בעלת ערך חברתי חשוב.