עמוד הבית » "קפה צבעוני" – מפגש קפה נשי בצבע עם ענת קליין

"קפה צבעוני" – מפגש קפה נשי בצבע עם ענת קליין

צילום: באדיבות גדי אוהד שני
מי שמכיר אותי יודע שמעולם לא עישנתי, אבל קפה? זה חלק מחיי כל יום, כל היום! נפגשתי וירטואלית עם ענת קליין שהמציאה את המותג 'קפה צבעוני' כדי להבין במה מדובר. בחרתי לשתף את קוראי מוקסיני!

ענת, ספרי לי אך הכול התחיל?

קפה צבעוני התחיל לפני כשנה. הרעיון היה לחבר בין 2 עולמות שאני מאוד אוהבת: עולם האומנות / אופנה / סטייל ועולם המפגיש אנשים.

מה משך אותך למקצוע?

חשבתי איזה קונספט יתאים. לא רציתי להיות סיור מודרך של שעות, לא הרצאה בסלון. מצאתי כי גילוי מקומות מיוחדים יוצרים לי ענין וסקרנות – אז למה לא להביא את ערך המוסף הזה לאנשים? רציתי לשמור על קלילות במפגש – ומפגש על קפה תמיד קליל וזורם, ועל כן קפה צבעוני – מפגש קצר בן שעתיים המחבר אנשים – למקום, סיפור ותוכן, מתוך רעיון "למצוא את השמחה בדברים הקטנים".

"הקסם נמצא במקומות הקטנים". בתרבות היפנית קיים מונח "הוואבי – סאבי" – זאת דרך להתבונן על העולם ולזהות את הקסם בדברים הקטנים ובפשטות, להנות מרגע קטן במקומות, חפצים ובבני אדם. "קפה צבעוני" נולד להביא את הקסם הזה: החוויה נמצאת במקומות הקטנים. החוויה נמצאת במפגש אנשים,החוויה נמצאת במפגש קפה קטן עם ותוכן.

מה בילדותך הוביל לבניה ותנופה של אישיות יזמית

אני אוהבת ונושמת את עולם האומנות והסטייל. עוד שהייתי ילדה הציור והצבעים היו מחוברים אליי ותמיד הייתי מציירת דפים ומחברות שלמות…ולימים כמובן שלמדתי את תולדות האומנות. אני זוכרת את עצמי אוהבת לארגן מפגשים ועל כן, כמו קולאז' המחבר גזרי נייר וצבעים, אני חוקרת ובודקת תכנים ומקומות קסומים, ומחברת לקהל הרחב מפגשים עם תוכן צבעוני – כל פעם בנושא אחר, המתקשר למקום.

דמיינו  מפגש "קפה" עם תפאורה שונה –לפעמים השולחן הוא שולחן תכשיטים, והכיסאות פזורים בחנות הצבעים. הבדים ויצירות האומנות שעוטפים את המקום יוצרים מפגש קסום.

צילום: באדיבות יעל קליין

מה הייתה נקודת המפנה שלך?

בגיל 50 – גילוי מחלת הסרטן, הורדת אחוזי המשרה בה עבדתי בלי קשר למחלה. הנקודה הזו "התלבשה לי בול" בהחלטה לקחת את עולם הצבעים ולשים אותו בפרונט.

מהיכן התעוזה והאומץ?

כשאתה אוהב משהו וזה ב-DNA שלך (אהבה לאומנות וצבעים) אז קל לך לחקור להביא את החומר. האהבה למפגשים ואינטראקציה עם אנשים סללה דרכי למימושו של הקונספט.

הפחדים שבדרך?

פניה לקהלים במפגשים גדולים יותר, כמו מנהלות משאבי אנוש, חברות ועוד.

קריירה ומשפחה?

נשואה לאיש צבא. עובדת ,לומדת ועושה ספורט ולא מוותרת. היום, כשהילדים גדולים אני עובדת במשרה חלקית בקרן הון סיכון. יוצרת לי זמן פנוי ליצור, לחקור ולעשות את הדברים שאני אוהבת.

מה העצה הכי טובה שקיבלת?

לכי עם הלב שלך!

מה הדבר הגורם לך הנאה במקצוע? לחקור נושא ולהביא חומר חדש לאנשים באופן יוצר למידה וחשיבה "מחוץ לקופסא".

מה השיא שלך בקריירה מבחינתך?

התחלתי במפגשים בבית קפה (בתקופת הקורונה) בהצגת תערוכה של אמנית נייר ישראלית בהשראה יפנית. הצלחתי לעורר סקרנות מצד האומנית, ושמחתי להיות מוזמנת אליה לסטודיו ולקבל פידבק שהצלחתי להעביר את המסר והתכנים שלה ללא היכרות מוקדמת.

מה הערך שאת מביאה לשוק?

הנגשת מקומות סיפורים הנסתרים מן העין.

מה מרגש אותך?

אנשים, סיפורים.

מהו סוד ההצלחה שלך?

אנרגיה חיובית וחיוך.

טיפ למתחילים?

ללכת אחר הרעיון, להיעזר באנשי מקצוע למיקוד הרעיון. להמשיך ללמוד דברים המשלימים את הרעיון.

עד כמה העבודה משפיעה על חיי החברה?

מאוד. ברגע שאת מאושרת ממה שאת עושה בעבודה, יש כיף בלשתף וזה יוצר אנרגיה חיובית וטובה.

מה החזון שלך לעשור הקרוב?

"קפה צבעוני גילתה לנו מקום, סיפור  ותוכן מעניין"

מה היית רוצה שאנשים אחרים ידעו עליך?

אני אוהבת מוסיקה, ריקודים, ספורט וטיולים!

ענת קליין מיוצגת בסוכנות נשים מרצות – www.womenspeakers.online