עמוד הבית » קומיקסטיגמה תערוכת אומנות מעולם של חירשים באמצעות קומיקס

קומיקסטיגמה תערוכת אומנות מעולם של חירשים באמצעות קומיקס

צילום אדיבות קומיקסטגמה
התערוכה שנוצרה על ידי האמנית כבדת השמיעה נעם הינדן מציגה סיטואציות יומיומיות המתארות נקודות מפגש בין שומעים וחירשים

"קומיקסטיגמה"  הינה תערוכה אמנותית חדשה המעניקה פרספקטיבה ביקורתית ביחס של ציבור השומעים אל ציבור החרשים, באמצעות קומיקס המתבל בהומור  סיטואציות מחיי היום יום של ציבור החירשים מול ציבור השומעים.

יוצרת התערוכה היא נעם הינדן, בת 26, אומנית כבדת שמיעה העוסקת גם באיפור, ציורי גוף ומתרגמת לשפת הסימנים. נעם יצרה תערוכת קומיקס המציגה בצורה הומוריסטית סיטואציות בה נתקל ציבור החירשים מול ציבור השומעים כגון: ראיון עבודה של מועמד חירש והתגובה של המראיין,  ילדים להורים חירשים, מרצה חירש בפני קהל שומעים, משפטים מצחיקים שנתקלה בהם היוצרת מעצם היותה כבדת שמיעה ומתרגמת לשפת הסימנים  ביניהם: שוטר הפוגש נהג חירש ושואל אותו "זה לא מסוכן לך לנהוג"?,"אתה קורא ברייל"? ועוד..

בתערוכה יוצגו תמונות נבחרות שנלקחו מחוברת  הקומיקס שיצרה הינדן,  זהו בעצם הקומיקס הראשון בישראל שמציג את היחסים בין החירשים לשומעים, מרבית מהסיטואציות נלקחו מעבודתה של הינדן כמתרגמת לשפת הסימנים.

לדברי נועם הינדן, יוצרת התערוכה: "יחד עם הביקורת הגלויה יש כאן ניסיון ליצור קרבה בין ציבור השומעים לציבור החרשים בצורה הומוריסטית, החלטתי לרתום את האומנות בכדי לתאר מקרים רבים של חוסר מודעות בנוגע לתקשורת עם אנשים חרשים וכבדי שמיעה ע"י ציבור השומעים. מתוך כך נולדה היצירה שלי והתחלתי ליצור קומיקס של סיטואציות מחיי היום-יום של מתורגמנים לשפת הסימנים ואנשים חרשים. התערוכה מהווה עבורי סגירת מעגל במקום שבו הכל התחיל, בקריאת הקומיקס תחשפו אל שני העולמות שלי- ציור, ועולם החרשים".

לפני כשלוש שנים עבדה נעם במרכז הקהילתי "נווה ארזים" של רשת קהילה ופנאי בחולון כמדריכת חוגי ציור וקריקטורה לילדים וכעת היא סוגרת מעגל בהצגת התערוכה במרכז הקהילתי.

בתערוכה יוצגו ויעמדו למכירה מגוון מעבודות הקומיקס וכן חוברת הקומיקס הנושאת את שם התערוכה, חתומה ע"י האומנית ויוצרת התערוכה במחירי השקה מיוחדים.

 

 

 

התערוכה פתוחה לקהל הרחב בין התאריכים 21.01.19-21.02.19 במרכז קהילתי נווה ארזים הפועל במסגרת רשת קהילה ופנאי בחולון , ישעיהו 16, חולון.

תגובה

הוספת תגובה

  • ביקרתי בתערוכה קומיקסטיגמה ואף נפגשתי עם נועם המדהימה , היוצרת הביאה בהומור ורגישות את נושא לקות השמיעה למודעות ואת הבורות שלנו השומעים . ממליץ בחום לבקר בתערוכה שמתאימה לכולם .