עמוד הבית » ריקאפ: אופוריה 2, פרק 2 | בין המצוי לרצוי

ריקאפ: אופוריה 2, פרק 2 | בין המצוי לרצוי

צילום: באדיבות yes, HOT וסלקום tv
בעשר הדקות הראשונות של כל פרק עד כה, קיבלנו הצצה לילדות של דמויות מרכזיות בסדרה. הפעם, לראשונה, קיבלנו הצצה לפנטזיה של נייט. מצד אחד אנחנו יודעים מה הוא מרגיש כלפי אבא שלו ומצד שני, נייט ג'ייקובס מסתמן כחסר רסן ופשוט מסוכן לסביבה.

ברגעים שהוא שוכב מחוסר הכרה בבית חולים, עם אבא שלו לצידו, הוא מדמיין עתיד עם קאסי, שלא ברור עד הסוף איך הוא החליט שהוא מאוהב בה, אבל ככה זה אצל בני נוער, לא? מי זוכר בכלל. פשוט מתאהבים כי מתאהבים. אצל נייט זה קצת שונה, הוא מתאהב עם קמצוץ אובססיה, ראינו את זה בעונה הקודמת במערכת היחסים האלימה עם מאדי, ראינו את זה בתצפית שהוא היה מנהל על ג'ולס. כל המהלכים שלו מחושבים, הכל בשביל לשמור על המוניטין של המשפחה שלו. אבל בפנטזיה שלו, הוא מקים משפחה עם קאסי והוא לעולם לא יתייחס לילד שלו כמו שאבא שלו התייחס אליו. בראש שלו, הוא יהיה אדם טוב יותר, כי קאסי תוציא ממנו את הטוב.

צילום: באדיבות yes, HOT וסלקום tv

קשרים הרסניים

כאן אפשר לראות עוד עניין שלוינסון משחק איתו- כל הקשרים שמוצגים בפנינו, הם קשרים עם נקודת הרס. עם ביטול עצמי מסויים. חלק מהדמויות רואות את זה אבל מעדיפות להעלים עין, חלק לא רואות את זה בכלל. קאסי יודעת שהרומן עם נייט יהרוס את הקשר שלה עם מאדי, היא גם יודעת איך הוא מתנהג. בכל זאת, היא בוחרת להיות איתו.

ג'ולס שהתמודדה בעבר עם ההתמכרות של אמא שלה, מעדיפה לא להתייחס לעובדה שרו צרכה מולה סמים קלים. היא יודעת שזה מדרון חלקלק, אבל לא שואלת כלום. מעדיפה לחשוב שרו מרגישה משהו לאליוט מאשר להסתכל על המציאות כמו שהיא.

אליוט ורו מנהלים את אחת השיחות היותר אינטימיות שראינו את רו מנהלת. כשאליוט שואל אותה איזה תחושה לדעתה חזקה יותר מאהבה, היא עונה "אובדן". היא גם מציינת שבשנייה שהיא פגשה את ג'ולס, היא פחדה לאבד אותה. רו מתנהלת דרך האובדן של אביה, בטוחה שכל רגע אנשים שהיא אוהבת, יעלמו. לכן, לא אכפת לה להיות הסיבה להעילמות. כל עוד יהיה לה שקט נפשי. אליוט גם שואל אותה אם היא חושבת שהם משפיעים בצורה חיובית אחד על השנייה. שניהם יודעים שלא, אנחנו יודעים שלא. אבל ההרס העצמי של שניהם חזק יותר בשלב הזה.

נחשפנו לעובדה שמאדי מצאה עבודה ויצרה קשר לא ברור עם הבוסית שלה והארון המרשים שהיא מתחזקת. היא גם אומרת לג'ולס בשלב מסויים שהיא כנראה תחזור לנייט ומוסיפה שהיא לא צריכה לעשות את זה. מודעת לעובדה שהוא מסוכן ולא נכון לה אבל גם מבינה שהיא נמשכת לדרמה שהוא יוצר בחיים שלה. נקווה שלא מדובר בעוד עונה בה נייט מתעלל במאדי והיא פשוט זורמת עם זה.

צילום: באדיבות yes, HOT וסלקום tv

בראש של קאט

קאט שבעונה שעברה הייתה במסע לגילוי המיניות שלה, נמצאת במערכת יחסים עם הנער הכי יציב ביקום של אופוריה. אית'ן אוהב אותה, כל-כך אוהב אותה שהיא לא מצליחה לאהוב אותו חזרה. קאט בעונה שעברה גילתה את הפורנו ואת העוצמה שיש לה על גברים. אנחנו גם יודעים עליה שהיא כותבת, חצי מהזמן יוצרת דמויות, חצי מהזמן שואבת אותן מהמציאות. היא לא מרגישה משיכה לבחור שכולם אומרים לה שהיא צריכה להימשך אליו. כאנשים בוגרים, אנחנו יודעים להגיד שזה בסדר גמור, מה שלא שם, כנראה לא שם וזה אחלה. לא אצל קאט. היא וכל הדור שהיא מייצגת (גם אנחנו, בואו לא נשלה את עצמנו), צופים במשפיעני רשת שאומרים לנו לאהוב את עצמנו וכמה אנחנו נפלאים. אבל הדמויות האלה בראש שלה, הן לא נראות כמוה, הן חיות חיים טובים יותר והיא לא מצליחה לגשר בין השנאה העצמית שהיא מרגישה להטפה המתמדת שהיא מקבלת מהיקום. אחת הסצנות הטובות ביותר שהיה לפרק להציע.

צילום: באדיבות yes, HOT וסלקום tv

בסוף כולם נמצאים בצומת דרכים בין מי שהם רוצים להיות למי שהמציאות מאפשרת להם, הפער בין המצוי לרצוי. כולנו חווים אותו- ככה אנחנו יוצרים חלומות, שואפים גבוה יותר. במידה והפער הזה לא יהיה מאוזן, הוא יכול להיות הרסני וכמובן שאופוריה, שבשום שלב לא עושה לדמויות שלה ולנו הנחות, לא עושה את זה גם כרגע.

מאת: מאיה גולדין